Pagina 94 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 09 sep 2015 20:44
door wielklem
JoostG schreef:Tubeless ready varianten hebben minder marge om een band er om heen te leggen om een betere luchtdichtheid te krijgen. Ben je van plan om met gewone clinchers te gaan rijden, bestel dan vooral niet de tubeless varianten. Wil je wel voor tubeless gaan, kies dan voor een velg met een diepere gleuf in het midden. Dit soort voor die extra marge die je nodig hebt. Verder komt in het najaar de Schwalbe Pro One band op de markt. Deze gaat beduidend makkelijker om een carbon velg.
Last but not least: de VAR tyre lever is een zeer behulpzaam hulpmiddel bij banden om 'lastige' velgen.
Bedankt voor de tips! Ga die tyre lever zeker proberen. 'Gewone' bandjes zijn geen probleem, maar wedstrijdbandjes zoals de vittoria's is altijd een enorme strijd, en nu heb ik mooie Challenge banden die gewoon niet passen een daar baal ik wel van. Mooie reden voor een extra setje 50mm carbon
nijkie schreef:Beetje banden vet gebruiken.
Gebruik ik altijd bij deze wielen!
Over de kwaliteit van de Farsports wielen ben ik prima tevreden. Ik hou ze netjes schoon en gebruik ze zo min mogelijk in regen, maar al flink wat wedstrijden mee geragd en trainingskilometers mee afgelegd, maar ze doen het nog prima! Eén keer een klein slagje gehad na een valpartij en de lagers lopen na nattigheid wel wat minder. Maar buiten dat behoorlijk bulletproof! 20 spaaks voor en 24 achter is met 85 kg wel amper stijf genoeg.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 10 sep 2015 06:51
door Wolfhound32
Wielen spaken kunnen Chinesen blijkbaar niet. Bij mijn wielen ook in beiden een slag. Voor 2 tientjes bij LBS laten rochten en nooit meer last gehad. (Nu ruim 6.000km mee gefietst.)
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 17 sep 2015 11:47
door marsman
nijkie schreef:betonklinker schreef:Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin
brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
Dan laat je ze toch eerst nakijken op spaak spanning en slag kost je de kop ook niet.
Update van mijn kant. Wielen houden zich erg goed. Ik heb van Helin 25 Euro retour gekregen om de wielen nog een keer te laten checken bij mijn FM. Dat vind ik een chique oplossing van ze!! Ik meld me over een 1000 kilometers nog wel een keer.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 sep 2015 17:42
door betonklinker
@Marsman... vind ik erg netjes! Ze komen van ver maar er is toch nog een soort van service...!
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 sep 2015 13:08
door Lector
Heren even een vraagje over de Helin Lui clinchers. Ik ben voornemens 88mm clinchers te bestellen bij helin lui. Ben alleen een beetje verbaasd over het gewicht dat opgegeven wordt voor de wielen bij de verschillende categoriën:
Standard carbon wheels, 88mm, clincher: 2081 gram
Ultra light, 88mm, clincher: 1500 gram.
Ik begrijp de verschillen, hub en spaken, maar is dat echt 500 gram verschil? Lijkt me sterk niet? Iemand ervaring?
Voor het prijsverschil zal je het ook niet laten $404 tov $440,-. Gemakkelijk 500 gram verdiend zou ik zeggen.
Gr. Lector
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 sep 2015 13:17
door seelb
vraag; rij sinds weekend op carbon van dengfu. mijn oude JJ Tdf frame staat nu in de schuur.
de wielen die ik nu heb zijn aksiums . gaat het veel schelen om carbon wielen te nemen?
dan moet ik mijn oude frame verkopen nl...
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 sep 2015 13:51
door Lector
seelb schreef:vraag; rij sinds weekend op carbon van dengfu. mijn oude JJ Tdf frame staat nu in de schuur.
de wielen die ik nu heb zijn aksiums . gaat het veel schelen om carbon wielen te nemen?
dan moet ik mijn oude frame verkopen nl...
Aksiums zijn op zijn zachts gezegd geen geweldige wielen... Je hoeft niet perse carbon wielen te nemen, voor een euro of 200-300 heb je hele aardige vervangende wielen.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 sep 2015 14:24
door Orlok
Lector schreef:Heren even een vraagje over de Helin Lui clinchers. Ik ben voornemens 88mm clinchers te bestellen bij helin lui. Ben alleen een beetje verbaasd over het gewicht dat opgegeven wordt voor de wielen bij de verschillende categoriën:
Standard carbon wheels, 88mm, clincher: 2081 gram
Ultra light, 88mm, clincher: 1500 gram.
Ik begrijp de verschillen, hub en spaken, maar is dat echt 500 gram verschil? Lijkt me sterk niet? Iemand ervaring?
Voor het prijsverschil zal je het ook niet laten $404 tov $440,-. Gemakkelijk 500 gram verdiend zou ik zeggen.
Gr. Lector
Ik zou zeggen stel deze vraag aan Helin Liu want je vergelijkt nu tussen 'standaard' en 'ultra light' carbon wielen. Het lijkt mij een kwestie van optellen van de gewichten en daarnaast de eisen t.o.v. het gebruik, zoals bijv tubular of clincher, max. bandendruk, max. rijder gewicht etc...
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 sep 2015 14:32
door JoostG
seelb schreef:vraag; rij sinds weekend op carbon van dengfu. mijn oude JJ Tdf frame staat nu in de schuur.
de wielen die ik nu heb zijn aksiums . gaat het veel schelen om carbon wielen te nemen?
dan moet ik mijn oude frame verkopen nl...
Dat nieuwe frame van jou "schreeuwt" om hoge carbon wielen! Dan laat je die aksiums in de JJ zitten en dat is je winterfiets. Voldoe je ook weer direct aan de n+1 regel....
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 sep 2015 15:31
door seelb
daar was ik al bang voor ..
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 26 sep 2015 14:55
door heijkants
Nu merkte ik tijdens het fietsen dat mijn achterwiel aanliep maar alleen ter hoogte van het ventiel.dus net goed bekeken en daar zit een bult op,alleen op het remvlak.
Band leeg laten lopen blijft de bult er nog.
Wat te doen?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 26 sep 2015 17:37
door nijkie
heijkants schreef:Nu merkte ik tijdens het fietsen dat mijn achterwiel aanliep maar alleen ter hoogte van het ventiel.dus net goed bekeken en daar zit een bult op,alleen op het remvlak.
Band leeg laten lopen blijft de bult er nog.
Wat te doen?
Velg vervangen.
En als je garantie hebt terug gaan.