Pagina 93 van 335

Geplaatst: 25 jan 2009 14:26
door janom
Dat Trek project 1 programma, kan dat ook via NL dealers?

Geplaatst: 25 jan 2009 16:01
door anaszi2.0
Afbeelding
Afbeelding

Mag Sram wel? ;)

Ben nog steeds verliefd op het fietsje, en binnenkort komt er nog een kartonnen trekje aan!

afstand tussen achterwiel en staande buis

Geplaatst: 25 jan 2009 21:49
door stanockers
Beste Trek-liefhebbers,

Het valt mij op dat de afstand tussen de staande buis en het achterwiel bij de madone vrij groot is (ook bij ander Trekmodellen). Wat ik me al een hele tijd afvraag: Is dit een bewuste keuze van Trek en zouden de voordelen opwegen tov de nadelen (ik denk als voordeel alvast aan minder lakschade op staande buis tov minder aerodynamisch als nadeel). Wat is jullie idee hierover?

alvast bedankt en sportieve groet

Geplaatst: 25 jan 2009 23:21
door maurice
Langere wielbasis betekent een minder nerveuze fiets en dat is weer erg prettig en/of comfortabel bij lange afstanden toeren!

Geplaatst: 26 jan 2009 11:43
door composite
@Janom: Jazeker, Project1 kan straks ook gewoon via Nederlandse dealers....maareh nog wel even wachten op Project1, waarschijnlijk vanaf medio maart/april.

Geplaatst: 26 jan 2009 12:05
door janom
THX Composite!

Geplaatst: 26 jan 2009 22:49
door sevenhills
janom schreef:Dat Trek project 1 programma, kan dat ook via NL dealers?



Volgens deze site zou het in Nijmegen al mogelijk zijn?
http://www.cycleparts-shop.nl/fietsen_nieuw.html

Geplaatst: 27 jan 2009 17:47
door composite
Ja, dat is de link naar de Amerikaanse Project One, maar voor Europa is het nog niet beschikbaar...wel leuke site, kun je je droom-Madone bouwen!
In Europa zal het overigens eerst uitsluitend voor frames beschikbaar komen, en dus geen complete fietsen (althans nog niet..).

Geplaatst: 05 feb 2009 15:47
door darule
Ik ben van plan een trek 1.9 2009 aan te schaffen. Volgens mij een prima fiets voor de sportieve reacreant (+/- 3000 km p/j). Goed alu frame en goede afmontage.

Ik heb alleen een vraagje over de kabels van de shifters (ultegra). De kabels komen rechtstreeks uit de shifters (hendels) naar binnen toe. Ik vind dat er rommelig uitzien en zie dat bij andere (duurdere) fietsen dat vaak intern is opgelost. Kabels gaan dan door stuur of langs stuur in stuurlint. Kan iemand mij uitleggen waarom dat bij de 1.9 zo is geregeld en of dat ook anders kan?

Geplaatst: 05 feb 2009 15:49
door foosho
Nee, kan niet anders, dat is een eigenschap van de Shimano Ultegra groep.

Wat je wel kunt doen is wat Dura Ace 2009 onderdelen er op laten zetten (de nieuwste Dura Ace heeft het wel intern), maar dat gaat je wel geld kosten.
Anders een groep van Campagnolo of SRAM nemen, die hebben ook alles intern, maar ik vraag me af of Trek dat standaard kan/wil leveren, anders kun je het je FM laten omzetten (gaat het je waarschijnlijk wel geld kosten).

Geplaatst: 05 feb 2009 16:30
door darule
Foosho schreef:Nee, kan niet anders, dat is een eigenschap van de Shimano Ultegra groep.

Wat je wel kunt doen is wat Dura Ace 2009 onderdelen er op laten zetten (de nieuwste Dura Ace heeft het wel intern), maar dat gaat je wel geld kosten.
Anders een groep van Campagnolo of SRAM nemen, die hebben ook alles intern, maar ik vraag me af of Trek dat standaard kan/wil leveren, anders kun je het je FM laten omzetten (gaat het je waarschijnlijk wel geld kosten).


Bedankt voor de snelle reactie... Maar eens verkennen of de FM iets kan met Dura Ace, een hele groep vervangen op een afgemonteerde fiets zal wel in de papieren lopen... Ik vind trouwens dat SRAM er wel sjiek uitzien!

Geplaatst: 05 feb 2009 16:52
door pino
Of met Nokon kabels een kort lusje buitenom (laten) maken.