Het grote auto-topic
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Ik mag van mw de Poldertoerist niet nog meer auto's kopen. Ze is van mening dat vier wel genoeg is. Jammer want ik zie nog.wel eens wat leuks..
Hoofdpijn krijg ik er niet van, ik doe vrijwel alles op de fiets....
Hoofdpijn krijg ik er niet van, ik doe vrijwel alles op de fiets....
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Hahahaha! Vertel eens welke auto’s (ik zit met een soortgelijk probleempje -of beter; terechte rem - bij mij gaat er straks ook eentje uit maar ik heb mijn oog alweer op iets anders liggen)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Wij zijn jaren geleden ook terug gegaan naar 1 auto.
Die staat nog steeds vaak 5 dagen per week stil op de oprit.
Met drie pubers is het soms wel lastig in het weekend maar die enkele keer dat we een auto te kort hebben lost zich dat op met een treinreis, fietstocht of de auto van mijn schoonouders. Maar een auto huren kan dan ook makkelijk uit.
Per saldo is het prima te doen.
Die staat nog steeds vaak 5 dagen per week stil op de oprit.
Met drie pubers is het soms wel lastig in het weekend maar die enkele keer dat we een auto te kort hebben lost zich dat op met een treinreis, fietstocht of de auto van mijn schoonouders. Maar een auto huren kan dan ook makkelijk uit.
Per saldo is het prima te doen.
Een EV en een grotere auto erbij voor vakantie en om met aanhangers te slepen. Ik vind het toch wel prettig. Mevr. C. Kan niet zonder auto voor haar werk en die van mij staat niet in de weg. De Almera Tino is met een paar kleine reparaties door de APK gekomen, tanken in België voor 1,57, kost dus geen drol om te rijden.
De afzichtelijkheid begint me wel een beetje tegen te staan. Misschien toch maar eens kijken voor wat leukers, maar aan de andere kant: waarom een goede auto wegdoen?
De afzichtelijkheid begint me wel een beetje tegen te staan. Misschien toch maar eens kijken voor wat leukers, maar aan de andere kant: waarom een goede auto wegdoen?
Campagnolo Ultra Dork
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Van oud naar nieuw
Maplex Scorion buggy (20 van gemaakt 8 van over)
Fiat 600 (eerder in dit topic te vinden)
Fiat Scudo kampeerbusje
En een Fiat Tipo hatchback, dat is de gezinsauto. In de Tipo zit de zelfde 1.4TJet als ook in de Abarths te vinden is. En die motor was vrij gemakkelijk te vertellen dat ie zich ook echt wel zo mag identificeren
Ik had nog een erg mooie Fiat Seicento Sporting Abarth, maar die moest van mijn vriendin dus echt weg toen het busje kwam, dat deed wel pijn want was van eerste eigenaar, met heel weinig kilometers en echt, echt in nieuwstaat. De gene die hem van mij kocht heeft 'm vervolgens in korte tijd helemaal afgeragd. zo zonde.
Enige tijd geleden was ik in de gelegenheid om een 508 Balilla te kopen. Maar ik had die er echt bij willen hebben maar dat is niet bespreekbaar. De 600 heb ik 25 jaar en ook de Maplex al meer dan 20 jaar, dus die gaan (en mogen) nooit meer weg.
Het is dus niet zo dat ik heel vaak iets uitruil voor wat anders. En het is echt dat als er geen rem op zat ik al lang een loods vol had staan.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Leuke verzameling, hier ook meerdere auto's voor de deurdepoldertoerist schreef: ↑11 jan 2024 08:15Van oud naar nieuw
Maplex Scorion buggy (20 van gemaakt 8 van over)
Fiat 600 (eerder in dit topic te vinden)
Fiat Scudo kampeerbusje
En een Fiat Tipo hatchback, dat is de gezinsauto. In de Tipo zit de zelfde 1.4TJet als ook in de Abarths te vinden is. En die motor was vrij gemakkelijk te vertellen dat ie zich ook echt wel zo mag identificeren
Ik had nog een erg mooie Fiat Seicento Sporting Abarth, maar die moest van mijn vriendin dus echt weg toen het busje kwam, dat deed wel pijn want was van eerste eigenaar, met heel weinig kilometers en echt, echt in nieuwstaat. De gene die hem van mij kocht heeft 'm vervolgens in korte tijd helemaal afgeragd. zo zonde.
Enige tijd geleden was ik in de gelegenheid om een 508 Balilla te kopen. Maar ik had die er echt bij willen hebben maar dat is niet bespreekbaar. De 600 heb ik 25 jaar en ook de Maplex al meer dan 20 jaar, dus die gaan (en mogen) nooit meer weg.
