Cervélo
-
- Forum-lid
Veltec moet op dit moment wel meer veren laten, ze zijn inmiddels ook al geen importeur van Rotor componenten. Heeft bij mij ruim 4 weken geduurd voordat mijn spullen vanuit Spanje bij de FM lagen. Rotor levert nu direct aan de FM.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
En wat zijn die vragen dan?jansen01 schreef:Dat denk ik dus ook. Niet alleen bij de (mogelijk) andere importeur rijzen bij mij vragen, ook over het overnamemotief van Pon.
Ik noem maar wat op, schiet me zo te binnen:
- rechtstreeks aan consument verkopen (lagere prijs dmv internet)
- rechtstreeks aan fm verkopen
- mogelijk andere merknaam
- mogelijk topsegment racer Gazelle/samenwerken (bijvoorbeeld samenwerken/kennis delen et cetera..)
- vergroten marktaandeel/schaalvoordeel/verstevigen concurrentiepositie
- overname omdat iemand anders het zou doen? (buitenkansje gezien de overnameprijs?)
Einde les marketing
- mogelijk topsegment racer Gazelle/samenwerken (bijvoorbeeld samenwerken/kennis delen et cetera..)
- overname omdat iemand anders het zou doen? (buitenkansje gezien de overnameprijs?)
Einde les marketing
Addict R1
amclassic-fan schreef:Ja BMC heeft de importeurs er tussen uit gehaald, die gaan ook direct met FM's zaken doen.
Klopt idd, ik zie geen bmc meer op de site van veltec staan.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid HC
Waarom hebben ze dat niet al met Focus gedaan? Heb jij eigenlijk wel een idee wat Pon allemaal doet? Waarom zouden ze veel geld neerleggen voor Cervelo om het dan te verpesten??jansen01 schreef:Ik noem maar wat op, schiet me zo te binnen:
Einde les marketing
En waarom zouden ze in godsnaam een samenwerking aangaan met Gazelle...? Voor die paar oude heren die nog een vagelijke herinnering hebben aan een goede 'renfiets' van Gazelle? Gazelle staat inmiddels bekend als prima stads-, tour- en hybridefiets, waarmee ze een grote doelgroep hebben. Ik zie niet in waarom Pon tijd, geld en moeite zou steken in het opzetten van een racelijn van een merk dat buiten het kleine Nederland nauwelijks naam heeft, en ten koste zou gaan van zowel Focus als Cervélo.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
-
- Forum-lid HC
Zo denk ik er ook over, ik weet vrijwel zeker dat het geen Cervelo meer wordt en ik ben erg verveeld door hun design. Het enige probleem dat ik heb is dat mijn 4 jaar oude R3 eigenlijk nog een heel erg goede fiets is, dus wat dan wel en wat als mijn volgende keuze minder goed is?ace1978 schreef:De conclusie die ik trek is dat Veltec inderdaad geen verdeler van Cervelo meer is en dat Pon dit zelf gaat doen, of nog bezig is met een andere partij. Op de site van Vetlec staat nog wel Cervelo, maar het zijn alleen 2012-modellen.
Als de modellen van 2013 de trend is die ingezet wordt, heb ik mijn laatste Cervelo iig gekocht.
De prijs van een los s5 frame is 3659. Met ultegra, rotor 3d, fulcrum racing 5.5 is hij 4069??
-
- Forum-lid HC
Er zijn verschillende S5 frame's he. Verwar jij je niet met het type frame?