Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Is de strava-server offline? Hij wil niet syncen (android phone).
Edit:
Heb de file geëxporteerd en handmatig proberen te uploaden. Krijg nu de melding "Improperly formatted data". Bij mijn weten heb ik niets raars gedaan; gewoon op start en stop geklikt.
Iemand een idee of ik eea kan fixen?
Edit2:
Interessant; de eerste 537 gps-punten hebben als datum 2015-04-28, daarna gaat de datum naar vandaag.
Replace all, et voila
Edit:
Heb de file geëxporteerd en handmatig proberen te uploaden. Krijg nu de melding "Improperly formatted data". Bij mijn weten heb ik niets raars gedaan; gewoon op start en stop geklikt.
Iemand een idee of ik eea kan fixen?
Edit2:
Interessant; de eerste 537 gps-punten hebben als datum 2015-04-28, daarna gaat de datum naar vandaag.
Replace all, et voila
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
-
- Forum-lid HC
26 Agr wedstrijdrijders hebben hun rit op Strava gezet. Enigszins bevredigend is het om te constateren dat de winnaar een behoorlijk partijtje KOMs heeft neergelegd waaronder zowat alle segmenten rond de Cauberg in de finale. (Boven de 37km/u gemiddeld naar boven is toch harder dan dat veel mensen daar naar beneden gaan)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Gister 2e keer daar gereden en verhaal is hetzelfde. Bij het inrijden nog wel een rondetijd die niet is afgerond op 5 seconden (namelijk 3.13) maar tijdens koers zijn alle rondes, en alle kortere segmenten afgerond naar 5 seconden.MarkVeenstra schreef:Ola,
Gister (eerste) trainingskoers gereden bij de Spartaan in Rijswijk. En netjes alles bijgehouden met mijn sigma rox10.0. Wat mij nu opvalt in strava is dat (bijna) alle segmenten op het clubparcours zijn afgerond op 5 seconden.
alleen bij het inrijden is dat dan bij 2 ronden weer net niet gebeurd (segment over het hele rondje).
Iemand enig idee hoe dit kan, je zou denken dat t ligt aan registratie van t apparaat.., echter had ik het dan bij alle rondes verwacht.
https://www.strava.com/activities/285481239
Van strava support zelf heb ik nog geen reactie. Misschien dat het probleem wel bij mijn sigma rox ligt.. in combinatie met compact parcourtje, en peloton rijden ofzo (ik roep maar wat). Zal een volgende keer - na vakantie - eens de telefoon mee laten doen, kijken naar de verschillen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Die zijn er genoeg: http://labs.strava.com/flyby/viewer/#28 ... AdEcVKHhE=
De paar die ik heb geopend, daar lijkt het wel normaal te werken.
De paar die ik heb geopend, daar lijkt het wel normaal te werken.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ja precies. Daarom vermoed ik dat het aan mijn apparaat ligt. Het enige wat daar dan nog vreemd aan is, is dat hij het kennelijk met het inrijden wel goed doet... Dus misschien dat sigma het peloton rijden wat minder goed trekt (lees: last krijgt van overige sensoren/tellers).
Zal eens in die hoek kijken, wellicht dat de ruwe GPS data van de sigma wel wat indicaties geven in deze trent.
Zal eens in die hoek kijken, wellicht dat de ruwe GPS data van de sigma wel wat indicaties geven in deze trent.
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Bij de Garmin kan je kiezen tussen een smart registratie interval of een 1 sec interval voor het wegschrijven van je track. Een 1 sec interval levert altijd de beste resultaten op. Misschien dat het bij je Sigma ook op 1 seconde kan worden gezet?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ja dat kan, en hij staat daar nu niet op, bij normale ritjes is elke 5 of elke 10 seconden ook goed genoeg. Echter heb ik dit gedrag (gereflecteerd in tijden op strava segmenten) niet eerder gezien dan met deze koersen op de baan in rijswijk.
Maar, zeker het proberen waard om de registratie interval eens te verkleinen.
Maar, zeker het proberen waard om de registratie interval eens te verkleinen.
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
That did the trick!knukkel schreef:Heb ik ook eens gehad. Probeer je activiteit eens te bewerken en hem 'privé' te maken, dan opslaan, dan 'privé' weer uitzetten en dan weer op te slaan. Toen was het bij mij iig verholpen.
(En het was een echte KOM, geen photoshop, daarmee hou ik mij niet bezig. Het was wel met mijn TT bike )
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
wat bedoel je met direct in strava registeren?spook schreef:Moet je online zijn als je je rit direct in strava wil registreren?
in ieder geval kun je zonder 3g/4g je ritgewoon tracken (wel je gps aan natuurlijk) en bij thuiskomst via 3g/wifi uploaden, dit er vanuitgaande dat je doelt op de app op je mobiel.