Canyon
Nee, hij heeft twee fietsen besteld en betaald volgens de letter der wet.monsieurpinot schreef:Het begint nu wel bizar te worden hoe lang de berichten van slechte levering aanhouden. Ik zou in ieder geval inderdaad met creditcard betalen, sowieso ook omdat je dan vanuit je cc maatschappij vaak nog een half jaar verzekerd bent (tegen schade/diefstal). Het is softwarematig dan ook wel écht misgegaan, je zou ze bijna adviseren om terug te gaan naar de excelletjes
@rudizm begrijp ik nu goed dat je je fiets dus nu eigenlijk 2 maal hebt betaald?
Daarnaast is er bijna geen enkele CC-maatschappij die vervoermiddelen dekt in hun verzekering. Slecht advies wat dat betreft dus. Waarschijnlijk zelfs geen? Of is er toch een of andere private banker/platinum card die zoiets dekt?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
goeie, ik zal me iets meer specificeren. We pakken de polis van (in dit geval de rabocard) verzekering er even bij:RuudRuud schreef:Nee, hij heeft twee fietsen besteld en betaald volgens de letter der wet.monsieurpinot schreef:Het begint nu wel bizar te worden hoe lang de berichten van slechte levering aanhouden. Ik zou in ieder geval inderdaad met creditcard betalen, sowieso ook omdat je dan vanuit je cc maatschappij vaak nog een half jaar verzekerd bent (tegen schade/diefstal). Het is softwarematig dan ook wel écht misgegaan, je zou ze bijna adviseren om terug te gaan naar de excelletjes
@rudizm begrijp ik nu goed dat je je fiets dus nu eigenlijk 2 maal hebt betaald?
Daarnaast is er bijna geen enkele CC-maatschappij die vervoermiddelen dekt in hun verzekering. Slecht advies wat dat betreft dus. Waarschijnlijk zelfs geen? Of is er toch een of andere private banker/platinum card die zoiets dekt?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/274 ... kering.pdf
diefstal van een (onderdeel of accessoire van een) motorvoertuig is uitgesloten en diefstal uit een motorvoertuig. Niets over voertuigen zonder motor verder. In mijn geval: niet in het bezit van motorvoertuig, dus diefstal daaruit loop ik niet zo'n grote kans op. Gaat me meer om ongelukken dus.
- Pedaleur_de_Charme
- Forum-lid
Is dit normaal?
Ik wil een framemaat M bestellen met stuurpen 120mm ipv standaard stuurpen 100mm. Canyon zegt dat ze me een fiets framemaat M zullen leveren en dat ik dan 30 dagen de tijd heb om mijn standaard stuurpen 100mm om te ruilen tegen een stuurpen 120mm. Hiervoor hoef ik enkel een administratieve kost van 20 euro te betalen.
Is het niet simpeler om meteen bij levering al een stuurpen 120mm (zonder administratieve kost van 20 euro) te leveren in plaats van de standaard stuurpen van 100mm?
Ik wil een framemaat M bestellen met stuurpen 120mm ipv standaard stuurpen 100mm. Canyon zegt dat ze me een fiets framemaat M zullen leveren en dat ik dan 30 dagen de tijd heb om mijn standaard stuurpen 100mm om te ruilen tegen een stuurpen 120mm. Hiervoor hoef ik enkel een administratieve kost van 20 euro te betalen.
Is het niet simpeler om meteen bij levering al een stuurpen 120mm (zonder administratieve kost van 20 euro) te leveren in plaats van de standaard stuurpen van 100mm?
Normaal met klanten omgaan + Canyon = onmogelijk.
Bij Canyon is alles kennelijk normaal.
Bij Canyon is alles kennelijk normaal.
Op zich vind ik het redelijk begrijpelijk dat, gezien de huidige situatie bij canyon, ze nu alleen "as is" orders accepteren.
Heeft iemand trouwens recentelijk een outlet model besteld? Zijn de lever problemen daar ook zo dramatisch?
Heeft iemand trouwens recentelijk een outlet model besteld? Zijn de lever problemen daar ook zo dramatisch?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
ik had precies hetzelfde, ze leveren momenteel alleen de modellen met standaard specs...Alle aanpassingen hierop moet je via het service aanvragen en zullen later pas geleverd kunnen wordenPedaleur_de_Charme schreef:Is dit normaal?
