Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 25 nov 2015 11:40

Dan heb ik blijkbaar 2 keer geluk gehad. Eerste fiets achteraf de stuurpen gewijzigd zonder kosten en vorig jaar een frame besteld met een andere lengte stuurpen zonder kosten. Vind ik overigens wel vanzelfsprekend maar dat is het blijkbaar niet.

rudizm
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 nov 2015 10:00

rudizm 25 nov 2015 13:56

Zojuist heb ik nóg een orderbevestiging gekregen. Het betreft hetzelfde ordernummer, maar het bedrag is verlaagd (positief) en de leverdatum is opgeschoven naar 30-12-2019 (WTF). Ik weet niet wat Canyon zit te klooien, maar het wordt er niet duidelijker op zo.

Inmiddels ben ik zo ver dat ik juridische stappen niet uitsluit. Er zijn inmiddels 4 weken verstreken sinds het annuleren van mijn tweede order en het geld staat nog steeds niet op mijn rekening. Daarmee is de wettelijke termijn van 14 dagen ruim overschreden. Ik geef ze nog tot aankomende maandag om het te fixen en dan schakel ik mijn rechtsbijstand in.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 25 nov 2015 16:42

obbe schreef:Dan heb ik blijkbaar 2 keer geluk gehad. Eerste fiets achteraf de stuurpen gewijzigd zonder kosten en vorig jaar een frame besteld met een andere lengte stuurpen zonder kosten. Vind ik overigens wel vanzelfsprekend maar dat is het blijkbaar niet.
Mijn H11 cockpit werd ook kosteloos vervangen voor een andere. Wellicht is dat een ander verhaal omdat het geen losse stuurpen is.

Karl Bobski
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2015 09:41

Karl Bobski 25 nov 2015 19:42

Hallo,

Ik rij met een aeroad CF XL modeljaar \'14 (vorig model dus) en heb al een 4-tal keer voorgehad dat d'r een bout afkraakt van de zadelpenklem. Met gevolg natuurlijk dat het zadel onmiddellijk begint te zakken.... :dislike:

Ondertussen is het frame, zadelpen alsook de klem ervan aan een technische controle onderworpen in hun service center, daar blijkt volgens hun controle en opmetingen dat er niks van afwijkingen is vastgesteld. Het rare van de zaak is dat ik bij mijn vorig frame nooit dergelijk probleem heb voorgehad, ook vind ik persoonlijk dat er nogal veel speling zit tussen het frame en de zadelpen, waardoor volgens mij te veel kracht op de boutjes komt en ze zo gaan breken.

Zijn hier mensen die bovenstaand fenomeen ook hebben voor gehad?

Het is nogal frustrerend wnnr je op grote afstand van thuis, recht op de trappers, naar huis moet bollen of erger, nog in de laatste ronden in koers forfait moet geven wnnr je zadel nog maar eens aan het zakken is :roll:

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 25 nov 2015 19:48

Hier zelfde frame zonder bovenstaande probleem.
Altijd wel netjes gecontroleerd en evenwijdig aangehaald met een (goede) momentsleutel en geen smering op de draad. Ik gebruik een lichte film carbon pasta van Tacx op de zadelpen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 25 nov 2015 21:32

Nieuwe wending bij mijn order. Kreeg zojuist een nieuwe factuur en betaalverzoek. Kon ik negeren als ik al betaald had. Dat heb ik. Bedrag op deze factuur was echter wel 95 euro lager en de verwachtte levertermijn ligt in het verleden, namelijk vorige week.... :D Morgen maar eens chatten met ze....

rudizm
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 nov 2015 10:00

rudizm 25 nov 2015 21:46

Idem bij mij obbe.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 25 nov 2015 22:55

Kempen01 schreef:
Pedaleur_de_Charme schreef:Is dit normaal?

Ik wil een framemaat M bestellen met stuurpen 120mm ipv standaard stuurpen 100mm. Canyon zegt dat ze me een fiets framemaat M zullen leveren en dat ik dan 30 dagen de tijd heb om mijn standaard stuurpen 100mm om te ruilen tegen een stuurpen 120mm. Hiervoor hoef ik enkel een administratieve kost van 20 euro te betalen.

Is het niet simpeler om meteen bij levering al een stuurpen 120mm (zonder administratieve kost van 20 euro) te leveren in plaats van de standaard stuurpen van 100mm?
ik had precies hetzelfde, ze leveren momenteel alleen de modellen met standaard specs...Alle aanpassingen hierop moet je via het service aanvragen en zullen later pas geleverd kunnen worden
Ben vorige week nog in Koblenz mijn fiets gaan bestellen en het is perfect mogelijk om een andere maat van stuur en/of stuurpen door te geven.
Alleen kunnen ze dit momenteel nog niet rechtstreeks ingeven in hun systeem.
Dit moet dan achteraf manueel gebeuren. Dit probleem zou nog max. 14 dagen duren zeggen ze :roll:
En voor zover ik mij kan herinneren, heeft het altijd /- € 20 gekost.

