Carbon clinchers uit China vragen
Vraagje: Ik heb de 50mm carbon clincher wielen van Farsports, de 23 mm variant (en volgens mij ook tubeless-ready). De passing van deze wielen is echter behoorlijk strak, snelle vouwbandjes Vittoria, Zipp enz. krijg ik er slechts met veel moeite op. Nieuwe Challenge banden zelfs helemaal niet.
Hebben andere carbon wielen hier minder last van? Dus china-clinchers of gewone merkwielen?
Hebben andere carbon wielen hier minder last van? Dus china-clinchers of gewone merkwielen?
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Heb farsports 38mm velgen laten spaken (en 25breed.) als trainings/ slechter weer set. Gaat iets minder makkelijk ivm m'n Reynolds. Maar te doen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Tubeless ready varianten hebben minder marge om een band er om heen te leggen om een betere luchtdichtheid te krijgen. Ben je van plan om met gewone clinchers te gaan rijden, bestel dan vooral niet de tubeless varianten. Wil je wel voor tubeless gaan, kies dan voor een velg met een diepere gleuf in het midden. Dit soort voor die extra marge die je nodig hebt. Verder komt in het najaar de Schwalbe Pro One band op de markt. Deze gaat beduidend makkelijker om een carbon velg.
Last but not least: de VAR tyre lever is een zeer behulpzaam hulpmiddel bij banden om 'lastige' velgen.
Last but not least: de VAR tyre lever is een zeer behulpzaam hulpmiddel bij banden om 'lastige' velgen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Een update over deze wielen. Eerste ritjes en koers (rustig) gereden. Totaal kilometer of 200. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Wel 2 minpunten. Voorwiel heeft al heel klein slagje. Contact gelegd met Helin en gevraagd wat hij vond, kreeg terug dat dit normaal zou zijn en of ik de slag er zelf uit wil halen. Dat vind ik slecht en heb gevraagd om een compensatie om het slagje bij de FM ff goed te laten checken. Verder de eerste regenrit gehad met heeeeeel veel water, gelijk ervaren dat de wielen dus geen gaatje hebben om dat water af te voeren. Half uur staan pielen om het water via het ventiel eruit te krijgen. Geen zin om de bandjes eraf te halen, omdat dit zo vreselijk lastig gaat. Remmen in de regen was ook niet heel best met de remblokken die bijgeleverd zijn, maar daar was ik al op voorbereid.marsman schreef:
Wielen zijn binnen. Gelijk gemonteerd en een heel klein rondje gereden. Op het 1e gezicht weinig op aan te merken. Wielen zijn compleet met velglint afgeleverd. Bandjes opleggen was lastig. Bij het hard spinnen van het voorwiel voel ik een kleine onbalans. Veroorzaakt door wat extra gewicht rond het ventielgat of het ventiel wellicht?? Tijdens het rijden is het niet merkbaar. De ventielen klapperen behoorlijk, daar moet een stukje tape om.
De wielen waren niet heel lekker verpakt. Wel stevige doos, maar verder alleen bubbelplastick met daartussen een wandje van 2 kartonnetjes. Echter geen enkele beschadiging en ze zijn kaarsrecht. Ook geen pakbon, garantiebewijs of wat dan ook.
Morgen eerste rit en een deftige foto.
Verder houden de wielen zich prima. In de koers (op een wielerbaan, niet heel gek gedaan) hielden de wielen zich gewoon goed en strak. Ik vind ze qua zijdelingse stijfheid iets minder dan mijn Mavic Cosmics (2010 en alu remrand).
Op het slagje in het voorwiel na, so far so good!
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- betonklinker
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 05 jan 2015 22:23
- Locatie: Uithoorn
Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Foto van nwe trainingswielen. Velgen van farsports bevallen goed.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Ik heb een setje handgespaakte wielen. Daar zat ook na 300km een klein slagje in. Dit eruit laten halen en nooit meer last van gehad. Helemaal met een koers lijkt het mij niet vreemd dat er een slag in komt.marsman schreef:Een update over deze wielen. Eerste ritjes en koers (rustig) gereden. Totaal kilometer of 200. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Wel 2 minpunten. Voorwiel heeft al heel klein slagje. Contact gelegd met Helin en gevraagd wat hij vond, kreeg terug dat dit normaal zou zijn en of ik de slag er zelf uit wil halen. Dat vind ik slecht en heb gevraagd om een compensatie om het slagje bij de FM ff goed te laten checken. Verder de eerste regenrit gehad met heeeeeel veel water, gelijk ervaren dat de wielen dus geen gaatje hebben om dat water af te voeren. Half uur staan pielen om het water via het ventiel eruit te krijgen. Geen zin om de bandjes eraf te halen, omdat dit zo vreselijk lastig gaat. Remmen in de regen was ook niet heel best met de remblokken die bijgeleverd zijn, maar daar was ik al op voorbereid.marsman schreef:
Wielen zijn binnen. Gelijk gemonteerd en een heel klein rondje gereden. Op het 1e gezicht weinig op aan te merken. Wielen zijn compleet met velglint afgeleverd. Bandjes opleggen was lastig. Bij het hard spinnen van het voorwiel voel ik een kleine onbalans. Veroorzaakt door wat extra gewicht rond het ventielgat of het ventiel wellicht?? Tijdens het rijden is het niet merkbaar. De ventielen klapperen behoorlijk, daar moet een stukje tape om.
De wielen waren niet heel lekker verpakt. Wel stevige doos, maar verder alleen bubbelplastick met daartussen een wandje van 2 kartonnetjes. Echter geen enkele beschadiging en ze zijn kaarsrecht. Ook geen pakbon, garantiebewijs of wat dan ook.
Morgen eerste rit en een deftige foto.
Verder houden de wielen zich prima. In de koers (op een wielerbaan, niet heel gek gedaan) hielden de wielen zich gewoon goed en strak. Ik vind ze qua zijdelingse stijfheid iets minder dan mijn Mavic Cosmics (2010 en alu remrand).
Op het slagje in het voorwiel na, so far so good!
Dan laat je ze toch eerst nakijken op spaak spanning en slag kost je de kop ook niet.betonklinker schreef:Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Je stuurt je wielen even naar Zoran en voor 4 tientjes extra heb je super wielennijkie schreef:Dan laat je ze toch eerst nakijken op spaak spanning en slag kost je de kop ook niet.betonklinker schreef:Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
Er is een ding waarop ik sta in het leven, dat is op mijn pedalen.