Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

eelcoz

eelcoz 01 jul 2011 13:55

timo2.0 schreef: Nu verdraai je jouw oorspronkelijke vergelijking. Natuurlijk neem je het risico DAT je gepakt KAN worden, maar dat is iets anders dan stellen dat gepakt zijn iets is waar hij zelf voor heeft gekozen. Sterker nog, ik denk dat een flink deel van Thomas' frustratie voortkomt uit zijn wetenschap dat veruit de meeste renners waarmee hij koerste gebruiken en dat hij gepakt is en anderen niet. Ze nemen dus vrijwel allemaal dat risico en of je gepakt wordt is geen keuze maar toeval.
Precies. Dat kon je ook wel een beetje opmaken uit zijn allereerste reactie na het horen van de positieve test 2 jaar geleden.

Ik heb ook beide docu's gezien en de vergelijkingen die hierboven gemaakt worden, zijn wat mij betreft echt veel te kort door de bocht. Zoals Timo ook al aangeeft, kun je die twee situaties totaal niet vergelijken.

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 01 jul 2011 15:21

De conclusie die ik getrokken heb na het kijken van de documentaire is dat de frustratie van TD voortkomt uit het feit dat er inderdaad veel meer renners zijn die gebruikt hebben en die gewoon nog rijden. En TD heeft getekend voor het zwijgen en daar een zak met poen voor gekregen.

En vooral dat laatste maakt hem volgens mij ook zo eenzaam. Als hij niet had gekozen om te zwijgen dan had hij misschien minder geld gehad maar kon hij zich vrijer bewegen. Doe het geluid eens uit en kijk naar zijn lichaam, hij zou het wel van de daken willen schreeuwen wat er precies gebeurt is, maar hij mag het niet....

Ik werd er een beetje droevig van...
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 01 jul 2011 17:24

timo2.0 schreef:
ad6922 schreef:
timo2.0 schreef: Dekker heeft ervoor gekozen dat hij gepakt en geschorst werd, of wat bedoel je?
als je gebruikt dan zit het risico er in dat je gepakt wordt. En dan moet je niet zeuren maar je straf uitzitten
Nu verdraai je jouw oorspronkelijke vergelijking. Natuurlijk neem je het risico DAT je gepakt KAN worden, maar dat is iets anders dan stellen dat gepakt zijn iets is waar hij zelf voor heeft gekozen. Sterker nog, ik denk dat een flink deel van Thomas' frustratie voortkomt uit zijn wetenschap dat veruit de meeste renners waarmee hij koerste gebruiken en dat hij gepakt is en anderen niet. Ze nemen dus vrijwel allemaal dat risico en of je gepakt wordt is geen keuze maar toeval.
Het is toch niet zo moeilijk.
Dekker heeft zelf er voor gekozen doping te nemen wat volgens de regels niet is toegestaan.
Het risico is dan dat je gepakt en geschorst wordt.
Je kan je zelf dan wel als een slachtoffer zien maar wat verwacht hij dan. Dat hij niet geschorst omdat sommige anderen ook doping nemen zonder dat men dit kan bewijzen?

Wat Dekker doet is klagen en mensen bedreigen (hij zie in de documentaire dat als hij er achter kwam wie hemverraden had dat die persoon dan lang achterom moest kijken gegeven de wereld waar hij in zat).
Zolang hij niet inziet dat hij zelf een fout heeft gemaakt en zichzelf als slachtoffer neerzet, zie ik het somber voor hem in.

eelcoz

eelcoz 01 jul 2011 17:30

vantheman schreef: Je kan je zelf dan wel als een slachtoffer zien maar wat verwacht hij dan. Dat hij niet geschorst omdat sommige anderen ook doping nemen zonder dat men dit kan bewijzen?
Nee, ik denk niet dat hij dat had verwacht. Het is alleen wel erg zuur dat Thomas Dekker nu te boek staat als dopingzondaar, wat hij natuurlijk ook gewoon is, en vele anderen die net zo goed pakken (of gepakt hebben) als 'schoon' worden gezien. Je maakt mij niet wijs dat daar bij Rabobank geen onfrisse zaken hebben plaatsgevonden destijds.

Ik kan er niets aan doen, maar als ik Thomas Dekker straks weer zie rijden kijk ik daar op precies dezelfde manier naar als naar iedere andere willekeurige (gepakte of niet gepakte) renner. Voor mij is er geen onderscheid, omdat ik heel sterk het gevoel heb dat er nog zoveel renners en ex-renners rondfietsen die nooit gepakt zijn maar wel degelijk van alles hebben gebruikt of nog steeds gebruiken.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 jul 2011 19:03

vantheman schreef:Het is toch niet zo moeilijk.
Dekker heeft zelf er voor gekozen doping te nemen wat volgens de regels niet is toegestaan.
Het risico is dan dat je gepakt en geschorst wordt.
Je kan je zelf dan wel als een slachtoffer zien maar wat verwacht hij dan. Dat hij niet geschorst omdat sommige anderen ook doping nemen zonder dat men dit kan bewijzen?
Maar het punt was dat de frustratie van Thomas Dekker voort lijkt te komen uit het feit dat hij gepakt is en al die anderen niet. De slachtofferol lijkt dan inderdaad misplaatst, maar de frustraties die Dekker in de documentaire toonde zijn naar mijn mening wel volkomen begrijpelijk.
vantheman schreef:Wat Dekker doet is klagen en mensen bedreigen (hij zie in de documentaire dat als hij er achter kwam wie hemverraden had dat die persoon dan lang achterom moest kijken gegeven de wereld waar hij in zat).
Zolang hij niet inziet dat hij zelf een fout heeft gemaakt en zichzelf als slachtoffer neerzet, zie ik het somber voor hem in.
Mensen bedreigen moet je toch echt nuanceren: zowel Dekker als de maker van de documentaire gaven bij Knevel & vd Brink aan dat het een uitspraak is die Dekker nog maar net wist dat hij geschorst was en nog vol vragen en, inderdaad woede en onbegrip, zat over wat hem was overkomen. Dat hij zich verraden voelt en zelfs een slachtoffer daar kan ik mij best wat bij voorstellen: anderhalf jaar na dato alsnog betrapt worden op een bewaarde bloedstaal en daardoor bij je nieuwe werkgever ontslagen worden om iets dat bij de vorige is gebeurd, twee jaar schorsing en alle renners uit je (oude) omgeving waarvan jij weet dat zij ook gebruikten worden niet als zondaar en valsspeler door het slijk gehaald en blijven letterlijk en figuurlijk in koers. Je moet wel over heel veel relativeringsvermogen beschikken om dan gewoon te kunnen zeggen: eigen schuld en nu niet meer zeuren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 01 jul 2011 20:09

Mr_T schreef:ik kan me niet voorstellen dat hij niet zelf een computer heeft waarop hij een stereo documentaire van aan elkaargeplakte beelden kan monteren.. veel verstand heb ik er niet van, maar wel genoeg dat je met een flinke pc je dat makkelijk zelf kan doen
Vraag dat dan maar eens aan die vriend van je...

Maar idd, genoeg hierover.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 01 jul 2011 20:46

alleen fietsvolk heh wat commentaar gaat geven op de manier waarop de docu gemaakt is @#$%
Ik vond het boeiend, het liet wel een beetje de kaalheid en leegte zien. En het verloop van TD's proces. Als ik een rocky achtige renner had zien trainen was ik afgehaakt.
Het laat een onzekere jongen zien. Een onzekere jongen met twee huizen, geld en een vette auto.
Leuk detail, in het begin zegt hij liever niet zonder helm te fietsen en de rest van de docu zien we zijn manen wapperen zonder helm :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Mvdkoffie
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:27

Mvdkoffie 01 jul 2011 22:55

Thomas vs Andy, tja. Beiden docu's interessant om gezien te hebben. Het geschetste beeld hangt wel sterk af van de documentaire maker heb ik de indruk.
Zeker door de meerdere fragmententen waarin Thomas de maker vraag of ie net nou wel heeft zitten luisteren of dat ie t nogmaals moet uitleggen waar het eerder over ging. Ik kan me voorstellen dat je daar als geïnterviewde niet vrolijk van wordt. Uiteindelijk zou ik t mooi vinden als Andy een mooie Tour rijdt en Thomas een succesvolle rentree maakt.

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 02 jul 2011 00:01

Nieuwe fiets van Thomas Dekker: http://yfrog.com/h04u3eij" onclick="window.open(this.href);return false;

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 02 jul 2011 00:14

Kijk eens aan. Dan kunnen we het weer echt ergens over gaan hebben...
Of is die fiets ook weer niet goed of 'm niet gegund? :roll:
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 06 jul 2011 19:34

Ben benieuwd hoe het hem is vergaan vanmiddag. Iemand ergens een berichtje of uitslag gezien van de GP St. Niklaas?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 06 jul 2011 19:45

twitter feed gevonden van een belgisch verslaggever (Ad Pertijs) die de belangrijkste wapenfeiten heeft gemeld:

Thomas Dekker is vertrokken voor t tweede deel van zijn carriere. In n wit shirt en als laatste van het peloton hier in Sint Niklaas #td
Na een uurtje koers izit Thomas Dekker nog altijd in t staartje peloton. Zou hij weten dat Eeckhout en Wellens er vandoor zijn?
Ja, ja, Thomas Dekker trekt naar t front van de koers. Gaat hij meehelpen aan de jacht op de koplopers? #td
Thomas Dekker laat de jacht nu over aan de mannen van Verandas. Nog 27 sec voor de 11 koplopers in St Niklaas #td
Halfkoers in St Niklaas en Thomas Dekker lijkt steeds gemakkelijker te gaan fietsen. nog 80 km. Voorsprong leiders 29 sec #td
Lachende gezichten in t (grote) kamp Dekker. Koplopers ingelopen en Thomas koerst weer volop mee in St Niklaas. Nog 22 km #td
Thomas Dekker is binnen in St Niklaaas. Eeckhout wint spurt peleton Dekker liet lopen en is tevreden. 'maar ik moet niet te vroeg juichen'
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Plaats reactie