Op 13 november heb ik een Endurace al besteld in de outlet. Deze moet volgens de factuur in de week van 30 november komen. Ruim 2 weken is de prognose.53x11 schreef:Op zich vind ik het redelijk begrijpelijk dat, gezien de huidige situatie bij canyon, ze nu alleen "as is" orders accepteren.
Overigens kreeg ik ook te horen dat het omruilen van de stuurpen €20,- kost en dat dit pas later kan. Dit was bij mijn vorige Canyon nog kosteloos. Vind dit ook wel heel erg armoedig. Vooral als je het niet vooraf kunt wijzigen. Het woord service kennen ze in zo'n geval niet. Dan klopt ook het hele concept van Canyon niet meer. Om te concurreren met de service van de fietsmaker om de hoek waar je even kunt binnenrijden om je derailleur bij te stellen of waar je de stuurpen kunt wijzigen moeten ze wel heel wat meer hun best gaan doen. Dat je nu moet betalen voor het wisselen van de stuurpen geeft aan dat de service alleen maar slechter aan het worden is.
Als ik niet ruim 2 meter lang was kocht ik wel iets anders. Voor langere mensen heeft Canyon gewoon een erg mooi aanbod van grote fietsen en frames.
Als ik niet ruim 2 meter lang was kocht ik wel iets anders. Voor langere mensen heeft Canyon gewoon een erg mooi aanbod van grote fietsen en frames.
Laatst gewijzigd door obbe op 25 nov 2015 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Omruilen van stuurpen heeft in mijn ogen altijd al 20 euro gekost, ook als je dat al bij aankoop regelde. Dat kreeg ik te horen van Canyon bij mijn bestelling van ongeveer een half jaar geleden. Dus nog voordat alle problemen de kop op staken.obbe schreef:Overigens kreeg ik ook te horen dat het omruilen van de stuurpen €20,- kost en dat dit pas later kan. Dit was bij mijn vorige Canyon nog kosteloos. Vind dit ook wel heel erg armoedig. Vooral als je het niet vooraf kunt wijzigen. Het woord service kennen ze in zo'n geval niet. Dan klopt ook het hele concept van Canyon niet meer. Om te concurreren met de service van de fietsmaker om de hoek waar je even kunt binnenrijden om je derailleur bij te stellen of waar je de stuurpen kunt wijzigen moeten ze wel heel wat meer hun best gaan doen. Dat je nu moet betalen voor het wisselen van de stuurpen geeft aan dat de service alleen maar slechter aan het worden is.
Met een Rabo-card wel dus, mea culpa. Met een ICS-card (wat denk ik de meeste credit cards in Nederland zijn) zijn voertuigen uitgesloten (art 5.5). Let hier dus goed op, let ook op het uit te keren maximum bedrag!monsieurpinot schreef:goeie, ik zal me iets meer specificeren. We pakken de polis van (in dit geval de rabocard) verzekering er even bij:RuudRuud schreef:Nee, hij heeft twee fietsen besteld en betaald volgens de letter der wet.monsieurpinot schreef:Het begint nu wel bizar te worden hoe lang de berichten van slechte levering aanhouden. Ik zou in ieder geval inderdaad met creditcard betalen, sowieso ook omdat je dan vanuit je cc maatschappij vaak nog een half jaar verzekerd bent (tegen schade/diefstal). Het is softwarematig dan ook wel écht misgegaan, je zou ze bijna adviseren om terug te gaan naar de excelletjes
https://dl.dropboxusercontent.com/u/274 ... kering.pdf
diefstal van een (onderdeel of accessoire van een) motorvoertuig is uitgesloten en diefstal uit een motorvoertuig. Niets over voertuigen zonder motor verder. In mijn geval: niet in het bezit van motorvoertuig, dus diefstal daaruit loop ik niet zo'n grote kans op. Gaat me meer om ongelukken dus.
@Havana: je opmerking is boud, erg boud! Er zijn problemen en er kunnen zaken veel beter dat zal niemand ontkennen maar dat Canyon en normaal met klanten omgaan niet samengaat is onzin.