Het grote woon-werk topic
Wel erg verraderlijk weer om 30 km enkele rijs op pad te gaan, helaas. '
s Middags is het ok, maar 's ochtends gewoon te glad. Gelukkig heb ik van de werkgever een business kaart voor de trein, maar kan niet wachten om weer op mijn synapse de winter te trotseren.
s Middags is het ok, maar 's ochtends gewoon te glad. Gelukkig heb ik van de werkgever een business kaart voor de trein, maar kan niet wachten om weer op mijn synapse de winter te trotseren.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
wat dragen jullie aan de benen met dit weer? Ik heb een lange thermische (onder)broek en daarboven mijn lange fietsbroek. Eens rond de 0° hebben mijn billen het echt koud na een uurtje op de fiets.
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
ik draag nog steeds mijn castelli nanoflex broek omdat de sorpasso een scheurtje heeft bij de naad van het zeem op de billen.. de nanoflex is niet de warmste broek om de rit mee te starten maar ik heb juist na 30/40 minuten dat de benen warmer beginnen te worden.
Vanmorgen ben ik wel 1,5 km ver gekomen. Omdat ik met moeite overeind kon blijven (ijzel!) ben ik onverrichterzake teruggekeerd. Nu thuiswerken, over een uurtje nog een poging wagenbeezer schreef:Wel erg verraderlijk weer om 30 km enkele rijs op pad te gaan, helaas. '
(ik heb dus echt een pesthekel aan het OV!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Vanmorgen was het op een enkel stukje na, redelijk te doen. Wel een belachelijk laag gemiddelde, maar daar kijk ik maar niet te lang meer naar;-)
@belgje. Ik zelf draag mijn normale fietsbroek onder de thermische lange broek. Met deze temperaturen uiteraard wel wat koud na anderhalf uur, maar prima te doen. Maar ook bij mij komen rode benen na het douchen wel eens voor.....ik heb altijd meer last van mijn voeten. Maar dat dat zal voor iedereen verschillend zijn.
@belgje. Ik zelf draag mijn normale fietsbroek onder de thermische lange broek. Met deze temperaturen uiteraard wel wat koud na anderhalf uur, maar prima te doen. Maar ook bij mij komen rode benen na het douchen wel eens voor.....ik heb altijd meer last van mijn voeten. Maar dat dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
-
- Forum-lid
Vanochtend was het inderdaad zelfs aan deze kant van het land glad
Vanochtend en vanmiddag scheen de hele tijd de zon. Ik mag bijna naar huis en ja hoor: mega- (natte)sneeuwbui!
Vanochtend en vanmiddag scheen de hele tijd de zon. Ik mag bijna naar huis en ja hoor: mega- (natte)sneeuwbui!
H.T.F.U.
Ik zag vanochtend bijna iedereen met de fiets aan de hand lopen op het fietspad. Iemand waarschuwde me zelfs: "het is glad hoor". Maar ik merkte er eigenlijk niks van, gewoon niet te hard remmen.
Veni. Vidi. Fietsie.
deze morgen was het nog spekglad. Ik had echt een drukke vervelende dag op het werk, extra balen toen het om 5u mooi weer was, het was heerlijk geweest om de dag eraf te fietsen. Ik had beter deze morgen de fiets mee op de trein genomen
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
Ben vanmorgen volgas op een afdraaiende tegemoetkomende auto geklapt. Ik reed door groen en zag de afdraaiende auto te laat aankomen. Remmen had geen zin meer en in no time werd ik door het linkerportier van de auto afgeremd van 30 km naar 0 km. Knie au, pols au, handen en knokkels au en fiets total loss. De afdraaiende automobiliste dacht zelf dat ze groen licht had, maar gelukkig was er een getuige die mijn versie van het groene licht bevestigden. Komende donderdag vullen we samen bij mij thuis het schadeformulier in. Al met al redelijk afgelopen. Zal helaas op zoek moeten naar een nieuwe fiets.
Real men wear blûk!!! Marcel
Inderdaad. Mijn 'atletische' lichaam heeft de klap goed opgevangen en de framebuizen blijken goed te werken als kreukelzone. Pak morgenvroeg wel een andere fiets uit het rekBelgje schreef:heel jammer van je fiets maar zo te lezen had het veel erger gekund
Real men wear blûk!!! Marcel
Die ervaring had ik eigenlijk ook. Heel behoedzaam de bochten door, dat wel. En inderdaad heb ik nauwelijks harder dan 25 gereden.raassie schreef:Vanmorgen was het op een enkel stukje na, redelijk te doen
Net buiten de stad stond een vrachtwagen midden op de weg stil. Auto's konden niet passeren, en er stond ook een politiebus dwars op de weg. Bleek een stuk wegdek spiegelglad te zijn. Toen ik er langs liep slipte ik inderdaad even weg. Agent gevraagd of het veilig was om door te rijden. Die vertelde dat tegemoetkomende fietsers het goed te doen vonden, dus ben ik doorgereden. Wel even twijfelend of dat nog verantwoord was, maar goed.
Verder onderweg eigenlijk geen gladheid tegengekomen. Ondanks dat het een klein uur eerder nog had geregend. Blijkbaar was er goed gestrooid. Wel frappant was een aflopende bocht tussen de weilanden. Het stuk waar een collega weken eerder onderuit was geleden. Daar ging ik op laag tempo in een zo recht mogelijke lijn doorheen, en dat ging zonder problemen. Diezelfde collega vertelde mij dat hij op die plek moest afstappen wegens gladheid en zelfs al lopend nog weggleed. Hij zal dat punt hooguit twintig minuten voor mij zijn gepasseerd...