Tubeless
Kijk @Zorro je hebt natuurlijk wel enigszins gelijk maar of je nou met een biba of met een tubelesband een lekke band krijgt, als in het laatste geval de latex niet het lek dicht zal je in beide gevallen een nieuwe biba moeten steken, toch.? Het monteren van een biba gaat in beide gevallen net zo snel.
Het voordeel van tubeless en latex is dan dat je in de meeste gevallen (90%) gewoon door kan blijven rijden.! (tenminste als de band door de verloren druk niet uit de velg loopt zoals waarschijnlijk gisteren - in samenhang met het schampen van het stoepje - bij mij het geval was). Als ik vandaag wat tijd kan vrij maken zal ik e.e.a. eens goed onderzoeken.
Edit 30-11-2016: Na grondige inspectie geen bijzonderheden kunnen ontdekken behalve dan dat de tubelessband een behoorlijke beschadiging vertoont aan de rechterzijde van de band terwijl het stoepje en de val daardoor aan de linkerkant van mij heeft plaats gevonden.! Met andere woorden de beschadiging is niet door het schampen van de stoep gekomen, maar eerder door het stoten van de velg op een leeg gelopen band.
Het voordeel van tubeless en latex is dan dat je in de meeste gevallen (90%) gewoon door kan blijven rijden.! (tenminste als de band door de verloren druk niet uit de velg loopt zoals waarschijnlijk gisteren - in samenhang met het schampen van het stoepje - bij mij het geval was). Als ik vandaag wat tijd kan vrij maken zal ik e.e.a. eens goed onderzoeken.
Edit 30-11-2016: Na grondige inspectie geen bijzonderheden kunnen ontdekken behalve dan dat de tubelessband een behoorlijke beschadiging vertoont aan de rechterzijde van de band terwijl het stoepje en de val daardoor aan de linkerkant van mij heeft plaats gevonden.! Met andere woorden de beschadiging is niet door het schampen van de stoep gekomen, maar eerder door het stoten van de velg op een leeg gelopen band.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
- Locatie: Schaijk
- Contact
Heeft er iemand tips of ervaring om het ventiel van de Reynolds Assault wielen goed luchtdicht te krijgen. Ventielen van een binnenband geprobeerd, maar loste het probleem niet op.
Ik heb schwalbe ventielen liggen, maar deze zijn net iets te kort.
Met mijn Fulcrum wielen heb ik dit probleem niet gehad!
Ik heb schwalbe ventielen liggen, maar deze zijn net iets te kort.
Met mijn Fulcrum wielen heb ik dit probleem niet gehad!
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Er zijn ook schwalbe ventielverlengers in verschillende maten, daarmee kun je ze qua lengte passend krijgen. Mocht er lucht bij de ventielen ontsnappen dan zou ik extra rimtape gebruiken.Carlosiebers schreef:Ik heb schwalbe ventielen liggen, maar deze zijn net iets te kort.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Ik heb ook Schwalbe ventielen + ventielverlengers in mijn hoge wielen, werkt prima. Wel opletten bij het maken van de opening voor het ventiel in de rimtape, dat gaat het best (meeste kans op luchtdicht) door dat niet met een mes/schaar te doen maar met iets puntigs dat je eerst heet gestookt hebt. Zelf doe ik het met een oude schroevedraaier die ik in de vlam van het gasfornuis heet stook.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
- Locatie: Schaijk
- Contact
Daar zal het bij mijn wielen wel al een beetje misgegaan zijn, de gaten in de rimtape zaten er al in, ter grote van het ventiel. Het rondje rimtape wat daar uit kwam zat los in de velg.bigfloor schreef:Ik heb ook Schwalbe ventielen + ventielverlengers in mijn hoge wielen, werkt prima. Wel opletten bij het maken van de opening voor het ventiel in de rimtape, dat gaat het best (meeste kans op luchtdicht) door dat niet met een mes/schaar te doen maar met iets puntigs dat je eerst heet gestookt hebt. Zelf doe ik het met een oude schroevedraaier die ik in de vlam van het gasfornuis heet stook.
Gisteren en vandaag contact gehad met Reynolds NL, deze waren erg behulpzaam en meedenkend en gaan een nieuwe set ventielen toesturen.
Zodra die binnen zijn ga ik ze testen en misschien ook maar meteen van een extra stukje rimtape ter hoogte van het ventiel aanbrengen.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
- Locatie: Schaijk
- Contact
Er is momenteel een hele strakke aanbieding van €844,-gringo schreef:Ik ben benieuwd. Deze wielen staan op mijn lijstje voor mijn nieuwe fiets, en uiteraard om tubeless mee te rijden.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
Ik gok even dat de meegeleverde rimtape (met ventielgat erin) geen luchtdichte tape is, maar gewoon kunststof velglint. Dat zou ik eerst dubbelcheckenCarlosiebers schreef:
Daar zal het bij mijn wielen wel al een beetje misgegaan zijn, de gaten in de rimtape zaten er al in, ter grote van het ventiel. Het rondje rimtape wat daar uit kwam zat los in de velg.
Gisteren en vandaag contact gehad met Reynolds NL, deze waren erg behulpzaam en meedenkend en gaan een nieuwe set ventielen toesturen.
Zodra die binnen zijn ga ik ze testen en misschien ook maar meteen van een extra stukje rimtape ter hoogte van het ventiel aanbrengen.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
- Locatie: Schaijk
- Contact
Ik mag aannemen als je een set nieuwe tubeless wielen koopt dat, dat wel in orde zou moeten zijn!bigfloor schreef:Ik gok even dat de meegeleverde rimtape (met ventielgat erin) geen luchtdichte tape is, maar gewoon kunststof velglint. Dat zou ik eerst dubbelcheckenCarlosiebers schreef:
Daar zal het bij mijn wielen wel al een beetje misgegaan zijn, de gaten in de rimtape zaten er al in, ter grote van het ventiel. Het rondje rimtape wat daar uit kwam zat los in de velg.
Gisteren en vandaag contact gehad met Reynolds NL, deze waren erg behulpzaam en meedenkend en gaan een nieuwe set ventielen toesturen.
Zodra die binnen zijn ga ik ze testen en misschien ook maar meteen van een extra stukje rimtape ter hoogte van het ventiel aanbrengen.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
- Locatie: Schaijk
- Contact
Dus het zou raadzaam zijn om alsnog een extra luchtdichte Rimtape te monteren, of die er nu zit te vervangen?Keezx schreef:Nee, dat mag je niet aannemen.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless