Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

76 VETTE
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2013 11:45

76 VETTE 09 mei 2013 23:06

Peet, volgens mijn geboorteakte al 54 (kan het nóg nie geloven ;) ) en tot voor kort eerder anti-fietser dan zomaar niet-fietser. Motorcrosser, motorracer, motorrijder in hart en nieren.

Heb sinds de dag dat ik 16 werd geen 200km meer gefietst.
Wel al 20+ jaren in het bezit van een Giant MTB waarmee ik diverse keren geprobeerd heb fietsen leuk te gaan vinden (het is en blijft natuurlijk een goeie conditietraining), om elke keer weer mijn afkeer tegen fietsen bevestigd/verstevigd te zien; benen zéér tot op het punt dat ik bijna niet meer kon staan..... zin over.... :cry:

Vorig jaar augustus in het kader van herstel van CVS (Chronisch Vermoeidheids Syndroom) weer begonnen met hardlopen (na 20 jaar niet gerend te hebben; toen ik stopte met motocrosswedstrijden in '92 ook gestopt met trainen).
In de winter door het slechte weer niet kunnen gaan hardlopen en om conditie op peil te houden met tegenzin maar op de hometrainer van mijn ma gestapt. Net als bij de MTB; veel te zwaar stampen, benen zéééér en zin binnen 10 minuten over. Paar dagen last gehad; weer geprobeerd; wéér hetzelfde; moest me aan de trapleuning vasthouden om niet door mijn hoeven te zakken. :?

Vertelde dat bij toeval op het werk en een (oud)wielrenner gaf me de tip ("zoals jij traint houd niemand het vol!") om op souplesse te trainen; licht verzet en tussen 80 en 90 omwentelingen p/m.
Binnen twee weken hield ik het een uur vol op 30 km/u....... en... ik begon fietsen LEUK te vinden...
Een gekscherende vraag op FaceBook of iemand nog een oude racefiets had hangen leverde me de aanbieding van juist dát op... een racefiets die al 25 jaar in de schuur hing...... :D

En nou ben ik dus de trotse bezitter (en berijder) van een mooie oude (als nieuwe) Peugeot PH10 waarmee ik al enkele honderden km's gemaakt heb. Merk nu dat ik andere sporten (o.a. schietsport en hardlopen) er voor aan de kant schuif.... wie had dat ooit verwacht?? Mensen die me kennen schudden nog steeds hun hoofd in ongeloof :lol:

Vorige week kreeg ik mijn 2e gratis fiets aangeboden; een Diamant.
Over deze fiets weet ik niet veel; zal binnenkort eens een vraag met foto's plaatsen in het retro topic.

Gebruikersavatar
repsaj
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mei 2013 11:44
Locatie: Ede

Gebruikersavatar repsaj 14 mei 2013 12:15

Ik zal mijzelf ook maar eens voorstellen...

Ik ben Jasper, 22 jaar, woon in Tilburg.
Fiets sinds 2 jaar, eigenlijk noodgedwongen maar langzaam fietsen kon ik eigenlijk al nooit :) . Heb een aantal jaar geleden mijn linker knie uit de kom gestoten. Met fysio destijds de volledige functie weer terug gekregen maar bleef een zwak punt. Op aanraden van de fysio begonnen met "wielrennen" om spieren in de benen te versterken. Sindsdien geen last meer van mijn knie als ik maar regelmatig een stukkie fiets! Ik rijd nu eigenlijk meer voor mijn conditie en om buiten even helemaal stuk te gaan. Ik doe dat op de weg op een Specialized Sirrus Elite Disc met ligstuurtje.
Fiets veel in omgeving Tilburg, Breda, Waalwijk, Den Bosch en richting Belgische grens.
Vooral tochtjes van 30km tot 100km, met een gemiddelde snelheid van zo'n 30km/u. (nog wel, probeer dat langzaam omhoog te schroeven...)

Ben ook dol op internetfora voor informatie, routes en het leggen van nieuwe contacten.
Dus daarom maar eens lid geworden en kijken wat en wie hier zoal te vinden is.

