Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 18 jun 2012 15:04

Afgelopen zaterdag de Vael Ouwe 160km gedaan. Lekker doorgereden, het regende niet maar dankzij opspattend water kreeg ik thuis geen respect maar werd ik uitgelachen wegens mijn besmeurde uiterlijk. Fijn, familie... ;)
De volgende dag nog "even" de Leudaltocht (134 km) vanuit Veldhoven gedaan. Was behoorlijk lastig door de wind, die grotendeels op kop of schuin van opzij stond. De hele dag alleen gereden. Helaas ook best wel een saaie tocht. Het Leudal is prachtig, maar zodra de route daar aankwam werd rechtsomkeert gemaakt. Veel lange, rechte wegen, niet mijn ding... Wel goeie training op zich natuurlijk
Verder stelde de tocht qua organisatie ook weinig voor. Voor 3,50 kreeg je een stempelkaartje waar je onderweg 2 stempels op kon krijgen. Geen druppel water verzorging, laat staan een banaan o.i.d.
Heb het daar nog even over gehad met iemand van de organisatie, en ik snap zijn redenering wel. Slechte weersvoorspellingen, dus hoeveel moet je inslaan, zodat het risico te groot werd om er als organisatie op toe te leggen. Maar koop een paar trossen bananen in en dan is iedereen ook weer blij. We blijven tenslotte apen... Ik tenminste wel, en zo is dit verhaaltje weer rond want ik zag er na de Vael Ouwe dus uit als een gore aap. ;)
Afbeelding

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 18 jun 2012 15:43

girlinred schreef:
tomkolkman schreef:Wat last van de knieën gehad dus gisteren rustig aan gedaan. Vandaag dus weer een beklimming erbij en wel de Passo Manghen, geweldige mooie klim !

Hij is gaaf he. Eigenlijk best een pittige klim qua hoogtemeters en percentages op sommige stukken, maar inderdaad zo mooi dat het niet uitmaakt. Eigenlijk moet je zijn parallel lopende broer nog even doen, de cinque croci. Die is nog leuker qua percentages ;)
Was mijn vriendje er nog?

Afbeelding
Manghen is inderdaad een super klim! Die cinque croci loopt op het einde toch over in een zand/grind pad?

Volgens mij zag ik je vriendje nog staan, hij stond samen in het weitje met een paard. Als ik het goed heb was het vrij aan het begin van de klim, volgens mij ergens bij Telve in de buurt.

Vandaag overigens weer een rondje gedaan, dit keer richting de Passo di Brocon geweest. Niet helemaal tot de Brocon omdat de weg nog een 6km nagenoeg vlak loopt en het was alweer behoorlijk warm aan het worden. Ik kon eindelijk weer is met wat meer power omhoog. De terugweg op het fietspad gaf de garmin zelfs 35 graden al rijdend in de volle zon aan.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 18 jun 2012 15:54

tomkolkman schreef:
girlinred schreef:
tomkolkman schreef:Wat last van de knieën gehad dus gisteren rustig aan gedaan. Vandaag dus weer een beklimming erbij en wel de Passo Manghen, geweldige mooie klim !
Hij is gaaf he. Eigenlijk best een pittige klim qua hoogtemeters en percentages op sommige stukken, maar inderdaad zo mooi dat het niet uitmaakt. Eigenlijk moet je zijn parallel lopende broer nog even doen, de cinque croci. Die is nog leuker qua percentages ;)
Was mijn vriendje er nog?
Manghen is inderdaad een super klim! Die cinque croci loopt op het einde toch over in een zand/grind pad?

Volgens mij zag ik je vriendje nog staan, hij stond samen in het weitje met een paard. Als ik het goed heb was het vrij aan het begin van de klim, volgens mij ergens bij Telve in de buurt.

