Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
loos
- Forum-lid
loos
16 okt 2012 09:10
sharkman113 schreef:Denk dat de crisis iets te hard heeft doorgewerkt op de Bikemotion. Dat het in Duitsland iets beter gaat is wel duidelijk maar dat er achter de Eurobike een veel beter marketingteam staat dan bij de Eurobike is wel helder.
Entree is daar meer maar de prijs/kwaliteitverhouding is gewoon een heel stuk beter en de beurs heeft uitstraling en dat kan van de Bikemotion imho. niet gezegd worden (als de inporteurs geld genoeg hebben gaat het prima, is dat niet zo dan stort de beurs ook redelijk in).
Bikemotion heeft imho. zeker nut maar voor voor het gevraagde entreegeld mag je meer verwachten en het mailbombardement van korting bij vooraankoop, niet werkende kortingscodes en uiteindelijk een korting van maar liefst 50 cent wekt eerder medelijden op als zin om de beurs weer eens te bezoeken......
+, ik heb dan ook een jaartje overgeslagen.
Was dit niet het Cervelo topic?
-
martijncervelo
- Forum-lid
martijncervelo
16 okt 2012 12:21
arnoud schreef:Ik vond dat Cervelo wel heel erg verstopt stond achter Focus. een wand waar de fietsen niet echt goed op uit kwamen en je met veel pijn en moeite bij de fietsen in de buurt kon komen. Geen bijzondere afmontage van een model of iets om echt de aandacht te trekken. Het is een harde strijd in de fietsenbranche, zou ik zo denken. De stand van Focus (uit de Pon familie), was dan wat mij betreft veel mooier gestilde. .
Cervelo is ook lid van de Pon familie.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
-
arnoud
- Forum-lid
-
Contact
arnoud
18 okt 2012 08:38
Klopt, lid van de Pon familie, maar het zag er een beetje uit alsof het foto lijstje van het ene familielid achter dat van het andere familielid gezet was en dan ook het voorste familie blid een grotere en mooiere lijst had gekregen. Ik hoop dat hhet goed blijft gaan met Cervelo.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
18 okt 2012 09:31
Vinden jullie het niet vreemd dat Cervelo niet meer bij Veltec stond?
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
18 okt 2012 09:50
Dat was toch wel te verwachten? De bedrijfsvoering van Veltec was toch niet bepaald positief voor een merk van Cervelo, keer op keer je eigen dealers een mes in de rug steken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
18 okt 2012 09:57
? Leg s uit?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
jansen01
- Forum-lid
jansen01
18 okt 2012 09:58
Snap het ook even niet; Veltec is en blijft toch importeur/hoofdverdeler van Cervelo?
Addict R1
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
18 okt 2012 10:20
Misschien vanwege de honderden (?) Cervelo's die per jaar bij Vos geplant worden...? En/of de verplichting voor een X aantal fietsen ter afname?
Verder raakt Cervelo ook uit verveling langzaam uit de gratie, lijkt mij. Trendsetters willen ook weer eens wat anders. En echt mooier zijn ze er ook niet op geworden de laatste jaren...
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
18 okt 2012 11:22
litespeed schreef:Misschien vanwege de honderden (?) Cervelo's die per jaar bij Vos geplant worden...? En/of de verplichting voor een X aantal fietsen ter afname?
Verder raakt Cervelo ook uit verveling langzaam uit de gratie, lijkt mij. Trendsetters willen ook weer eens wat anders. En echt mooier zijn ze er ook niet op geworden de laatste jaren...
Exact, dealers moeten minimaal een aantal fietsen inkopen en betaalde regelmatig meer dan de prijs waarvoor Vos ze aan consumenten aan het verkopen was. Voor kleine ondernemers is het al een behoorlijke investering om meerdere van zulke dure frames in 1 keer te moeten bestellen, maar als je ze vervolgens allemaal met verlies moet gaan verkopen omdat Veltec zo nodig iedere keer een grote partij frames aan Vos verkoopt met een enorme korting.
De 'trendsetters' die een paar jaar geleden een R'tje, S'je en P'tje hadden staan hebben nu een SL, Roubaix en een Venge in de schuur staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
jansen01
- Forum-lid
jansen01
18 okt 2012 11:56
Maar waarom stond Cervelo dan niet bij Veltec? Door een merk te 'verplaatsen/anders op te stellen' wordt er mijns inziens niks gewijzigd aan de importeur..
M.a.w bedrijfsvoering an sich blijft dan toch hetzelfde?
Addict R1
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
18 okt 2012 13:08
Daarom is het ook zo vreemd, ik denk dat Veltec na dit jaar geen dealer meer is.
-
ace1978
- Forum-lid
ace1978
18 okt 2012 13:13
De conclusie die ik trek is dat Veltec inderdaad geen verdeler van Cervelo meer is en dat Pon dit zelf gaat doen, of nog bezig is met een andere partij. Op de site van Vetlec staat nog wel Cervelo, maar het zijn alleen 2012-modellen.
Als de modellen van 2013 de trend is die ingezet wordt, heb ik mijn laatste Cervelo iig gekocht.