Groeten,
Jasper

Gebruikersavatar
witfiets
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2013 11:22

Gebruikersavatar witfiets 17 mei 2013 11:37

Bij deze wil ik me ook even voorstellen :) .
Mijn naam is Stein, ik ben 38 jaar en woon in Groningen. Om mijn conditie te verbeteren, ben ik ongeveer een jaar geleden actief en met regelmaat gaan fietsen. Hoewel prestatie-fietsen niet echt mijn ding is, merk ik wel dat m´n conditie en lichaam in het algemeen verbeterd is. Op dit forum hoop ik zo nu en dan wat tips te kunnen krijgen over fiets-gerelateerde zaken.

P.S. Interessant om de verhalen, ervaringen en motivaties van mensen boven mij te lezen :)

Remco H
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 mei 2013 15:20

Remco H 18 mei 2013 15:46

Vandaag nieuw op het forum. Dus laat ik beginnen me even voor te stellen.

Ik ben dus Remco. Ik ben inmiddels alweer 40 jaar oud. Dat klinkt oud, maar daar voel ik verder bar weinig van. Ik woon in het midden van het land, tussen Hilversum en Amersfoort.
Fietsen doe ik al vanaf mijn jonge jaren. Op 7-jarige leeftijd leerde ik het. En het zal vanaf 11 jaar zijn geweest, dat ik dagelijks naar school fietste, ongeveer 10 km per rit. Sindsdien maakt de fiets een belangrijk deel uit van mijn dagelijks leven. 'k Heb ook twee jaar werk gehad op 25 km afstand, waarbij ik dan 4 van de 5 dagen met de fiets erheen ging. Dat, samen met de aanschaf van een fiets die daar nog wat geschikter voor was (2010), gaf een nieuwe impuls aan mijn fietsenthousiasme. En dat ik vandaag een nieuwe racefiets - een Koga - heb opgehaald bij de fietsenwinkel was de impuls om mij hier eens aan te melden.

Ik kan mij het leven zonder fiets niet meer voorstellen. Zonder auto, dat zou nog wel gaan, hoewel je dan bijvoorbeeld niet meer zo gemakkelijk wat bij de Kwantum haalt. Maar zonder fiets, nee, dat gaat niet. En ik fiets graag een beetje stevig.

IZGS
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2013 13:34

IZGS 20 mei 2013 13:46

Dag iedereen!

Hendrik is mijn echte naam. 32 jaar oud en ik woon in Meppel.

Gelukkig hoort bij triathlon ook fietsen, dus daar mag ik nu ook lekker mee aan de slag! En nee, het wordt geen hele triathlon, eerder 1/8 of 1/4, maar je moet ergens mee beginnen. Vader van 3 kids (0, 2 en 4 jaar) dus niet heel veel tijd om te trainen, en dan moeten alle drie de sporten ook nog gebeuren.

Mijn volgende bericht zal op het plekje 'nieuwe racefiets kopen' komen....

Wie weet tot ziens!

Ricardo1983
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2013 13:36

Ricardo1983 20 mei 2013 13:51

Bij deze zal ik mij ook eens voorstellen...
Dat is natuurlijk wel zo netjes.

Mijn naam is Ricardo, en ik ben 29 jaar oud.
Ik woon samen met mijn vriendin en 2 dochtertjes in het altijd regen achtige Capelle Aan Den IJssel.

Na jaren van extreem(vind Ikzelf) overgewicht(153 kilo), heb ik afgelopen Oktober een Gastric Bypass gehad, ookwel bekend als een maag verkleining.
Helaas is deze fout gegaan, waardoor ik 5 liter bloed verloor, en op het randje balanceerde.
Daarna moest mijn lichaam opnieuw mijn bloed aanvullen, waardoor ik vrijwel niets aan inspanning kon leveren.
Simpelweg omdat ik dan knock-out ging.
Inmiddels weeg ik 110Kg, en We are still losing waight ;)

Inmiddels begin in het rustig op te bouwen, en we zijn dus na dik 9 jaar weer eens op het idee gekomen een fiets aan te schaffen.

Omdat het zo lang geleden was, wilde ik niet meteen een nieuwe fiets aanschaffen, aangezien ik niet wist of ik het uberhaubt ging vol houden.

Na wat marktplaats speuren, kwam ik een Giant tegen, die ik graag wou hebben.
Ik nam dus contact op met de aanbieder...
"sorry, deze is net verkocht".