Vandaag overigens weer een rondje gedaan, dit keer richting de Passo di Brocon geweest. Niet helemaal tot de Brocon omdat de weg nog een 6km nagenoeg vlak loopt en het was alweer behoorlijk warm aan het worden. Ik kon eindelijk weer is met wat meer power omhoog. De terugweg op het fietspad gaf de garmin zelfs 35 graden al rijdend in de volle zon aan.

Cinque croci loopt inderdaad dood, maar is wel mooi. De waterval die je vanaf de manghen ziet, ontspringt daar, ook kom je langs een schattig dorpje, zeer bekend restaurant (weet je meteen waarom er zo idioot veel auto's over die steile smalle slechte weg omhoog gaan) en op het einde eerst een dorpje en daarna een soort van weide met veel toeristen.

Passo Brocon vanuit Grigno is erg mooi!
En die ezel staat inderdaad vrij aan het begin van de klim (na die afslag).

Zou de aanloop via Roncegno, Torcegno ook zeker nog een keer doen!
~live fast, die young ~

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 18 jun 2012 15:56

bottecchia schreef:
daniel1975 schreef:Mooi rondje!
Is het zeker. Doel was om alleen maar mooi lopende beklimmingen te pakken. Dat is niet helemaal gelukt maar ik kom een heel eind. De Cote de Brume is behoorlijk steil (zeker de zijkant die ik nu heb gepakt). De Wanne is uiteraard lastig maar niet extreem steil en bovendien prachtig. De d'Amermont is natuurlijk een echte lastige kuitenbijter maar het alternatief dat ik ken (de Haute Levee) is geen optie vanwege het verkeer. Met name dat eerste stuk (met die betonblokken langs de kant) is niet prettig fietsen.

En op deze manier is een rondje van 100km gewoon genoeg om een leuke dag te hebben.
Enige mogelijkheid is om niet via Haute Levee naar Francorchamps te rijden, maar de grote baan rond het circuit te nemen. Is ook geen leuke optie.
Ik heb hier nog een parcours vanuit Spa van 123km, 2200hm met enkel lopers. Laat je ook een minder bekend stukje Ardennen zien (onder Vielsalm).

Als er nog geinteresseerden zijn....of we spreken af in Spa !
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 18 jun 2012 16:00

soloist schreef:Verder stelde de tocht qua organisatie ook weinig voor. Voor 3,50 kreeg je een stempelkaartje waar je onderweg 2 stempels op kon krijgen. Geen druppel water verzorging, laat staan een banaan o.i.d.
Bij een toertocht krijg je voor je (behoorlijk lage) inschrijfgeld behalve je stempelkaart een uitgepijlde route. Het is voor een organiserende vereniging behoorlijk veel werk om voor jou (en de andere deelnemers) die 134 km helemaal uit te pijlen en achteraf de pijlen weer op te halen. Je kunt toch zelf een banaantje meenemen?

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 18 jun 2012 16:09

girlinred schreef:
Cinque croci loopt inderdaad dood, maar is wel mooi. De waterval die je vanaf de manghen ziet, ontspringt daar, ook kom je langs een schattig dorpje, zeer bekend restaurant (weet je meteen waarom er zo idioot veel auto's over die steile smalle slechte weg omhoog gaan) en op het einde eerst een dorpje en daarna een soort van weide met veel toeristen.

Passo Brocon vanuit Grigno is erg mooi!
En die ezel staat inderdaad vrij aan het begin van de klim (na die afslag).

Zou de aanloop via Roncegno, Torcegno ook zeker nog een keer doen!
Brocon heb ik gedaan vanuit Stringo via Castello Tesino gedaan, toen weer omgekeerd en afgedaald naar Grigno en inderdaad is dat stuk van Gringo naar Castello Tesino erg mooi. Je klimt daar via de rotswand omhoog.