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 26 nov 2015 08:37

Dacht dat alleen de aanpassing van de zadelpen mét setback €20 kost, kan me die €20,- meerprijs wel voorstellen. Maar een stuurpennetje omzetten? Kwestie van meteen de juiste monteren. Weet iemand of een h11 nog los verkrijgbaar is? Heb hierover met canyon gemaild maar ze zeggen dat dit pas ergens in het voorjaar zal zijn. Stel iemand met een H11 cockpit valt en moet een nieuwe monteren dan zou dat betekenen dat je moet gaan wachten...
Ik wil op m'n nieuwe canyon nl dit stuur maar standaard zit die niet op het bestelde model, vandaar m'n vraag.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 nov 2015 11:40

havana schreef:Normaal met klanten omgaan + Canyon = onmogelijk.

Bij Canyon is alles kennelijk normaal.
Maar je kunt 't mis hebben Afbeelding

;)
het verleden biedt hier geen garantie voor de toekomst, maar ik ben altijd naar tevredenheid tewoord gestaan/geholpen. Misschien gaan ze toch ten onder aan hun eigen succes

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 26 nov 2015 11:45

jenssss schreef:Geen krassen op derailleur.
Ik vermoed dat de fiets gevallen is voor de derailleur bevestigd was.
Maar dan had de controle toch wel mogen zien dat hij niet goed shift achteraan door geplooide hanger.
Shifter werkt nu ook niet meer.
De rechter shifter (voor de achterkant) stond trouwens ook te ver naar binnen gedraaid.
Ofwel kabeltje die niet goed zit ofwel achterderrie in advanced crash protection (de gewone crash protection swiped mooi door de versnelling maar shifter reageert niet).

Alle bevindingen doorgegeven aan het service center.
Eerst de reactie van hen afwachten.
Via telefoon zeiden ze al dat volledige omruiling van de fiets mogelijk is. Datum: midden februari :/
Update voor mijn situatie.
Fiets is gisteren terug richting Canyon vertrokken (wat is dat inpakken ingewikkeld of ligt dat aan mij? ;))

Ze herstellen nu sowieso al de schade aan de elektronische groep en aan de derailleurhanger.
Ik krijg ook een nieuw frame en blijkbaar zou het frame deze week al geleverd worden in Holsbeek.
Dus dat zou willen zeggen dat ik volgende week dan eindelijk een pérfecte fiets heb.

Nu, ik vraag me af, is het onredelijk voor mij om toch een stevige compensatie te willen?
Ik heb hier echt uren en uren tijd in moeten steken (bellen, mailen, inpakken, verlof nemen om UPS te laten komen,...).
Om nog maar niet te spreken over de nachten die ik hier van wakker heb gelegen.

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 26 nov 2015 12:13

jenssss schreef:
jenssss schreef:Geen krassen op derailleur.
Ik vermoed dat de fiets gevallen is voor de derailleur bevestigd was.
Maar dan had de controle toch wel mogen zien dat hij niet goed shift achteraan door geplooide hanger.
Shifter werkt nu ook niet meer.
De rechter shifter (voor de achterkant) stond trouwens ook te ver naar binnen gedraaid.
Ofwel kabeltje die niet goed zit ofwel achterderrie in advanced crash protection (de gewone crash protection swiped mooi door de versnelling maar shifter reageert niet).

Alle bevindingen doorgegeven aan het service center.
Eerst de reactie van hen afwachten.
Via telefoon zeiden ze al dat volledige omruiling van de fiets mogelijk is. Datum: midden februari :/
Update voor mijn situatie.
Fiets is gisteren terug richting Canyon vertrokken (wat is dat inpakken ingewikkeld of ligt dat aan mij? ;))

Ze herstellen nu sowieso al de schade aan de elektronische groep en aan de derailleurhanger.
Ik krijg ook een nieuw frame en blijkbaar zou het frame deze week al geleverd worden in Holsbeek.
Dus dat zou willen zeggen dat ik volgende week dan eindelijk een pérfecte fiets heb.

Nu, ik vraag me af, is het onredelijk voor mij om toch een stevige compensatie te willen?
Ik heb hier echt uren en uren tijd in moeten steken (bellen, mailen, inpakken, verlof nemen om UPS te laten komen,...).
Om nog maar niet te spreken over de nachten die ik hier van wakker heb gelegen.
Die compensatie heb je al gehad door te kiezen voor een internet fiets. Weliswaar goedkoper, maar wat bij problemen?

Plaats reactie