Ik zocht dus even verder.
Ik was immers opzoek naar een Mountainbike.
Helaas was alles wat ik tegen kwam een goedkoop merkje met voor en achter vering.

Nou, dan vergroten we ons zoekvlak.
Hierbij viel mijn oog op een(voor mij onbekend merk) Merida Crossway 8300.
Na wat google, kwam ik erachter, dat het een vrij goed merk is.
En zeker voor 80 euro, kon ik hem niet laten staan.

Het enige wat nagekeken moet worden is de voor-derailleur.
Deze schakeld niet, en de kabel komt slap te staan.

Hieronder een foto:
Afbeelding

Ik heb de fiets vrijdag avond opgehaald, en er inmiddels 31km op zitten.
Het gaat me vrij makkelijk af, vind ik zelf, tegen alle verwachtingen in.

To do list:
-Frame spatbordje(zo'n kleintje voor aan de voorkant)
-Fiets computer, of telefoon houder
-Ossekop handvaten
-Derailleur afstellen/vervangen

En vooral, wennen aan het zadel :P

Greetz

koffiejunk666
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2013 20:51

koffiejunk666 20 mei 2013 21:01

nou me eerste bericht hier

Mijn naam is mark ben 26 jaar en een knotsgekke Haarlemmer.
Ben werkzaam in de biotechnologische industrie wat me erg goed bevalt.

2 jaar geleden in aanraking gekomen met het racefiets-virus en sindsdien altijd lopen zeggen dat ik graag een racefiets wou.
De knop is is afgelopen zaterdag door gehakt en heb een nieuwe fiets bestelt.
die word aanstaande woensdag voor me afgesteld en mee naar huis genomen.

Hoop op het forum de nodige do's en don'ts te leren.

mvg "de koffiejunk"

Jelger
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:50

Jelger 25 mei 2013 21:18

Ik zal me ook eens netjes voorstellen. Jaren actief geweest op de MTB maar dat werd minder omdat het me te veel tijd kostte (niet echt direct een parcours in de buurt).

Daarom toch maar weer overgestapt naar de Racer. Vorige week heb ik een gebruikte Cube Agree HPA gescoord (full ultegra) voor een nette prijs.

Komende tijd langzaam wat km's opbouwen met mijn zwager en dan zien we wel wat de toekomst brengt!

koozie
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2013 12:21

koozie 26 mei 2013 12:44

zodan.. koos 44 alweer 2 kinderen 2/9 woon in west friesland waar er echt altijd wind is..
fiets gemiddeld 4000 per jaar op mijn trek mtb die voor de weg is aangepast, race fiets komt nog wel..
zo ff omkleden voor een rondje..

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 29 mei 2013 19:09

veel plezier met je rondje koos

muusers
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2013 19:28

muusers 02 jun 2013 01:35

Hoi. Ik ben muusers. Ben me op het moment aan het oriënteren op een racefiets. 27 jaartjes oud en sinds een jaar verzot op fietsen. Ben begonnen op een fitnessfiets (cube SL cross pro 2012) maar al vrij snel besloten toch een racefiets te willen. De keuze tussen een giant Defy en TCR wordt binnenkort na wat proefritjes gemaakt. Evenals het dillema Compact of Triple. Neig naar de triple.

:)

stanne
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2013 01:19

stanne 10 jun 2013 15:07

Hallo,
Ik ben Stanne, kaal, draag een bril, heb kromme behaarde benen maar heb geen flaporen :shock: en woon te St. Kat.-Waver België) ook gekend als de groentenstreek gelegen tussen Mechelen en Lier. Ik ben 55 en werkzaam als technicus bij de dienst Ictra (telecom) bij de NMBS. Vroeger tot 10 jaar geleden reed ik bijna nooit met de auto of openbaar vervoer naar 't werk maar met de fiets, zelfs regen en wind trotseerde ik. Ondertussen nu al 10 jaar geleden is mijn echtgenote een café begonnen en help ik als brave echtgenoot mee. Vier jaar geleden zijn twee stamgasten in onze zaak gestart met een wielerclub die nu uit meer dan 70 leden bestaat en elke zondagvoormiddag tussen de 70 en 100 km rijden,; dit afhankelijk van de keuzen tussen groep A, B of C. Af en toe rij ik nog naar 't werk, maar dit hangt van het werkschema af

Plaats reactie