Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 26 nov 2015 12:30

"Nu, ik vraag me af, is het onredelijk voor mij om toch een stevige compensatie te willen?
Ik heb hier echt uren en uren tijd in moeten steken (bellen, mailen, inpakken, verlof nemen om UPS te laten komen,...).
Om nog maar niet te spreken over de nachten die ik hier van wakker heb gelegen."

Ik denk dat dat inderdaad onredelijk is.

Canyon werkt mee aan een oplossing door de fiets retour te nemen en e.e.a. te herstellen/ vervangen. Dat jij er veel tijd in hebt moeten steken is vervelend maar om die gecompenseerd te krijgen zou je moeten bepalen welk uurtarief je aan je vrije tijd hangt en zou je aannemelijk moeten maken dat je schade geleden hebt. Over wat voor schade hebben we het dan? 10 minuten niet kunnen lezen? Of een uur geen tv kunnen kijken?
De vrije dag die je op hebt moeten nemen is feitelijk geen schade, ik neem aan dat je in loondienst werkt en vakantiedagen hebt dus schade lijd je niet want je hebt geen vrije dag hoeven te kopen.

Al met al doet Canyon in mijn ogen wat van haar in alle redelijkheid verwacht mag worden. Dat jij een katterig gevoel overhoudt aan deze toestand is zeer begrijpelijk maar niet alle schade (voor zover je van schade kan spreken) is op een ander te verhalen.

Zoals mijn eerste leidinggevende bij een rechtsbijstandverzekeraar ooit zei: soms zit het gewoon tegen....

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 26 nov 2015 13:28

Ik zou voortaan maar lekker gaan shoppen bij de lbs. Als ik dit zo lees.
Daar staan toch zat mooie fietsen. Voor een ook intressante prijzen. Als je een beetje onderhandeld.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 26 nov 2015 13:39

Ridley Noah flyer schreef:Ik zou voortaan maar lekker gaan shoppen bij de lbs. Als ik dit zo lees.
Daar staan toch zat mooie fietsen. Voor een ook intressante prijzen. Als je een beetje onderhandeld.
Moet je doen er zijn er al veel te veel en die LBS fietsen kan je zo lekker updaten en upgraden. Wielen, banden, zadel, groepsonderdelen, het houdt niet op:))

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 26 nov 2015 13:51

Ok, bedankt voor de negativiteit.
Ik vraag gewoon of het onredelijk zou zijn, aangezien ik aan het probleemverhaal een heel vervelend gevoel overhoud.
Ik heb absoluut niets negatief te zeggen over de fietsen zelf, het zijn fantastische fietsen.

Als ik bij een lokale fietshandelaar een fiets koop en ik merk bij thuiskomst dat er allerlei problemen zijn door een slechte kwaliteitscontrole bij de fietshandelaar, dan zou ik me exact hetzelfde voelen en reageren.

Voor de rest dacht ik dat dit een forum was waar mensen hun verhaal konden delen en er een gezonde discussie konden over voeren.

Bedankt aan tjerk1121 voor zijn antwoord die wél constructief is en me doet nadenken dat als ik volgende week de fiets heb, ik het verhaal vergeten zal zijn en dat het gewoon de twee weken er voor even tegen zat.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 nov 2015 14:28

Als je bij een lokale fietsenmaker een garantiegeval hebt, zou je dan ook om compensatie vragen omdat je er een paar keer langs moet gaan? Het wachten UPS is m.i. gewoon een gevolg van kopen op internet.

Uiteraard mag je van mij die compensatie vragen en mag je blij zijn als je iets krijgt maar verwacht er niet teveel van,
zeker als je er vanuit gaat dat ze 100 euro compensatie geven voor een bekrast frame. Ik denk dat je dan volgens Canyon maatstaven nu een schade hebt geleden van rond de 3,50€.. :mrgreen: ;) .
Campagnolo Ultra Dork

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 26 nov 2015 14:41

hahaha +1....da's een goeie!

