Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 03 jul 2016 08:10

Haha, wij hebben precies hetzelfde gehad. Giant Store in Apeldoorn gemist en later, na wat hulp van de GPS, weer pijlen tegen gekomen.
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 03 jul 2016 08:11

marcuse schreef:Die blauwe bordjes waren van de Giant Tour ride vanuit Papendal. Inderdaad belachelijk groot. Ik heb de 140km gedaan. Enorme plensbuien op de kop gehad en door ontbrekende pijlen niet het 2e rustpunt in Apeldoorn gevonden. Er waren meer mensen aan het zoeken. Op een gegeven moment de GPS maar aangezet voor een route naar Papendal. Na een tijdje die gevolgd te hebben, kwam ik opeens weer pijlen tegen en zat ik weer op de route.
Met er naar toe en weer terug fietsen totaal 203km gefietst.
Was ook bijzonder slecht gepijld, dat zag je zo al!
Je zag het verschil direct de route van Epe liep een tijdje parallel, de oranje pijlen van Epe waren veel duidelijker en zeker in de meerderheid.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

JoostG
Forum-lid

JoostG 03 jul 2016 09:15

Het lijkt er op dat we allemaal in hetzelfde hoekje aan het peddelen waren gisteren..

Mevrouw G en de kinderen zijn dit weekend naar het zuiden van het land. Er kan gesnoeid worden in de tuin, de kwast mag op bepaalde plekken weer gehanteerd worden, de kelder is een puinhoop, dus ik ben lekker gaan fietsen :winkthumb:

Een maatje is afgelopen oktober begonnen met fietsen en heeft het virus helemaal te pakken. Snel was de afspraak gemaakt dat ik hem zou oppikken en zou 'begeleiden' bij zijn eerste 100+ tocht. Ik had een mooi rondje over de Veluwe gebouwd, waarin flinke stukken onverhard zaten. Om 12.00 stapte ik de deur uit, om meteen een plensbui en onweer over mij heen te krijgen. Toch maar weer naar binnen gegaan, wetende dat ik later alsnog nat zou worden. 20 minuten later zat ik weer op de fiets en binnen 5 kilometer was ik al nat vanwege alle vocht op de wegen. Gelukkig was het niet koud, maar een tochtje met een hemelsblauwe lucht zou ook wel weer eens leuk zijn.

In een uurtje stond ik Maarn. Dat had mijn maatje niet verwacht en hij moest zich nog in zijn pak hijsen. Vanuit Maarn meanderend richting de Veluwe gereden met het windje in de rug. Op de Veluwe mooie lange stukken onverhard gereden, Radio Kootwijk meegepakt en heel, heel, heel vies geworden. Ik kom regelmatig minder smerig terug van een rondje met de cyclocrosser. Op de terugweg gestopt in Hoevelaken voor een goede maaltijd en wat rust en herstel voor mijn maatje. De kilometers begonnen voor hem te tellen. Het laatste stuk naar Maarn ging bij hem op het tandvlees maar hij klaagde niet, 126 kilometer. 'Uhhhhh, de Gran Fondo van deze maand bedraagt 130 kilometer, dus..'. Hij heeft het virus echt te pakken, we maakten een extra lusje door Maarn zodat hij zijn eerste digitale badge mocht ontvangen.

Na een colaatje ben ik weer op de fiets gesprongen om op de bonnefooi terug te rijden naar Hilversum. Het enige plan was om voor 21.00 binnen te zijn vanwege Dui-It. Eénmaal in Hilversum constateer ik 197 kilometers op de teller. Niet genoeg voor een DDX-je! Dan maar geen Duits volkslied ;) en nog een extra loop-je.

https://www.strava.com/activities/627868179
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 03 jul 2016 10:41

Als ik dat allemaal lees mag ik niet klagen met mijn ritje van bijna 100km gisteren. Wel nat van het opspattende water maar geen regenbuien gehad. Overal zwarte luchten rondom maar heb dus met veel geluk tussen de buien doorgereden. :D
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 03 jul 2016 13:50

JoostG schreef:
Mevrouw G en de kinderen zijn dit weekend naar het zuiden van het land. Er kan gesnoeid worden in de tuin, de kwast mag op bepaalde plekken weer gehanteerd worden, de kelder is een puinhoop, dus ik ben lekker gaan fietsen :winkthumb:
Die mag ingelijst worden :lol: :lol: :lol: :lol:

