Trek
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 10 nov 2008 10:21
Beste Trek-liefhebbers,
Het valt mij op dat de afstand tussen de staande buis en het achterwiel bij de madone vrij groot is (ook bij ander Trekmodellen). Wat ik me al een hele tijd afvraag: Is dit een bewuste keuze van Trek en zouden de voordelen opwegen tov de nadelen (ik denk als voordeel alvast aan minder lakschade op staande buis tov minder aerodynamisch als nadeel). Wat is jullie idee hierover?
alvast bedankt en sportieve groet
Het valt mij op dat de afstand tussen de staande buis en het achterwiel bij de madone vrij groot is (ook bij ander Trekmodellen). Wat ik me al een hele tijd afvraag: Is dit een bewuste keuze van Trek en zouden de voordelen opwegen tov de nadelen (ik denk als voordeel alvast aan minder lakschade op staande buis tov minder aerodynamisch als nadeel). Wat is jullie idee hierover?
alvast bedankt en sportieve groet
-
- Forum-lid
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 07 okt 2006 02:24
janom schreef:Dat Trek project 1 programma, kan dat ook via NL dealers?
Volgens deze site zou het in Nijmegen al mogelijk zijn?
http://www.cycleparts-shop.nl/fietsen_nieuw.html
Ja, dat is de link naar de Amerikaanse Project One, maar voor Europa is het nog niet beschikbaar...wel leuke site, kun je je droom-Madone bouwen!
In Europa zal het overigens eerst uitsluitend voor frames beschikbaar komen, en dus geen complete fietsen (althans nog niet..).
In Europa zal het overigens eerst uitsluitend voor frames beschikbaar komen, en dus geen complete fietsen (althans nog niet..).
Gang is alles!!
Ik ben van plan een trek 1.9 2009 aan te schaffen. Volgens mij een prima fiets voor de sportieve reacreant (+/- 3000 km p/j). Goed alu frame en goede afmontage.
Ik heb alleen een vraagje over de kabels van de shifters (ultegra). De kabels komen rechtstreeks uit de shifters (hendels) naar binnen toe. Ik vind dat er rommelig uitzien en zie dat bij andere (duurdere) fietsen dat vaak intern is opgelost. Kabels gaan dan door stuur of langs stuur in stuurlint. Kan iemand mij uitleggen waarom dat bij de 1.9 zo is geregeld en of dat ook anders kan?
Ik heb alleen een vraagje over de kabels van de shifters (ultegra). De kabels komen rechtstreeks uit de shifters (hendels) naar binnen toe. Ik vind dat er rommelig uitzien en zie dat bij andere (duurdere) fietsen dat vaak intern is opgelost. Kabels gaan dan door stuur of langs stuur in stuurlint. Kan iemand mij uitleggen waarom dat bij de 1.9 zo is geregeld en of dat ook anders kan?
Nee, kan niet anders, dat is een eigenschap van de Shimano Ultegra groep.
Wat je wel kunt doen is wat Dura Ace 2009 onderdelen er op laten zetten (de nieuwste Dura Ace heeft het wel intern), maar dat gaat je wel geld kosten.
Anders een groep van Campagnolo of SRAM nemen, die hebben ook alles intern, maar ik vraag me af of Trek dat standaard kan/wil leveren, anders kun je het je FM laten omzetten (gaat het je waarschijnlijk wel geld kosten).
Wat je wel kunt doen is wat Dura Ace 2009 onderdelen er op laten zetten (de nieuwste Dura Ace heeft het wel intern), maar dat gaat je wel geld kosten.
Anders een groep van Campagnolo of SRAM nemen, die hebben ook alles intern, maar ik vraag me af of Trek dat standaard kan/wil leveren, anders kun je het je FM laten omzetten (gaat het je waarschijnlijk wel geld kosten).
Foosho schreef:Nee, kan niet anders, dat is een eigenschap van de Shimano Ultegra groep.
Wat je wel kunt doen is wat Dura Ace 2009 onderdelen er op laten zetten (de nieuwste Dura Ace heeft het wel intern), maar dat gaat je wel geld kosten.
Anders een groep van Campagnolo of SRAM nemen, die hebben ook alles intern, maar ik vraag me af of Trek dat standaard kan/wil leveren, anders kun je het je FM laten omzetten (gaat het je waarschijnlijk wel geld kosten).
Bedankt voor de snelle reactie... Maar eens verkennen of de FM iets kan met Dura Ace, een hele groep vervangen op een afgemonteerde fiets zal wel in de papieren lopen... Ik vind trouwens dat SRAM er wel sjiek uitzien!