Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Clank
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2013 20:27

Clank 17 apr 2013 20:50

Hallo allemaal,

Ik zal me hier ook maar even voorstellen. Ik ben Cas, bijna 21 jaar en de laatste tijd steeds meer bezig met mountainbiken. Ik heb een half jaartje terug daarom ook de mountainbike van mijn moeder gekregen en rij daar sindsdien bijna iedere week op in het weekend. Is momenteel alleen even kapot, maar zodra ik al het nodige gereedschap heb zal die ook weer gauw in de bossen te vinden zijn.
Hiernaast heb ik een heel oude racefiets die ik een tijdje terug van iemand heb kunnen overkopen voor 50 euro, en die ben ik momenteel weer in goede staat aan het herstellen. Ik zit nu nog op het punt dat ik nog 1 crank nodig heb en wat onderdelen voor de voorrem en dan issie klaar. Deze fiets is dan vooral bedoeld om mee naar school te fietsen (Tilburg-Breda) en als vervanger voor de auto op mooie dagen.
En nou we het toch over de auto hebben, ik rij een Ford Fiesta uit 2000 en ben dus ook actief op het Fiesta Forum.
Volgens mij ben ik zo wel bekend?

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 17 apr 2013 22:48

Goed bezig. Fietsa Forum kenniknie.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

pascalvh
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 apr 2013 09:16

pascalvh 24 apr 2013 09:26

Hallo hallo :)

Bij deze wil ik me ook graag even op dit forum voorstellen. Mijn naam is Pascal, ik ben 38 jaar en woon in Groningen. Sinds ongeveer een jaar ben ik actiever aan het fietsen (puur recreatief). Vaak zet ik voor mezelf een mooie route uit in de omgeving. Maar aangezien de opel die ik onlangs via deze site gekocht heb, zo´n FlexFix-systeem heeft (een fietsendrager in de achterbumper), doe ik de fiets ook regelmatig op de auto voor een route wat verder weg.
Ik fiets op een eenvoudige Gazelle Esprit, maar daarmee kom ik prima vooruit. :D
Op dit forum hoop ik zo nu en dan wat tips te kunnen krijgen over materiaal en routes, maar ook fiets-ervaringen te delen.

Gr. Pascal
Laatst gewijzigd door pascalvh op 26 apr 2013 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Sieb79
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:22
Locatie: Franeker

Sieb79 24 apr 2013 13:22

hallo allemaal,

Mijn naam is Siebren, ik ben 33 jaar en woon in Friesland. ben al heel wat jaren actief op de ATB maar heb me zelf vorig jaar een Racefiets cadeau gedaan om te kijken of dit wat voor mij is. Dit komt mede door de fiets 11 stedentocht waar ik aan alle kanten voorbij werd gereden door mensen op Racefietsen. Op dit moment staat er een Trek 6000 en een Specialized Alllez sport in de schuur. Het fietsen op de racefiets bevalt zo goed dat ik waarschijnlijk een up-grade ga door voeren. Het plan is om van een 9 speed Sora groep naar 10 speed 105 over te gaan.

Ik vind het aan fietsen " sleutelen" eigenlijk net zo leuk als er op te fietsen en daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt door mijn familie, lees broertje en vader. De meeste reparaties aan de ATB ken ik inmiddels wel maar ben op het gebied van de racefiets een behoorlijke leek. Tips en tricks zijn van harte welkom! zeker met het op mijn Up-grade project!

met een sportieve groet,
Siebren

Minoes
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2013 11:31

Minoes 26 apr 2013 15:12

Hallo ik ben Minoes (nickname), vrouw, 30 jaar. Ik woon in de omgeving van Alkmaar.

Ik ben een beginnende fietser. Mijn stadsfiets is al jaren mijn belangrijkste vervoermiddel, maar nu wordt het tijd voor het serieuzere werk. Twee jaar geleden een crosshybride fiets gekocht. Geen racefiets en geen mountainbike dus... maar omdat ik momenteel vooral verharde wegen rijd zal ik me eerst verdiepen in alles wat met racen te maken heeft.
Tot nu toe heb ik vooral korte afstanden gereden. Pak steeds vaker s avonds de fiets om een rondje te maken langs duinen, bossen en weilanden.