Vandaag met goede hoop vertrokken, maar halverwege wegens nat en nat en oh ja, nat rechtsomkeerd gegaan. Bakken met water en wat hagel als toetje. Ik hoop dat we nog een beetje zomer krijgen, voor komende week ben ik pessimistisch. 80 km ipv 160, dat wordt dan komend weekend maar weer een poging.
older Budweiser

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 jul 2016 17:39

Prima weertje weer in het westen vandaag......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

i-mac

i-mac 03 jul 2016 18:31

Keezx schreef:Prima weertje weer in het westen vandaag......
Zeg dat wel. Gisteren werd mijn rit nogal abrupt kopje onder geduwd door de zomerse zondvloed. Vandaag was het op een paar verdwaalde druppels na, heerlijk fietsweer.
Toch weer bijna 104km bijeen gefietst, en dat een best goed tempo :-)

https://www.strava.com/activities/628797780

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 03 jul 2016 20:31

Afgelopen jaar om deze tijd had ik ook al meer kilometers op de teller maar met deze rare zomer een heel stuk minder.

Omdat mijn moeder nu ook meer zorg nodig heeft heb ik nog minder tijd om te gaan fietsen. :cry: :|
Ghost Nivolet 6LC

i-mac

i-mac 03 jul 2016 20:53

Sweety2008 schreef:Afgelopen jaar om deze tijd had ik ook al meer kilometers op de teller maar met deze rare zomer een heel stuk minder.

Omdat mijn moeder nu ook meer zorg nodig heeft heb ik nog minder tijd om te gaan fietsen. :cry: :|
Dat laatste verdient veel respect. Ik heb dat voor mijn ma helaas niet lang kunnen doen ...

Nu kan ik veel fietsen, maar er is een periode geweest in mijn leven dat ik de fiets bewust aan de kant heb gezet. Het waarom doe ik niet uit de doeken, wegens niet relevant in deze draad ;-)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 jul 2016 20:57

colnagofreak schreef:
marcuse schreef:Die blauwe bordjes waren van de Giant Tour ride vanuit Papendal. Inderdaad belachelijk groot. Ik heb de 140km gedaan. Enorme plensbuien op de kop gehad en door ontbrekende pijlen niet het 2e rustpunt in Apeldoorn gevonden. Er waren meer mensen aan het zoeken. Op een gegeven moment de GPS maar aangezet voor een route naar Papendal. Na een tijdje die gevolgd te hebben, kwam ik opeens weer pijlen tegen en zat ik weer op de route.
Met er naar toe en weer terug fietsen totaal 203km gefietst.
Was ook bijzonder slecht gepijld, dat zag je zo al!
Je zag het verschil direct de route van Epe liep een tijdje parallel, de oranje pijlen van Epe waren veel duidelijker en zeker in de meerderheid.
Ik heb vanaf Apeldoorn de naald de route gepijld Vrijdagmiddag.Zowel voor een afslag als erna pijlen op ooghoogte op palen gemaakt.Ik hoorde vanmorgen dat er tot 2x toe pijlen zijn verwijderd zowel op Vrijdagavond als zaterdagmorgen helaas.
https://www.strava.com/activities/626675462
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Helen
Forum-lid

Helen 03 jul 2016 21:12

Vanmiddag was ik in hotel Papendal om een cursus voor te bereiden die ik komende dagen geef. De fiets was ook mee, en eind van de middag was het hier ook droog, vanuit de hemel dan ;-). Toch nog een goede 50 km kunnen fietsen, kwam wel redelijk zwart het hotel weer binnen lopen...
https://www.strava.com/activities/62886 ... d?hl=nl-NL

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 04 jul 2016 10:56

Eigenlijk van het weekend gefietst en niet vandaag maar het verhaal is leuk genoeg. Dit weekend hadden we een twee daagse van onze fietsclub, van het clubhuis in Dordrecht werd er in twee etappes van ongeveer 70 km naar Westerlo in België gefietst om daar in een jeugdherberg te logeren. En dan de volgende dag weer terug via een andere route.
Zaterdag begon goed, het eerste stukje kent iedereen inmiddels wel zo'n beetje maar als je dan eenmaal België in bent is het toch weer net wat anders. Een beetje de richting op waar ik een paar weken terug ook al met GG heb gefietst dus ik herkende een aantal punten.
Het weer leek het te houden maar 's middags werden we letterlijk overvallen door een wolkbreuk en aansnellende onweersbui. Precies op dat moment en geen minuut later reden we langs een bedrijfspand met een grote poort en we besloten daar te wachten. Toen ging ineens de garagedeur open, het bleek de stalling van een busmaatschappij te zijn en ze deden speciaal de deur voor ons open zodat we allemaal (40 man en fietsen) binnen konden schuilen voor het noodweer. We mochten zelfs even naar het toilet als we wilden.
Dus...mocht ik bij Kassa een douche uitreiken aan een Vlaams bedrijf; Carolus Prima Tours te Mol, een hele warme douche!

