Pagina 94 van 147

Geplaatst: 09 dec 2009 16:31
door timcap
hallo,
ik ben 1.85 met een binnenbeenlengte van 93cm.
ik wil er wedstrijden mee gaan rijden en ik kan/wil diep zitten.
nu vraag ik me af welke maat ik moet hebben?
ik dacht zelf aan een xl of xxl.

mvg,
Tim

Geplaatst: 09 dec 2009 18:40
door amclassic-fan
Misschien is het handig om te vermelden welk model het gaat. Wat het verschil in maat tussen de XL en de XXL is?

De XXL moet je zeker niet nemen als je diep wilt zitten.

Geplaatst: 09 dec 2009 22:38
door timcap
het gaat om de kuota kebel.
bij de xxl is de balhoofd 19.5cm en bij de xl 18cm en bij de xxl is de bovenbuis 1.5cm langer.
is het ook mogelijk om voor een l te kiezen of is die te klein?

Geplaatst: 09 dec 2009 22:41
door fizik
Timcap, hoe vaak koop jij een nieuwe fiets? Volgens mij heb ik alleen nog maar posts van je gezien waarin je vraagt welke fiets geschikt voor je is. Of ben je er nog steeds niet uit?

Geplaatst: 09 dec 2009 22:50
door timcap
ben er noch niet echt uit was er wel uit maar had toen een slecht rapport dus.
en nu ben ik weer opnieuw aan het zoeken

Geplaatst: 11 dec 2009 15:06
door bobbaersr.
Hallo,

Gisteren na lang wikken en wegen een Kuota Kueen-K besteld in de zwart-wit-rode uitvoering, en daarmee ook mijn allereerste nieuwe fiets. Kuota Kueen-K

Afmontage met SRAM Red, 3T Brezza team stuur, Fizik Arione Tri2 zadel, R2C TT Shifters en met een SRM SRAM Powermeter Pro met SRAM timetrail kettingblad.

Ik ben er nog niet aan uit voor welke wedstrijdwielen ik zal gaan, eventueel Zipp 808 achteraan en Zipp 404 vooraan.

Het kader zou binnen 1.5 week al kunnen geleverd worden.

Hou jullie op de hoogte (met foto's)


Mvg, Rob Bobbaers

Geplaatst: 12 dec 2009 13:39
door franskem
franskem schreef:Van die wielen wist ik.
Reden om voor de uitvoering in 105 te gaan is dat ik nog een paar wielen heb met een 105 casette.
Maar ben met jullie eens dat er eigenlijk campa op zou horen.
Is dus puur uit practisch oogpunt.


Komende week is hij klaar, echter niet met de 105 groep maar met de Campa Veloce groep en de Khasim wielen.
Crankstel laat ik gelijk veranderen naar Centaur in de Carbon uitvoering. Smoelt toch beter ;-)

Geplaatst: 18 dec 2009 11:49
door cervela
hoy jongens, ik ben 3 maanden geleden omver gereden door een motor en nu ik eindelijk terug ga mogen beginnen trainen voor het nieuwe seizoen ben ik op zoek naar een nieuwe racebolide. de kuota kom en kebel vind ik zeeeeer interessant zowel qua looks als prijs, maar ik heb hier en daar horen fluisteren dat kuota's in het begin schitterend presteren maar al snel (na een jaartje) een slappe vod worden. zit hier grond van waarheid in of is het totaal uit de lucht gegrepen?

nu vraag ik me ook nog af of er veel verschil is tussen kult en kom behalve het gewicht, maw dus de rij-eigenschappen?

al bedankt op voorhand en ik hoop vele reacties te krijgen:d

Geplaatst: 18 dec 2009 11:54
door soloist
Ik rijd al 3 jaar op een Kebel en heb niks gemerkt van dat het een slappe vod zou worden. Nu word ik dat zelf wel steeds meer dus daar kan het ook aan liggen..;)

Geplaatst: 18 dec 2009 11:56
door cervela
is idd mischien wel de reden:D

toch al bedankt

Geplaatst: 18 dec 2009 14:21
door sepp
"kuota kom en kebel vind ik zeeeeer interessant zowel qua looks als prijs,"
daar zit toch bijna 1000 euro verschil op op die twee kaders?

Geplaatst: 18 dec 2009 19:43
door beekeeper
De Kom is een 100% racemachine (wedstrijden)en de kebel is meer toergericht.
De kom is ook lichter dan de kebel