Het is hier echt schitterend fietsen, maar moet maar kijken of ik die Cinque Croci nog op ga ;)
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 18 jun 2012 22:24

rocketboy schreef:
bottecchia schreef:
daniel1975 schreef:Mooi rondje!
Is het zeker. Doel was om alleen maar mooi lopende beklimmingen te pakken. Dat is niet helemaal gelukt maar ik kom een heel eind. De Cote de Brume is behoorlijk steil (zeker de zijkant die ik nu heb gepakt). De Wanne is uiteraard lastig maar niet extreem steil en bovendien prachtig. De d'Amermont is natuurlijk een echte lastige kuitenbijter maar het alternatief dat ik ken (de Haute Levee) is geen optie vanwege het verkeer. Met name dat eerste stuk (met die betonblokken langs de kant) is niet prettig fietsen.

En op deze manier is een rondje van 100km gewoon genoeg om een leuke dag te hebben.
Enige mogelijkheid is om niet via Haute Levee naar Francorchamps te rijden, maar de grote baan rond het circuit te nemen. Is ook geen leuke optie.
Ik heb hier nog een parcours vanuit Spa van 123km, 2200hm met enkel lopers. Laat je ook een minder bekend stukje Ardennen zien (onder Vielsalm).

Als er nog geinteresseerden zijn....of we spreken af in Spa !
Dagje afspreken in Spa is natuurlijk het leukste! Misschien ergens in juli?

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 18 jun 2012 23:26

Vanavond na het eten even drie Loch's gerond vanuit ons vakantieadres aan Lake of Menteith in Schotland. Loch Achray, Loch Drunkie en Loch Venachar. Niet helemaal gepland, maar wel heel mooi. Via een soort van strade bianche drie kilometer lang klimmen in het bos (!). Gelukkig niet op de racefiets, maar op de randonneursfiets met 32 mm. banden. Geen usb-kabel mee, dus geen foto's. Prachtige vergezichten en grote herten op de route. Mooie singletracks tegengekomen, dus nog maar een keertje op de mountainbike terugkomen. 60 kilometer in ruim 2,5 uur.

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 19 jun 2012 09:31

ever schreef:Wil hem nog steeds een keertje fietsen en het komt er steeds niet van (er zat zaterdagavond een ploegentijdrit in de weg, overigens wel snelste vrouwenteam geworden :) ). Mag ik volgend jaar ook mee?
Tuurlijk mag je volgend jaar mee, maar we hoeven wat mij betreft geen jaar te wachten om eens samen op pad te gaan :D
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 19 jun 2012 11:14

walterg schreef:Vanavond na het eten even drie Loch's gerond vanuit ons vakantieadres aan Lake of Menteith in Schotland. Loch Achray, Loch Drunkie en Loch Venachar. Niet helemaal gepland, maar wel heel mooi. Via een soort van strade bianche drie kilometer lang klimmen in het bos (!). Gelukkig niet op de racefiets, maar op de randonneursfiets met 32 mm. banden. Geen usb-kabel mee, dus geen foto's. Prachtige vergezichten en grote herten op de route. Mooie singletracks tegengekomen, dus nog maar een keertje op de mountainbike terugkomen. 60 kilometer in ruim 2,5 uur.
Klinkt goed!!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jun 2012 11:20

bottecchia schreef:
walterg schreef:Vanavond na het eten even drie Loch's gerond vanuit ons vakantieadres aan Lake of Menteith in Schotland. Loch Achray, Loch Drunkie en Loch Venachar. Niet helemaal gepland, maar wel heel mooi. Via een soort van strade bianche drie kilometer lang klimmen in het bos (!). Gelukkig niet op de racefiets, maar op de randonneursfiets met 32 mm. banden. Geen usb-kabel mee, dus geen foto's. Prachtige vergezichten en grote herten op de route. Mooie singletracks tegengekomen, dus nog maar een keertje op de mountainbike terugkomen. 60 kilometer in ruim 2,5 uur.
Klinkt goed!!

+1 ik mis alleen de whisky component :mrgreen:

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 19 jun 2012 11:55

Ik zit redelijk in de omgeving van de Glengoyne Distillery, kan ik nog wat voor je meenemen?

Gesloten