Pagina 93 van 467

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 21 jan 2021 19:55
door TL@
Die 1.9TDI's waren maar op 1 manier kapot te krijgen, koud mishandelen. Je zal maar net een auto overnemen van iemand die altijd volgas reed met een koude motor.

Onze 1.9TDI (130pk) had er na ruim 180.000km nog steeds veel zin in (nieuw gekocht)

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 21 jan 2021 22:01
door Enzzo
Soms heb je pech maar veel degelijker blokken dan een 1.9 pompverstuiver TDI zijn er niet gemaakt.
Jawel! de PSA 2.0 en 2.2 HDi :D (vrijwel net zo goed alleen net iets beter ;) )

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 21 jan 2021 22:28
door Ernie C.
Kwalitatief gezien een beetje minder maar qua laufkultur twee stappen voorwaarts.

Wij hebben drie ton op een 1.4 TDI 80pk gedraaid. Echt een tractorblok maar nooit problemen gehad.

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 21 jan 2021 22:37
door Enzzo
Ik heb een Citroen C5 met 2.0 HDi blok ooit naar de 4.500.000 km weten te krijgen. Ver daarvoor een Citroen CX 2.5 turbodiesel met 4 ton op de teller weggedaan. Die motor heeft toen nog een aantal jaar dienst gedaan in een Fiat camper waarvan de ongeblazen turbo net te weinig koppel had om vooruit te komen. Die eigenaar heeft er nog zo'n 75.000 km mee rondgereden.
Dus een pleidooi voor de oudere dieselmotoren van PSA (en die van VAG dus blijkbaar) hoezo duurzaamheid :)

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 21 jan 2021 22:48
door mao
Heb jij 20 jaar dag en nacht in je C5 gewoond? :-)

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 21 jan 2021 22:51
door Enzzo
Huh?!

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 21 jan 2021 22:55
door amclassic-fan
4.5 miljoen km is wel heel veel.

Hier staat overigens een Japanner, lekker saai zoals dat heet, 1.8 benzine met ruim 3 ton op de teller. Geen afschrijving, verzekering kost ook bijna niets en het rijdt iedere dag weer als het moet.

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 21 jan 2021 23:03
door Enzzo
:oops: ah ja. Moet natuurlijk 4,5 ton zijn...

En ja, tweedehands kopen en nog lekker mee doorrijden loont inderdaad! Nooit anders gedaan. Het helpt als je zelf ook wat kan sleutelen ;)
Kleinigheidjes als een uitlaat, raammechanisme, hydrolekslangen lampen of kleine beurt zelf doen bespaart een hoop

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 22 jan 2021 06:48
door scottpch
Ja, je wordt volleerd monteur wanneer je dat soort auto's koopt! ;)
2e Hands gewoon een Jap kopen, een garantie voor probleemloos rijden... :like:

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 22 jan 2021 06:51
door JoostG
Jeetje, wat moeten jullie allemaal verheugd zijn met de komst van elektrisch: geen versnellingsbak die kapot kan gaan, mooie loop, koppel, je hoeft ze niet te "chippen" en de 2 ton lijken ze allemaal lachend te halen......... :winkthumb:

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 22 jan 2021 06:53
door daniel1975
Ernie C. schreef: 21 jan 2021 22:28
Wij hebben drie ton op een 1.4 TDI 80pk gedraaid. Echt een tractorblok maar nooit problemen gehad.
Zeker koud klink een oude John Deere amper anders.
Maar oerdegelijk!


@joost: die e-boys worden gek als ze ooit ook een 750km kunnen rijden op 1 lading ;-)
En als ze de echte prijs moeten betalen ipv de gesubsidieerde :mrgreen:

Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Geplaatst: 22 jan 2021 07:08
door JoostG
daniel1975 schreef: 22 jan 2021 06:53
Ernie C. schreef: 21 jan 2021 22:28
Wij hebben drie ton op een 1.4 TDI 80pk gedraaid. Echt een tractorblok maar nooit problemen gehad.
Zeker koud klink een oude John Deere amper anders.
Maar oerdegelijk!


@joost: die e-boys worden gek als ze ooit ook een 750km kunnen rijden op 1 lading ;-)
En als ze de echte prijs moeten betalen ipv de gesubsidieerde :mrgreen:
Nee, daniel, e-boys weten allang dat je 750km bereik niet nodig hebt. Plus-minus 375km reeel bereik en hoog snellaadvermogen is the sweetpoint (2.5 uur achter het stuur, pauze van 20min voor koffie.plasje en wissel).

Meer betalen vindt niemand fijn, maar tegen de tijd dat er weer een ander uitgekozen mag worden, ligt de pioneerfase ruim achter ons, en is de keuze reuze (stations, alle merken, nieuw batterijtechnieken). Niet gek dat de fiscale stimulering dan eindigt. De prijzen van EV's liggen dan ook weer een stuk lager.