Maar zonder gekheid; nee, je hebt inderdaad geen "recht" op compensatie, soms zit het inderdaad tegen en als de verkopende partij het netjes oplost is het daarmee gedaan.
Aeroad
Grail
Ultimate

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 26 nov 2015 14:44

Ze zitten in een crisis en dat hebben ze aan zichzelf te wijten. Iets vriendelijker mogen ze wel zijn.

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 26 nov 2015 16:33

Bij iedereen met een bestelling van een 2015 model (outlet) hebben ze 10% extra korting gegeven. Dat vind ik erg vriendelijk. Vooral ook omdat mijn fiets al uitgeleverd zou worden als ik wat sneller betaald had. Dan was de fiets na de bestelling binnen 2 weken geleverd. Nu worden dat er waarschijnlijk 3. Dat neemt niet weg dat ik, als ik al maanden op mijn reeds betaalde fiets aan het wachten was waarvan de levering keer op keer verschoven werd, niet pislink zou zijn.... Ik begrijp de frustratie van anderen hier dan ook goed. Gelukkig zijn het dingen die je snel weer vergeet zodra alles weer op z'n pootjes terecht is gekomen. Dan kan je je weer druk maken over andere dingen in het leven die niet zo gaan als gepland;-)

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 26 nov 2015 17:40

jenssss schreef:Ok, bedankt voor de negativiteit.
Ik vraag gewoon of het onredelijk zou zijn, aangezien ik aan het probleemverhaal een heel vervelend gevoel overhoud.
Ik heb absoluut niets negatief te zeggen over de fietsen zelf, het zijn fantastische fietsen.

Als ik bij een lokale fietshandelaar een fiets koop en ik merk bij thuiskomst dat er allerlei problemen zijn door een slechte kwaliteitscontrole bij de fietshandelaar, dan zou ik me exact hetzelfde voelen en reageren.

Voor de rest dacht ik dat dit een forum was waar mensen hun verhaal konden delen en er een gezonde discussie konden over voeren.

Bedankt aan tjerk1121 voor zijn antwoord die wél constructief is en me doet nadenken dat als ik volgende week de fiets heb, ik het verhaal vergeten zal zijn en dat het gewoon de twee weken er voor even tegen zat.
Ik zou dan weer wel een mailtje sturen naar Canyon voor een tegemoetkoming.
Canyon had de fiets beter moeten controleren. :dislike:
Je praat hier niet over een zak aardappels. :)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 nov 2015 18:00

Het valt mij eigenlijk ook wel op hoe vergevingsgezind men is. Canyon maakt er een potje van toch? Het weerhoudt mij momenteel van het bestellen van een MTB, terwijl ze toch echt een hele interessante aanbieding hebben in de outlet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 26 nov 2015 18:45

53x11 schreef:Het valt mij eigenlijk ook wel op hoe vergevingsgezind men is. Canyon maakt er een potje van toch? Het weerhoudt mij momenteel van het bestellen van een MTB, terwijl ze toch echt een hele interessante aanbieding hebben in de outlet.
Outlet kan je prima doen weet ik uit ervaring.

Het gaat bijna altijd om voorraad modellen.

In mijn geval was de fiets met 14 dagen in huis.

Succes met je besluit.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 nov 2015 19:03

Toch ook met de outletmodellen problemen als ik de voorgaande pagina's zo teruglees. Wie weet klopt de/het (doorhalen wat niet van toepassing is) voorraadbeheer wel helemaal niet...

Wat betreft voorgaande problemen: het zou mensen al een stuk meer tevreden stellen als de communicatie beter verloopt (dan hoef je wat mij betreft als fabrikant niet gelijk met hoge kortingen te gaan strooien). Een excuusbriefje van de CEO (geautomatiseerd) is aardig, maar ik zou er een belteam opzetten :-)

Plaats reactie