Het is dus niet zo dat ik heel vaak iets uitruil voor wat anders. En het is echt dat als er geen rem op zat ik al lang een loods vol had staan.
2 abarth 500 (2009/2019)
Skoda fabia uit 2003 heeft m'n vader destijds nieuw gekocht, beide ouders overleden in de afgelopen 5 jaar, ik hou de fabia in mint condition als eerbetoon aan m'n vaders vertroeteling van de skoda.
Maandag komt er nog een TT bij, kijken of zonder dak me bevalt, laat het voorjaar maar komen
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Tot grote tevredenheid in een Peugeot 5008 rondgereden, hij is groot, rijdt lekker en ik merkte eigenlijk geen moment dat ik met 'slechts' een 1.2 liter 3 cylinder op pad was.
Het leasecontract loopt binnenkort af dus in het laatste kwartaal van 2023 ben ik op zoek gegaan naar een vervanger, tot mijn grote verdriet kon ik bij de Fransen niets vinden dat me kon bekoren. Vanuit huis heb ik de liefde voor Franse auto's meegekregen en zelf heb ik van alles gehad: een Eend, een Ami, CX, diverse BX'en en Peugeot 205's.
De Renault Australe, eigenlijk gewoon de Peugeot 3008 van Renault vond ik op papier erg mooi maar in het echt viel hij een beetje tegen, ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat je in een auto van € 50.000 een hoedenplankje van geperst karton hebt. Belangrijker is dat 'ie eigenlijk gewoon niet lekker reed. De nieuwe Espace valt helaas ruim buiten het leasebudget.
De keuze is uiteindelijk op een Kia Sportage Dynamic Plus PHEV gevallen, de EV6 vind ik mooier maar we hoeven nog niet elektrisch te rijden en de leaseprijzen waren ongeveer gelijk dus dan kies ik nu nog voor het gemak van hybride. Daar komt bij dat ik in een EV6 uit de GT line heb proefgereden en die zat natuurlijk bomvol opties die in de door mij te betalen versie helaas ontbraken
De Kia is eind september besteld dus het grote wachten is begonnen......maar dat vind ik gezien de fiscale waarde van € 37.000 van de Peugeot en € 49.000 voor de Kia en het daarbij behorende het verschil in bijtelling helemaal niet erg.
Het leasecontract loopt binnenkort af dus in het laatste kwartaal van 2023 ben ik op zoek gegaan naar een vervanger, tot mijn grote verdriet kon ik bij de Fransen niets vinden dat me kon bekoren. Vanuit huis heb ik de liefde voor Franse auto's meegekregen en zelf heb ik van alles gehad: een Eend, een Ami, CX, diverse BX'en en Peugeot 205's.
De Renault Australe, eigenlijk gewoon de Peugeot 3008 van Renault vond ik op papier erg mooi maar in het echt viel hij een beetje tegen, ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat je in een auto van € 50.000 een hoedenplankje van geperst karton hebt. Belangrijker is dat 'ie eigenlijk gewoon niet lekker reed. De nieuwe Espace valt helaas ruim buiten het leasebudget.
De keuze is uiteindelijk op een Kia Sportage Dynamic Plus PHEV gevallen, de EV6 vind ik mooier maar we hoeven nog niet elektrisch te rijden en de leaseprijzen waren ongeveer gelijk dus dan kies ik nu nog voor het gemak van hybride. Daar komt bij dat ik in een EV6 uit de GT line heb proefgereden en die zat natuurlijk bomvol opties die in de door mij te betalen versie helaas ontbraken
De Kia is eind september besteld dus het grote wachten is begonnen......maar dat vind ik gezien de fiscale waarde van € 37.000 van de Peugeot en € 49.000 voor de Kia en het daarbij behorende het verschil in bijtelling helemaal niet erg.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40269
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooi, zo'n aangekleedde Sportage.
Stond bij mij hoog op de lijst voor de nieuwe leaser, maar om een of andere idiote reden hebben ze trekgewicht van de hybride verlaagd van 1650 naar 1300kg. Niemand kan uitleggen waarom. Dezelfde motor mag het bij Hyundai nog wel trekken.
En ik heb 1500kg nodig.
Stond bij mij hoog op de lijst voor de nieuwe leaser, maar om een of andere idiote reden hebben ze trekgewicht van de hybride verlaagd van 1650 naar 1300kg. Niemand kan uitleggen waarom. Dezelfde motor mag het bij Hyundai nog wel trekken.
En ik heb 1500kg nodig.
Less is bore