Na een half uurtje was het eindelijk droog en konden we weer verder. Natuurlijk was het overal wel nat genoeg om alsnog onder de bagger te raken. Tegen de tijd dat we op de bestemming waren was iedereen dus alsnog kleddernat. Ik ben in geen eeuwigheid meer in een jeugdherberg geweest dus ik vond het erg nostalgisch allemaal. Met bedden die je zelf moet opmaken en meubilair uit het jaar 0 enzo. Ik lag met drie andere dames op de kamer en het was al snel duidelijk dat dit de "feest" kamer was, als in; erg gezellig maar ook tamelijk chaotisch en druk. Igg werd er onmiddellijk naar het barretje getogen waar verschillende Belgische bieren op de tap waren. Het spijt mij vreselijk dat ik er niet zo van kan genieten want ik lust bijna geen enkel bier. Met uitzondering van zoete kriekenbier, en gelukkig hadden ze er daar ook 1 van. Jawel, fluitjesbier, nepbier, meisjesbier en noem maar op...maar dat verdraag ik tenminste wel en zo kon ik mee genieten.
We hadden 143 km gefietst, ik weet dat dit voor sommigen van jullie een half DDXje is maar ik vind het een tering-end.:)

's avond kregen we een hap pasta uit een soort gaarkeuken in een plastic tent. Dat klinkt erger dan het was, want eerlijk is eerlijk, het kan de lange fietstocht zijn geweest of beneveling door het bier; de pasta saus was heerlijk. Omdat we er al redelijk vroeg waren konden we nog wat genieten op het terras daar in de middagzon. Er waren lekker veel plekken waar je gezellig kon zitten.

We hebben hier een topic over de ontmoeting met bijzonder dieren maar ik vind dat we eigenlijk ook iets over Bijzondere Mensen moeten hebben. Deze wil ik jullie niet onthouden: op het terras zat een miniscuul oud dametje onder een dekentje van de zon en een Belgisch tapbiertje te genieten. Dit bleek een non te zijn, zuster Lieve (87 jaar). Ze had een "date" met Meneer Pastoor (89 jaar) die aankwam lopen in een nonchalant t-shirt en korte broek en een kruis om zijn nek. Samen gingen ze lekker aan de boemel, volgens het herberg personeel kwamen ze hier vaak samen. Ze hadden uiteraard "niks met elkaar" maar een blind paard kon zien dat ze stapelgek op elkaar waren. En zulke lieve mensen, daar kon iedereen alleen maar van genieten. En dat deden wij dus ook.

Ik heb altijd wat "alleen" tijd nodig dus ik ging na het eten nog even in het nabij gelegen natuurgebied wandelen, Ik thuis namelijk gezien dat er een heel trail van geocaches lag dus ik had nog wat te doen. Lekker even helemaal alleen. Ik ben 's avonds nog even bij de rest gaan zitten en daarna als een saaie sporter vroeg naar bed want anders trek ik het allemaal niet.

De volgende dag hoefde we gelukkig niet vroeg weg. Het was voor mij spannend, ik heb nooit eerder twee dagen achter elkaar een lange afstand gefietst. Het viel 's morgens mee, ik was niet overdreven moe en het was lekker weer. Nu een andere route richting Nederland.
Het ging wel lekker tot aan de pauze. Mijn fietsmaatje had zich opgegeven als chauffeur van de volgbus na de pauze en toen ben ik maar mee gegaan als bijrijder. Ook wel eens leuk. Het had wel gegaan qua fietsen maar die laatste 50 km stond er wel erg veel wind, vooral bij de Moerdijk, en dat stuk heb ik ook wel erg vaak gefietst al, ik vond het zo wel best. Wel waren we na 300 meter het peloton al kwijt dus dat werd nog even zoeken. Verbazingwekkend wat een afstand een groep fietsers in een korte tijd dan al afgeleggen. Wel leuk om het eens vanuit de auto gade te slaan hoe dat pelotonnetje rijdt, ziet er best goed uit eigenlijk. 8-) Goh, wat was het lekker warm in Dordrecht, gewoon een paar graden warmer dan toen we vertrokken.

Alles bij elkaar 143 en 71 km, een leuk weekend en 8 geocaches. Top dus.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie