Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

warmbakkertje
Forum-lid

warmbakkertje 07 mei 2009 02:54

ik krijg geen foutmelding, en kan de zogenaamd geimporteerde file niet terug vinden in Training Center. De software is up to date, net nog even gechecked. Ook de Garmin is net up to date gebracht naar versie 2.7 Het ritje is nog wel opgenomen met versie 2.2 of 2.4 versie. Misschien dat daarom het fout gaat?

Gerrit-Jan

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 07 mei 2009 03:05

Steek de Garmin in als je PC aanstaat: dan gedraagd de 705 zich als een externe memory stick en moet je gewoon een extra drive letter kunnen terug vinden. OP dit schijfje (of op een van de 2 als je er een memory card in hebt zitten) vind je een directory Garmin met subdirectory History daar staan je history files.
Afbeelding

warmbakkertje
Forum-lid

warmbakkertje 07 mei 2009 03:10

Hoi Eric,

Het is ondertussen gelukt. Na de firmware update had ik nogmaals moeten opstarten na de installatie hiervan denk ik. Ik probeerde het opnieuw na jouw bericht en moest de Garmin weer aanzetten. Toen werd de rit wél gevonden en direct geimporteerd.
De tcx file had ik reeds op mijn desktop gezet, maar daar vandaan importeren lukte niet. Maar goed ik heb de data nu toch. Bedankt voor je hulp!

Gerrit-Jan

yugor
Forum-lid

yugor 07 mei 2009 12:12

Ik verzamel m'n history files sowieso op m'n HD, en importeer ze handmatig in TC via >import->hystory.
Dit gaat veeel sneller dan vanuit het apparaat want dan importeert ie elke keer alle history files.
Plus nu backup ik ze geregeld (kan ze al niet meer missen ;) )

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 07 mei 2009 12:33

Ik heb het idee dat de hoogte calibratie sneller plaatsvindt na de 2.7 update maar daar staat niets van beschreven in de lijst met updates. Als dat zo is ben ik blij maar hebben jullie ook die ervaring?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

moustache
Forum-lid

moustache 08 mei 2009 11:04

Zo! De 705 is in de pocket.
Maar aangezien ze de DVD met CN 2009 nog moeten naleveren zou ik geen kaarten hebben om fatsoenlijk mee te fietsen vanmiddag. Dus heb ik even zitten neuzen en kwam ik bij Openstreetmap (bij de meeste waarschijnlijk wel bekend). De kaarten van Nederland heb ik nu op mijn apparaat staan en het ziet er goed uit.

Nu kwam ik ook op de volgende site: http://garmin.na1400.info/routable.php
Hier kan je de kaarten aanklikken die je wilt en daarna klik je op "Build maps" en krijg je een link in je mailbox waarna je een .exe kan downloaden en de kaarten op ke eigen pc kan installeren.

Vanavond ga ik de eerste kaarten proberen en als het bevalt schaf ik niet eens CN 2009 aan. Scheelt weer meer dan € 100,- euro.

Zodra ik ervaringen heb, deel ik die weer hier.
Mijn eerste rit met de 705 komt er dus aan... heb er zin in! :D

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 08 mei 2009 13:18

De kaarten installeren van Open Streetmap instaleren, is dat een beetje eenvoudig ?

Ik heb zelf een tijd terug een poging gewaagd op m'n Vista Hcx, maar kreeg het niet snel voor mekaar.
Op zich geen punt want ik heb de Topo Nederland, maar ik wilde het gewoon eens proberen,zeker omdat de Open Streetmap actueler is en veel vaker wordt bijgewerkt

moustache
Forum-lid

moustache 08 mei 2009 14:40

[quote="spietpiet"]De kaarten installeren van Open Streetmap instaleren, is dat een beetje eenvoudig ?

Ik heb zelf een tijd terug een poging gewaagd op m'n Vista Hcx, maar kreeg het niet snel voor mekaar.
Op zich geen punt want ik heb de Topo Nederland, maar ik wilde het gewoon eens proberen,zeker omdat de Open Streetmap actueler is en veel vaker wordt bijgewerkt[/quote]

Ik heb gisteren het installatiepakket van de kaarten van Nederland met 2 muisklikken in Mapsource gekregen. Daarna is het een kwestie van kaarten selecteren en overzetten naar de Garmin. Eigenlijk hetzelfde als de Topo kaarten en de CN kaarten dus. Ik was zeer te spreken over de eenvoud ervan.

De kaarten van Nederland zijn hier te krijgen. En dan kies je de "Installer" versie. Ik ga vanavond de Cycle map proberen tijdens een ritje.

Mocht je geen Mapsource (willen) gebruiken dan kan je de Gmapsupp file nemen en deze handmatig op je Garmin of SD-kaart zetten.

yugor
Forum-lid

yugor 08 mei 2009 16:25

[quote="Moustache"][quote="spietpiet"]De kaarten installeren van Open Streetmap instaleren, is dat een beetje eenvoudig ?

Op zich geen punt want ik heb de Topo Nederland, maar ik wilde het gewoon eens proberen,zeker omdat de Open Streetmap actueler is en veel vaker wordt bijgewerkt[/quote]

Ik heb gisteren het installatiepakket van de kaarten van Nederland met 2 muisklikken in Mapsource gekregen. Daarna is het een kwestie van kaarten selecteren en overzetten naar de Garmin. Eigenlijk hetzelfde als de Topo kaarten en de CN kaarten dus. Ik was zeer te spreken over de eenvoud ervan.

De kaarten van Nederland zijn hier te krijgen. En dan kies je de "Installer" versie. Ik ga vanavond de Cycle map proberen tijdens een ritje.

Mocht je geen Mapsource (willen) gebruiken dan kan je de Gmapsupp file nemen en deze handmatig op je Garmin of SD-kaart zetten.[/quote] Goed hoor - de Garmin net binnen en nu al expert op het gebied van OSM / kaarten :D

Bedankt voor de info - die cycle map ga ik ook snel eens proberen, is veel actueler dan CN idd en staan ook alle/veel fietspaden op. Als dat bevalt is het enige nadeel van GPX routes van de baan.

moustache
Forum-lid

moustache 08 mei 2009 16:28

Heb de mazzel dat mijn vader al een 605 had en ik heb heel wat uurtjes met hem gespendeerd aan trail and error :D

yugor
Forum-lid

yugor 08 mei 2009 16:42

[quote="Moustache"]Heb de mazzel dat mijn vader al een 605 had en ik heb heel wat uurtjes met hem gespendeerd aan trail and error :D[/quote] Ha kijk ;) maar dan nog hoor.

Ben wel heel benieuwd naar OSM - als die bevalt is het echt geweldig :D

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 08 mei 2009 21:23

Wat ik zo zie zijn de OSM kaarten niet automatische routeerbaar.

Plaats reactie