Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6021
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 dec 2016 10:58

Carlosiebers schreef:
bigfloor schreef:Ik heb ook Schwalbe ventielen + ventielverlengers in mijn hoge wielen, werkt prima. Wel opletten bij het maken van de opening voor het ventiel in de rimtape, dat gaat het best (meeste kans op luchtdicht) door dat niet met een mes/schaar te doen maar met iets puntigs dat je eerst heet gestookt hebt. Zelf doe ik het met een oude schroevedraaier die ik in de vlam van het gasfornuis heet stook.
Daar zal het bij mijn wielen wel al een beetje misgegaan zijn, de gaten in de rimtape zaten er al in, ter grote van het ventiel. Het rondje rimtape wat daar uit kwam zat los in de velg.
Gisteren en vandaag contact gehad met Reynolds NL, deze waren erg behulpzaam en meedenkend en gaan een nieuwe set ventielen toesturen.
Zodra die binnen zijn ga ik ze testen en misschien ook maar meteen van een extra stukje rimtape ter hoogte van het ventiel aanbrengen.
Als ik dat lees: Daar zal het bij mijn wielen wel al een beetje misgegaan zijn, de gaten in de rimtape zaten er al in, ter grote van het ventiel. Het rondje rimtape wat daar uit kwam zat los in de velg. gaan mijn wenkbrouwen fronsen want dat duid m.i. op een al-dan-niet gewoon velglint en geen luchtdicht gemaakt velgbed met geplakt rimtape.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Carlosiebers
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
Locatie: Schaijk
Contact

Gebruikersavatar Carlosiebers 22 dec 2016 11:09

Ik heb ook een set Fulcrums 2way fit wielen en die zijn van zichzelf al luchtdicht, of dat ook bij de Reynolds Assault tubeless ook zo is weet ik niet, maar ik ga het lint wat er nu zit maar vervangen door een lint dat zeker goed is.
Welke lint is het beste?
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 22 dec 2016 15:23

Fulcrum 2 wayfit heb ik ook, die hebben alleen een ventielgat waardoor je geen tape nodig hebt. Mijn hoge wielen hebben ventielgat EN spaakgaten, daar heb ik Tesa 4289 tape in geplakt
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 22 dec 2016 21:05

Carlosiebers schreef:
gringo schreef:Ik ben benieuwd. Deze wielen staan op mijn lijstje voor mijn nieuwe fiets, en uiteraard om tubeless mee te rijden.
Er is momenteel een hele strakke aanbieding van €844,-
Klopt. En daar komen ze vandaag. Prachtige aanbieding,

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 22 dec 2016 21:53


Er is momenteel een hele strakke aanbieding van €844,-
Klopt. En daar komen ze vandaag. Prachtige aanbieding,[/quote]

En waar is DAAR ??
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 22 dec 2016 21:54

bigfloor schreef:

Er is momenteel een hele strakke aanbieding van €844,-
Klopt. En daar komen ze vandaag. Prachtige aanbieding,
En waar is DAAR ??[/quote]

Vos fietsen

Gebruikersavatar
Carlosiebers
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
Locatie: Schaijk
Contact

Gebruikersavatar Carlosiebers 22 dec 2016 21:59

Inderdaad bij Vos
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 dec 2016 07:46

Is niet nodig om extra rimtape te plakken, deze wielen kun je direct tubeless gebruiken, alleen een ventiel monteren.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 23 dec 2016 23:03

Extra rimtape niet, maar zonder wordt het bijzonder lastig... ;)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 dec 2016 07:17

Ik heb de Strike van Reynolds, Schwalbe One tubeless, wat latex erin en met de compressor meteen luchtdicht.
Echter reed ik de 2e rit al lek en de latex kreeg het gat niet gedicht.
Toen maar een binnenbandje gestoken en niet veel later die tuinslangen(Schwalbe banden) weer vervangen door Conti's met een binnenbandje. :(

Gebruikersavatar
Carlosiebers
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
Locatie: Schaijk
Contact

Gebruikersavatar Carlosiebers 24 dec 2016 09:34

De nieuwe ventielen zijn inmiddels binnen, en de yellowtape ligt klaar.
Alleen is er nu de twijfel om de originele blauwe tape van Reynolds, wel moet te vervangen door de yellowtape!
Misschien is de originele tape wel beter?
Nu na een kleine week lijkt het druk verlies ook wel minder te worden en heeft de latex zijn werk gedaan.
Maar mijn vertrouwen is nog niet al te best, ik vind dat ze zonder latex ook niet te veel druk mogen verliezen.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6021
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 dec 2016 10:58

Carlosiebers schreef:De nieuwe ventielen zijn inmiddels binnen, en de yellowtape ligt klaar.
Alleen is er nu de twijfel om de originele blauwe tape van Reynolds, wel moet te vervangen door de yellowtape!
Misschien is de originele tape wel beter?
Nu na een kleine week lijkt het druk verlies ook wel minder te worden en heeft de latex zijn werk gedaan.
Maar mijn vertrouwen is nog niet al te best, ik vind dat ze zonder latex ook niet te veel druk mogen verliezen.
Wat maakt het nou uit dat ze na een kleine week wat druk verliezen, zolang het maar niet al te veel is tijdens de rit.! Tenslotte zal elke band met of zonder biba na verloop van tijd druk verliezen. Verder is het verstandig om voor elke rit even de banden weer op de juiste druk te brengen. ;)

Btw, de latex is primair bedoelt voor het dichten van een perforatie bij het lekrijden en niet voor de afdichting van velg en band.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie