Cervélo
Ik vind die 2013 S2 en S5 wel mooi... In ieder geval stuk mooier dan nu, alleen dat Cervelo op de bovenbuis mogen ze weg laten bij R serie...
hallo, ik rij nu op een cube agree gtc race maat 58,de cube heeft een beetje
vreemde framematen,mijn bbl is 88 cm, en mijn totale lengte is 180cm,
nu is mijn vraag zou ik ook passen op een 58 cervelo s1,ik had al eens op
een cervelo soloist mt 56 gereden maar zat toch met een behoorlijke diepte,
zadel stuur, wat eigenlijk niet plezierig fietste, alvast bedankt.
vreemde framematen,mijn bbl is 88 cm, en mijn totale lengte is 180cm,
nu is mijn vraag zou ik ook passen op een 58 cervelo s1,ik had al eens op
een cervelo soloist mt 56 gereden maar zat toch met een behoorlijke diepte,
zadel stuur, wat eigenlijk niet plezierig fietste, alvast bedankt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 19 aug 2011 10:47
Ik ben van plan voor 2013 nieuw materiaal aan te schaffen.
Een van de mogelijke kanshebbers is een cervélo, nl S2 of S5 (ik betreur het dat de S3 niet meer wordt gemaakt).
Hoe verhouden de beide frames zich tot elkaar, en tot de oude S3 (verschil met S2).
Indien ik opteer voor een S2 komt er natuurlijk wel een groter budget vrij voor de afmontering, maar ik zou ook wel een topframe willen.
De fiets zal gebruikt worden voor nevenbond koersen in Vlaanderen (dus 'criteriumstijl').
Een van de mogelijke kanshebbers is een cervélo, nl S2 of S5 (ik betreur het dat de S3 niet meer wordt gemaakt).
Hoe verhouden de beide frames zich tot elkaar, en tot de oude S3 (verschil met S2).
Indien ik opteer voor een S2 komt er natuurlijk wel een groter budget vrij voor de afmontering, maar ik zou ook wel een topframe willen.
De fiets zal gebruikt worden voor nevenbond koersen in Vlaanderen (dus 'criteriumstijl').
Verschil tussen S2 en S3 is enkel gewicht (geloof ongeveer 150g op het frame) Dus is er eigenlijk een verwaarloosbaar verschil want je kunt door de goedkopere prijs van je S2 gemakkelijker 150g uitsparen met de afmontage.Rep Sinn Fein schreef:Ik ben van plan voor 2013 nieuw materiaal aan te schaffen.
Een van de mogelijke kanshebbers is een cervélo, nl S2 of S5 (ik betreur het dat de S3 niet meer wordt gemaakt).
Hoe verhouden de beide frames zich tot elkaar, en tot de oude S3 (verschil met S2).
Indien ik opteer voor een S2 komt er natuurlijk wel een groter budget vrij voor de afmontering, maar ik zou ook wel een topframe willen.
De fiets zal gebruikt worden voor nevenbond koersen in Vlaanderen (dus 'criteriumstijl').
Verschil van S2 en S5 : S5 is nog directer en is een racer pur sang. Waar de S2 al enorm goed werd onthaald, scoort S5 beduidend beter.
Als je het mij vraagt en het is om te koeren dan zou ik de S2 nemen. kost toch wat minder wanneer je tegen het canvas gaat in een koers.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Er is nog een verschil, de witte S2 van 2012 was zo grof afgewerkt dat ik eerst even zou gaan kijken of je met alle hobbels in de lak kunt leven. Voor het fietsen maakt het weinig uit maar voor zoveel geld zou je wel een wat acceptabeler afwerking mogen verwachten (voor de 2013 versies boeit dit weer minder aangezien het op zwart waarschijnlijk wat minder opvalt).
S5 is inderdaad een pure racer maar waar ik daar normaal een fan van ben vindt ik de S5 gewoon geen fijne fiets om te rijden (is persoonlijk maar dat zou eigenlijk perfect moeten zijn om het vreemde uiterlijk, geef toe wederom smaak, te compenseren).
Heb zelf een R5 en een Slc en die voldoen gewoon prima,
S5 is inderdaad een pure racer maar waar ik daar normaal een fan van ben vindt ik de S5 gewoon geen fijne fiets om te rijden (is persoonlijk maar dat zou eigenlijk perfect moeten zijn om het vreemde uiterlijk, geef toe wederom smaak, te compenseren).
Heb zelf een R5 en een Slc en die voldoen gewoon prima,
Er zijn ook wel wat verschillen tussen de S3 en S2 die een prijsverschil mogelijk rechtvaardigen.
De S3 schijnt iets vergeeflijker (comfortabeler) te zijn, wat aannemelijk is als je het verschil in seatstay's bekijkt.
Daarnaast zijn die seatstay's en de chainstay's op de S3 aerodynamischer van vormgeving.
Net als alle fietsen die je met elkaar vergelijkt: het is maar wat je belangrijk vind en daarrvoor neer wilt leggen.
"Criteriumstijf" zou bij mij persoonlijk S2 betekenen.
De S3 schijnt iets vergeeflijker (comfortabeler) te zijn, wat aannemelijk is als je het verschil in seatstay's bekijkt.
Daarnaast zijn die seatstay's en de chainstay's op de S3 aerodynamischer van vormgeving.
Net als alle fietsen die je met elkaar vergelijkt: het is maar wat je belangrijk vind en daarrvoor neer wilt leggen.
"Criteriumstijf" zou bij mij persoonlijk S2 betekenen.
Kijk dan naar de nieuwe (v/a 2011) R3/R5 en de S5. Deze hebben een ca. 2 cm hogere balhoofdbuis dan de S1/S2, S3.cube67 schreef:hallo, ik rij nu op een cube agree gtc race maat 58,de cube heeft een beetje
vreemde framematen,mijn bbl is 88 cm, en mijn totale lengte is 180cm,
nu is mijn vraag zou ik ook passen op een 58 cervelo s1,ik had al eens op
een cervelo soloist mt 56 gereden maar zat toch met een behoorlijke diepte,
zadel stuur, wat eigenlijk niet plezierig fietste, alvast bedankt.
56 zal toch je maat zijn.
edit: een RS in 56 zal ook passen.
Ik zit er aan te denken om een S5 aan te schaffen. Heb nu een SLC. Ik vraag mij af of ik mijn huidige crankstel (FSA K-Force light) kan overzetten op BBright? Is hier een adapter voor te verkrijgen of zo?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
die is er maar volgens mij niet vrij van kraakjes ik zou bij de rotor blijven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
- Locatie: Den helder
Even een update van de fiets. Ik heb er inmiddels ruim 1800km mee gereden sinds eind juli en er onbraken nog wat onderdelen, nu het rotor 3d crankstel met q-rings en de speedplay zero pedalen er op zitten is ie klaar.
Untitled by Martijn Valkier, on Flickr
Het seizoen is wat mij betreft nog niet voorbij dus komt er nog wel 1000km bij
Untitled by Martijn Valkier, on Flickr
Het seizoen is wat mij betreft nog niet voorbij dus komt er nog wel 1000km bij
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Mooi plaatje al had ik zelf de Aero rings van Rotor gepakt omdat die imho. beter bij de uitstraling van deze fiets passen.