Vandaag geklust aan de fiets
Marc.
Uit de reacties die Rene gaf op je probleem wist ik dat het goed ging komen. Maar toch leuk om te horen dat het nu dus ook is goedgekomen. Het klonk ook te absurd voor woorden hoe je zogenaamde FM je fiets in elkaar had gezet. Zorgwekkender is dat het dus ook zo erg was als het klonk. Nu was jij nog zo slim om je twijfel met ons te delen. Maar stel dat je hem klakkeloos had vertrouwd. Je had gegarandeerd je cranck eraf getrapt, met alle gevolgen van dien. Maar wellicht was jij niet de enige klant van die FM. Wie weet hoeveel mensen op een onveilige fiets rijden.
@Rene, good job!
Groeten Rob
Uit de reacties die Rene gaf op je probleem wist ik dat het goed ging komen. Maar toch leuk om te horen dat het nu dus ook is goedgekomen. Het klonk ook te absurd voor woorden hoe je zogenaamde FM je fiets in elkaar had gezet. Zorgwekkender is dat het dus ook zo erg was als het klonk. Nu was jij nog zo slim om je twijfel met ons te delen. Maar stel dat je hem klakkeloos had vertrouwd. Je had gegarandeerd je cranck eraf getrapt, met alle gevolgen van dien. Maar wellicht was jij niet de enige klant van die FM. Wie weet hoeveel mensen op een onveilige fiets rijden.
@Rene, good job!
Groeten Rob
Hij is in betere staat dan de mijne. Alhoewel dat wellicht gaat veranderen want ik ga de mijne deze zomer laten spuiten.Traveler schreef:Zo'n mooi frame zie je maar zeldenhavana schreef:Prachtig frame!!!
Gisteren mijn SuperX weer omgebouwd naar 2x11. Toen ik de fiets kocht was er een 40tands tandwiel geplaatst. Via dit forum de originele 36 en 46 tandwielen kunnen scoren en tevens een Ultegra voorderailleur. Nadat ik oa een derailleurkabel had besteld kon ik aan de slag. Voor mij eerste keer dat ik aan een crosser/racer ging sleutelen, ook nog nooit eerder iets aan een derailleur gedaan.
Vond het een leuke klus en viel mij achteraf reuze mee, meeste tijd was ik kwijt met kabel door de shifter te halen, shifter moet in een bepaalde stand staan om de kabel er door heen te krijgen, en afstellen van de derailleur, maar alles werkt goed. Reden dat ik weer naar 2x11 wilde was dat mij dat hopelijk wat beter bevalt bij het rijden op de weg, in het terrein ging het best lekker met die 1x11, 40tands voor met 11/32 achter.
Vond het een leuke klus en viel mij achteraf reuze mee, meeste tijd was ik kwijt met kabel door de shifter te halen, shifter moet in een bepaalde stand staan om de kabel er door heen te krijgen, en afstellen van de derailleur, maar alles werkt goed. Reden dat ik weer naar 2x11 wilde was dat mij dat hopelijk wat beter bevalt bij het rijden op de weg, in het terrein ging het best lekker met die 1x11, 40tands voor met 11/32 achter.
-
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 23 okt 2016 23:22
Vandaag mijn zadel voorzien van een nieuw jasje. De stof was op verschillende plaatsen zo goed als weg. De rest was nog goed. Wat doen we dan. We trekken er op ieder echt leder over.
Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
Mooi werk ! Hoe heb je het aangepakt?
http://www.instructables.com/id/Cover-y ... l-leather/havana schreef:Mooi werk ! Hoe heb je het aangepakt?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gisteren sprong ik met de fiets in Lelystad over een trottoirband en hoorde een harde knal toen ik neer kwam. Kon niet één-twee-drie thuisbrengen waar dat vandaan kwam en dacht dat het de ketting was die tegen het frame klapte. Maar na een paar minuten had ik het door want er zat een kleine slag in het voorwiel, dus een gebroken spaak, maar kon gewoon en op volle snelheid doorrijden. Bij thuiskomst bleek het een gebroken nippel te zijn.
Vandaag de spaaknippel vervangen. Op zich een fluitje van een cent waar het niet dat het een carbonwiel is wat tubeless is gemaakt. Dat betekent dat je door de tubelesstape een nippel moet steken en weer luchtdicht moet maken. Dat laatste kan met een stuk tape of helemaal opnieuw intapen. Omdat het Schwalbe Pro One tubelessbanden zijn met een (te) strakke passing heb ik maar gekozen voor een nieuwe laag tubelesstape van Schwalbe, hoeft maar een keer rond.!
Bij het demonteren van het ventiel was het onmogelijk om met de hand de ventielmoer los te draaien zo vast zat die. Dit ventiel zat er minstens al twee jaar en was nooit los geweest. Het ventiel zat zelfs zo vast in het ventielgat dat ik het zelfs moest loskloppen. Enfin, omdat ik al eerder bij het achterwiel het ventielgat had verstevigd met een kunststof buisje heb ik maar besloten om ook het voorwiel zo te verstevigen. Het zal je maar gebeuren dat onderweg bij het monteren van een binnenband jet het ventiel niet gedemonteerd krijgt.