Ben nog volop aan het oriënteren op gebied van kleding. Ook het sleutelen wil ik zoveel mogelijk zelf gaan oppakken, gelukkig bestaan daar leuke cursussen voor :) Ik hoop dat dit forum me wijzer gaat maken in de wereld van de fiets.

Roel0172
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2013 20:00

Roel0172 26 apr 2013 20:06

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Roel, 30, woon in Alphen aan den rijn, en eens rustig begonnen met fietsen. Heb een 2e hands giant tcr compact road op de kop getikt, en ben er klaar voor. Verder totaal geen ervaring met wielrennen, dus ik ben benieuwd.


Gr Roel

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 apr 2013 22:24

Roel0172 schreef:Hallo Allemaal,

Mijn naam is Roel, 30, woon in Alphen aan den rijn, en eens rustig begonnen met fietsen. Heb een 2e hands giant tcr compact road op de kop getikt, en ben er klaar voor. Verder totaal geen ervaring met wielrennen, dus ik ben benieuwd.


Gr Roel
Gewoon lekker beginnen met rondjes Aarkanaal of rijn/gouwe en uitbouwen. Komt vast goed!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

sjuffie
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:20
Locatie: Eindhoven

sjuffie 03 mei 2013 06:35

Hallo!

Mijn naam is Sjef, 28 jaartjes oud en woon in Eindhoven. Heb op dit moment nog geen racefiets maar ben behoorlijk marktplaats aan het afstruinen voor een leuk exemplaar. Ben al flink bezig geweest met informatie winnen en kwam daarbij meestal op dit forum uit. Waarom dan ook niet registreren ;)

Hoop dat ik mede door de ervaring op dit forum een definitieve keuze kan gaan maken en veel kilometers kan gaan vreten.

flins
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:02

flins 03 mei 2013 23:15

Wel zo netjes om me ook ff kort voor te stellen:
Mijn echte naam is Ko, maar Flins is een bijnaam die al lang gebruikt wordt voor me, vandaar...
Ben afgelopen week 44 geworden, getrouwd en woon in het pittoreske Zuid Limburg.
Vroeger veel gefietst (naar school, BMX etc.) en ongeveer 14-15 jaar geleden weer begonnen met mountainbiken.
Afgelopen jaar een racefiets erbij gekocht, en de combinatie race/MTB bevalt supergoed. Lekker afwisselend, asfalt en onverhard!

Ik hoop hier veel nuttigs te kunnen lezen, en antwoorden te krijgen op vragen die ik heb.

Forum ziet er iig goed uit!

pascalvh
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 apr 2013 09:16

pascalvh 06 mei 2013 10:05

Welkom :)

kww
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:20

kww 06 mei 2013 21:31

hallo allemaal
mijn naam is klaas, ben 36 jaar en woon in de provincie groningen.
vorig jaar een beetje meer begonnen met fietsen,
dagelijkse fiets voor de kids (2 en 4) een gazelle medeo die al tig jaren oud is.
achteraf is de frame maat iets te groot dus die ga ik nog weleens vervangen door iets moderners degelijks.
verder heb ik een trek 7500 fitness fiets waar ik vorig jaar op heb gefietst.
deze zou ik graag willen vervangen door een race en een atb, maar bedacht me opeens dat met een setje dikke banden en velgen de trek waarschijnlijk ook prima volstaat in het ruigere werk.
voor de racefiets zal ik een aparte topic openen.
overigens ben ik nog een redelijke leek en ook nog niet al te sportief bezig.
km of 20 a 30 vind ik al heel wat en snelheden van 20 a 25 is ook heel gewoon.
even sprinten lukt wel al over de 30 :lol:

robmw
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2013 08:23

robmw 08 mei 2013 10:18

Racefietsen is voor mij [Rob 56, te Doeinchem] geen passie, ben meer een hardloper. Maar goed, het brengt je wel ergens en voor mij goed te combineren.
Heb me voor het eerst sinds 1986 weer eens ingeschreven voor een marathon [Kesterlee 2013].

Daarnaast sinds vorig jaar gaan MTB'n, is ook gaaf en met Montferland in de buurt, kan je ook nog lekker klimmen [rondje ca. 26 km].

Afijn, ik hoop het allemaal nog lekker lang te kunnen volhouden en hoop via dit forum nog eens het e.e.a. aan tips en trucs te kunnen gebruiken.

Grtz,

Rob

Plaats reactie