Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

davidtwc
Forum-lid
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 nov 2007 22:25

davidtwc 07 dec 2009 22:10

zwarte bladen zouden er een stuk mooier op staan. Verder vrij mooie fiets!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 07 dec 2009 22:13

Setje Stronglight met Campa Record.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 07 dec 2009 22:23

Heel mooi Livio, veel plezier ermee. Je heb een top frame de rest kan je altijd nog upgraden, zit nu al goed spul op! Setje hoge carbon velgen met leuke stickers zou leuk zijn in toekomst?

Maar eerst lekker rijden, daar gaat het om toch.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 07 dec 2009 23:50

Breemz schreef:cannondale verkoopt gewoon losse frames hoor....


Precies, er is ook gewoon een prijslijst met losse frames voor 2010. Overigens kwam het strippen en opnieuw opbouwen van mijn nieuwe CAAD9 een stuk goedkoper uit dan met een los frame aan de slag gaan.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 dec 2009 23:58

Die prijslijst is toch niet serieus te nemen met die bedragen, een complete fiets is vaak nagenoeg niets duurder dan een frame. Ze doen er alles aan om maar te voorkomen dat je een los frame koopt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 08 dec 2009 00:30

Livio Livius schreef:
tati schreef:[img]
Mijn nieuwe aanwinst. Weet nog niet hoe de wielen bevallen, maar ze staan iig op de nominatie om vervangen te worden.


Een van de mooiste bikes van dit moment, top! Hi-Mod?


Nope, gewoon de mid-mod met rival groepje.
Zat eerst te kijken voor de hi-mod met red groep maar vond de kleurstelling in het echt niet mooi. Ook vond ik de red groep niet mooi(heb meer met campa).

Veel onderdelen komen van mijn scott addict die ze onder mijn kont uit gereden hadden. Zadel zit ik perfect op, heb op mijn mountainbikes ook specialized zadels en daar rij ik meerdaagse marathons mee zonder last van mijn kont te krijgen.
Wielen zaten er standaard onder, ook de zadelpen en stuurpen zijn een beetje matigjes. Op de foto zien de bladen er blanker uit als ze er in het echt zijn, behalve het binnenblad want die heb ik meteen vervangen door een 42 en fsa had geen 42T dus maar een TA erop gelegd.

Eerst maar eens wat km's maken als het goed weer wordt. Er moet getraint worden voor de transalp wedstrijdversie.
Voor slecht weer heb ik nog altijd 2 mountainbike's en een cyclocrosser :)
A bad day on the bike is better than a good day at work.

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 08 dec 2009 14:26

Amclassic-fan schreef:Die prijslijst is toch niet serieus te nemen met die bedragen, een complete fiets is vaak nagenoeg niets duurder dan een frame. Ze doen er alles aan om maar te voorkomen dat je een los frame koopt.


Daar gaat het toch niet om? Ging erom of Cannondale de optie had om een los frame te kopen. En die is er.
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 dec 2009 15:22

Iemand die geinteresseerd is in een los frame heeft toch niets aan het feit dat er losse frames beschikbaar zijn als het goedkoper is om een complete fiets te kopen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 08 dec 2009 16:16

Amclassic-fan schreef:Iemand die geinteresseerd is in een los frame heeft toch niets aan het feit dat er losse frames beschikbaar zijn als het goedkoper is om een complete fiets te kopen?


Mijn ervaring: mensen met een los frame hebben vaak alle onderdelen al. dus dan is het vrij dubbel om alsnog een hele fiets aan te schaffen en het is heel zwart wit gezien niet goedkoper om een los frame te kopen, maar dat terzijde ;).
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 08 dec 2009 16:17

tati schreef:Afbeelding

Mijn nieuwe aanwinst. Weet nog niet hoe de wielen bevallen, maar ze staan iig op de nominatie om vervangen te worden.



Mooi hoor! Setje carbon wielen met witte sticker (bijvoorbeeld) zou het geheel helemaal af maken

:D
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

muldehar
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2006 00:49

muldehar 09 dec 2009 22:42

Erg mooie Cannondale.

Vandaag ook de mijne besteld echter de SIX Carbon in de 105 uitvoering. Kleurstelling zwart-wit.
Ik wou eerst voor de CAAD9 ultegra gaan maar uiteindelijk toch voor de carbon gekozen. Volgens mijn FM is het carbon frame duurzamer dan de CAAD9. Mede omdat ik op de fiets ook naar het werk toe rij en inderdaad ook door de pekel. Ik zoek nog een manier om mijn nieuwe onderdelen goed te conserveren. Maar volgens mij is hierover al een andere topic gestart.

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 10 dec 2009 00:03

Muldehar schreef: Volgens mijn FM is het carbon frame duurzamer dan de CAAD9.


En waarom is dat zo?
Lak lijkt mij geen verschil en alu lijkt mij minder kwetsbaar. Maar ik kan het mis hebben.

Plaats reactie