Giant
-
- Forum-lid
Ziet er goed uit!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Deze vind ik wel erg mooi. Past allemaal goed bij elkaar. Wat was er met je oude frame aan de hand?niekgeerts schreef:
Frame: TCR Advanced SL 2012 (maat: M)
Groep: Compleet Ultegra 6700
Wielen: Dura Ace Wh7850 C50 TU
Tubes: Continental Sprinter Gatorskin
Zadel: Fizik Antares
Stuur: 3T Ergonova (Alu)
-
- Forum-lid
Dat frame, vrat werkelijk waar balhoofdstellen. Nooit echt bij stil gestaan, gewoon telkens een nieuwe erin. Maar nu begon hij heel erg te kraken in het balhoofd.joko schreef:Deze vind ik wel erg mooi. Past allemaal goed bij elkaar. Wat was er met je oude frame aan de hand?niekgeerts schreef:
Frame: TCR Advanced SL 2012 (maat: M)
Groep: Compleet Ultegra 6700
Wielen: Dura Ace Wh7850 C50 TU
Tubes: Continental Sprinter Gatorskin
Zadel: Fizik Antares
Stuur: 3T Ergonova (Alu)
Even balletje opgegooid bij Giant, en mede omdat ik Giant dealer ben, krijg ik eigelijk zonder veel gezeur een nieuw frame!
Punten, komma's en hoofdletters maken het lezen toch echt makkelijker.keultje schreef:sow ik me voor me fiets een nieuw stuurtje besteld een pro stealth white dinsdag binnen dan monteren en fotos maken
-
- Forum-lid HC
Dat zal waarschijnlijk zijn omdat je dealer bent. Deze klacht komt voort uit scheefzittende lagers (in dit geval gok ik de onderste, komt vaker voor bij de advanced), wat meten en de zittingen van het lager nalopen had het probleem ook opgelost dus om daar nou een nieuw frame voor uit te laten rukken.....Dat frame, vrat werkelijk waar balhoofdstellen. Nooit echt bij stil gestaan, gewoon telkens een nieuwe erin. Maar nu begon hij heel erg te kraken in het balhoofd.
Even balletje opgegooid bij Giant, en mede omdat ik Giant dealer ben, krijg ik eigelijk zonder veel gezeur een nieuw frame!
-
- Forum-lid
Ja, dat dacht ik ook. Maar 6 (!) balhoofden verder geloof ik er niet meer in. Ik zit al jaren in de fietsen en geloof niet dat ik 6 x een balhoofd er verkeerd in set.sharkman113 schreef:Dat zal waarschijnlijk zijn omdat je dealer bent. Deze klacht komt voort uit scheefzittende lagers (in dit geval gok ik de onderste, komt vaker voor bij de advanced), wat meten en de zittingen van het lager nalopen had het probleem ook opgelost dus om daar nou een nieuw frame voor uit te laten rukken.....Dat frame, vrat werkelijk waar balhoofdstellen. Nooit echt bij stil gestaan, gewoon telkens een nieuwe erin. Maar nu begon hij heel erg te kraken in het balhoofd.
Maakt mij ook allemaal niet uit, ik heb met een klein beetje bijbetalen een 2012 SL ISP frame.
-
- Forum-lid HC
Dat bedoelde ik niet, je kunt er 100 keer een nieuw balhoofdstel in zetten maar als de zitting waar je de lager in stopt niet vlak is blijven ze kapot gaan (terwijl de oorzaak eenvoudig is op te lossen)
Maar inderdaad een nieuw frame is ook een oplossing.
-
- Forum-lid
Dat zou betekenen dat de mal van het frame niet recht is?sharkman113 schreef:Dat bedoelde ik niet, je kunt er 100 keer een nieuw balhoofdstel in zetten maar als de zitting waar je de lager in stopt niet vlak is blijven ze kapot gaan (terwijl de oorzaak eenvoudig is op te lossen)
Gezien je al jaren in de fietsen zit weet je vast hoe je een (ietwat) scheve loopvlak van een balhoofdlager weer netjes recht kan maken?
Voor de rest van de lezers: http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... and-facing" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar het kan natuurlijk zijn dat de Advanced SL geen aluminium inserts heeft in het balhoofd, maar dat alles carbon is (zoals bij Trek)? In dat geval is de mal niet scheef, maar heeft iemand de inserts niet netjes recht erin gezet bij de productie. Dat is slechte kwaliteitscontrole, productiefout en dus reden voor een garantieclaim.
Voor de rest van de lezers: http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... and-facing" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar het kan natuurlijk zijn dat de Advanced SL geen aluminium inserts heeft in het balhoofd, maar dat alles carbon is (zoals bij Trek)? In dat geval is de mal niet scheef, maar heeft iemand de inserts niet netjes recht erin gezet bij de productie. Dat is slechte kwaliteitscontrole, productiefout en dus reden voor een garantieclaim.