Al-met-al een paar uur bezig geweest om een spaaknippel te vervangen. Maar het was mooi weer om te klussen.
Vandaag de spaaknippel vervangen. Op zich een fluitje van een cent waar het niet dat het een carbonwiel is wat tubeless is gemaakt. Dat betekent dat je door de tubelesstape een nippel moet steken en weer luchtdicht moet maken. Dat laatste kan met een stuk tape of helemaal opnieuw intapen. Omdat het Schwalbe Pro One tubelessbanden zijn met een (te) strakke passing heb ik maar gekozen voor een nieuwe laag tubelesstape van Schwalbe, hoeft maar een keer rond.!
Bij het demonteren van het ventiel was het onmogelijk om met de hand de ventielmoer los te draaien zo vast zat die. Dit ventiel zat er minstens al twee jaar en was nooit los geweest. Het ventiel zat zelfs zo vast in het ventielgat dat ik het zelfs moest loskloppen. Enfin, omdat ik al eerder bij het achterwiel het ventielgat had verstevigd met een kunststof buisje heb ik maar besloten om ook het voorwiel zo te verstevigen. Het zal je maar gebeuren dat onderweg bij het monteren van een binnenband jet het ventiel niet gedemonteerd krijgt.
Al-met-al een paar uur bezig geweest om een spaaknippel te vervangen. Maar het was mooi weer om te klussen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 23 okt 2016 23:22
Is niet moeilijk. Dat is als garnierder (stoffeerder) werk is natuurlijk ook mooi meegenomen. Zitten nog wat foutjes in. Maar is eigenlijk de lijm spuiten op het leder en het zadel. En dan in het putje van het zadel beginnen en zo verder naar buiten toe. Natuurlijk niet vergeten te trekken aan het leder. En eventueel nog vastmaken met nietjes.havana schreef:Mooi werk ! Hoe heb je het aangepakt?
Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
-
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 23 okt 2016 23:22
Net die tutorial gelezen. Ik zou dat niet zo doen. Ik begin in het midden van het zadel. Zo kan je het leder gelijkmatig uitrekken.ik heb maar pas op maat gesneden eens deze op het zadel was gelijmd. Met als reden dat je niet te weinig zal hebben.
Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
Zondag tijdens de wekelijkse tocht flink gekraak uit het bracket. Gisteravond de boel opengemaakt en .... niets. Alles schoon, goed in het vet, soepel draaiend.
Aansluitend pedalen opengeschroefd en nagekeken... ook niets. Draait soepel, geen korrelig gevoel, nauwelijks speling.
Toch maar eens naar de schoenplaatjes gekeken -> hé, er ontbreekt een bout en ik kan het plaatje bewegen. GVD, volgende keer volgorde toch maar andersom doen. Had me een uur sleutelen gescheelt en ik had de eerste helft van Ajax kunnen zien.....
Aansluitend pedalen opengeschroefd en nagekeken... ook niets. Draait soepel, geen korrelig gevoel, nauwelijks speling.
Toch maar eens naar de schoenplaatjes gekeken -> hé, er ontbreekt een bout en ik kan het plaatje bewegen. GVD, volgende keer volgorde toch maar andersom doen. Had me een uur sleutelen gescheelt en ik had de eerste helft van Ajax kunnen zien.....
Vorige week toch maar de stoute schoenen aangetrokken en besloten om het pressfit 86 lager in mijn carbon frame te 'lijmen' met Loctite 641. Er zat een kraak in die na het plaatsen van een nieuw lager niet wegging, sterker nog, bij plaatsing van de DA9000 crank drukte die het linker lager er gewoon uit.
Zag er wel apart uit, die 641 is geel/doorzichtig van kleur. Lager er weer ingeperst (alleen de non-drive side van 641 voorzien) en de pers er s'nachts op laten zitten (ietsje losser) zodat die mooi vast zou zitten.
Ochtend erna pers losgemaakt en crankstel weer terug geplaatst.
En...... de kraak is weg.
Helaas was mijn AbsoluteBlack Oval 34 voorblad nog niet binnen, dus moest ik een paar dagen later de crank er weer afhalen.
Daarna ook op de Alu winterfiets de AbsoluteBlack erop gezet (5 arms 34, winteruitvoering). Bleek het linker GXP pressfit lager korrelig te lopen, dus daar ook maar een nieuwe in geperst icm Loctite 641.
Zag er wel apart uit, die 641 is geel/doorzichtig van kleur. Lager er weer ingeperst (alleen de non-drive side van 641 voorzien) en de pers er s'nachts op laten zitten (ietsje losser) zodat die mooi vast zou zitten.
Ochtend erna pers losgemaakt en crankstel weer terug geplaatst.
En...... de kraak is weg.
Helaas was mijn AbsoluteBlack Oval 34 voorblad nog niet binnen, dus moest ik een paar dagen later de crank er weer afhalen.
Daarna ook op de Alu winterfiets de AbsoluteBlack erop gezet (5 arms 34, winteruitvoering). Bleek het linker GXP pressfit lager korrelig te lopen, dus daar ook maar een nieuwe in geperst icm Loctite 641.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24