Elk voorjaar is er veel wind, maar na een jaar ben je dat weer vergeten.....monsieurpinot schreef:in mijn herinnering was er vorig jaar ook zoveel wind toch?
Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
+1Keezx schreef:Elk voorjaar is er veel wind, maar na een jaar ben je dat weer vergeten.....monsieurpinot schreef:in mijn herinnering was er vorig jaar ook zoveel wind toch?
Voor begin april is dit heel normaal. We zijn verwend geraakt door een paar mooie lentes (2011, 2014)
-
- Forum-lid
Wat zo tegenstrijdig is dat er veel zijn die in maart en begin april op de weg willen fietsen en terecht klagen dat het vaak onaangenaam weer is terwijl ze er eind september al mee stoppen terwijl het in oktober gemiddeld beter fietsweer is dan in de vroege lente.
-
- Forum-lid HC
Niet zo zeuren mensen, sinds het toerseizoen begonnen is voor mij op 27 februari alle zaterdagen droog!
Goed het is soms fris, maar dan is goede kleding voor, ook morgen ziet het er weer goed uit op naar de Hageland Classic.
Goed het is soms fris, maar dan is goede kleding voor, ook morgen ziet het er weer goed uit op naar de Hageland Classic.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Haal de winterkleding maar weer van stal, want de langetermijnvoorspelling rept van waarden een aardig stukje onder de 10 graden. Komend weekend MAXIMA van 7-8 graden. Natuurlijk, het is nog ver weg maar erg vrolijk word ik hier toch niet van...
RTL weer
RTL weer
KNMIVanaf zaterdag krijgen we met een noordwestelijke stroming te maken en wordt het gevoelig kouder met temperaturen ruim onder het langjarig gemiddelde.
En dan denk je, ik ga gewoon "weerbericht shoppen" net zo lang tot ik iets hoopgevends tegenkom. Meestal is Weeronline dan "the place to be" want die zijn altijd veel te positief. EchterDe temperatuur ligt meest rond de 13 graden, maar daalt fors aan het einde van de week. Vanaf zaterdag neemt de kans op regen fors toe.
Zou het ooit nog voorjaar worden?Vanaf vrijdag neemt de bewolking en kans op regen geleidelijk toe. Bovendien wordt het frisser. Zondag komen verscheidene buien voor en wordt het op veel plaatsen niet warmer dan een graad of 10.
- Sha Kokken
- Forum-lid
Die kou kan ik nog wel hebben. Ben een koukleum maar er valt goed tegen te kleden.
Het is de nattigheid waar ik echt geen zin in heb
Heerlijk klagen hier
Afgelopen zondag 95 km in winterkleding. In de zon uit de wind was het prima, maar in de wind was weer ouderwets windbeuken NW4 rond een graad of 10-11.
Nou mag ik niet klagen over mijn thuisfront, ik kan vanavond, dinsdagavond en woensdagmiddag mijn kilometers maken. Maar dat wordt alleen woensdag wellicht wat minder dik inpakken. Kort-kort laat nog even op zich wachten ben ik bang.
Ben me al mentaal aan het voorbereiden op west 5 vanavond
Afgelopen zondag 95 km in winterkleding. In de zon uit de wind was het prima, maar in de wind was weer ouderwets windbeuken NW4 rond een graad of 10-11.
Nou mag ik niet klagen over mijn thuisfront, ik kan vanavond, dinsdagavond en woensdagmiddag mijn kilometers maken. Maar dat wordt alleen woensdag wellicht wat minder dik inpakken. Kort-kort laat nog even op zich wachten ben ik bang.
Ben me al mentaal aan het voorbereiden op west 5 vanavond
older Budweiser
-
- Forum-lid
Exact, zelfs bij geen regen maar bij natte , opspattende , wegen blijf ik al thuis.Sha Kokken schreef:Die kou kan ik nog wel hebben. Ben een koukleum maar er valt goed tegen te kleden.
Immers dat extra vaak de velo kuisen vind ik een ambetante bezigheid.
Gisteren op ut laatst van mijn grotendeels zonnige rit van 72 km in centraal Drente overvallen door eerst hagel en daarna regen.
Bij het binnenrijden van Emmen begon het en in Emmen zuid was ik vrijwel doorweekt.
Koud was het ook, maar alleen een extra T-shirt naast ondershirt en jack was ruim voldoende zolang het droog was.
Geen handschoenen, overschoenen enzo. die heb ik boven 5 graden niet nodig.
Het viel me weer eens op hoe saai het fietsen in Drente eigenlijk is (ik heb daar van 1982 tot 1992 gewoond), tenminste in het Ellertsveld.
Deze week ziet het er toch wel vrij goed uit , droog en wat oplopende temperaturen.
Bij het binnenrijden van Emmen begon het en in Emmen zuid was ik vrijwel doorweekt.
Koud was het ook, maar alleen een extra T-shirt naast ondershirt en jack was ruim voldoende zolang het droog was.
Geen handschoenen, overschoenen enzo. die heb ik boven 5 graden niet nodig.
Het viel me weer eens op hoe saai het fietsen in Drente eigenlijk is (ik heb daar van 1982 tot 1992 gewoond), tenminste in het Ellertsveld.
Deze week ziet het er toch wel vrij goed uit , droog en wat oplopende temperaturen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
De week ziet er inderdaad niet slecht uit, maar richting 't weekend (wanneer we weer vrij hebben) wordt 't weer drama. Maar laten we hopen dat 't meevalt.