Wow, kan me voorstellen dat je op zo'n moment heel erg baalt. In het donker en de kou op straat liggen met je fiets in de kreukels. Gelukkig valt het met je verwondingen blijkbaar mee, en gaat het qua schadeafwikkeling ook wel lukken.marcelb schreef:Ben vanmorgen volgas op een afdraaiende tegemoetkomende auto geklapt.
Het grote woon-werk topic
Ik draag een gevoerde lange broek met zeem, de http://www.assos.com/en/19/singleProduc ... 4&prod=348. De voering loopt door in de heupen, en de achterkant is ook van dikkere stof. Deze broek draag ik van temperaturen rond de 5 graden tot ver onder nul. Kan mij niet herinneren het ooit koud te hebben gehad in deze broek, hooguit wat fris.Belgje schreef:wat dragen jullie aan de benen met dit weer? Ik heb een lange thermische (onder)broek en daarboven mijn lange fietsbroek. Eens rond de 0° hebben mijn billen het echt koud na een uurtje op de fiets.
Nu kost deze broek een vermogen (al krijg je nu 10% korting bij Trentinobikewear zie ik), maar een goedkoper alternatief zal ook wel voldoen. Als je in de winter veel op of onder het vriespunt rijdt, is een goed gevoerde lange broek een hele goede investering.
Ik heb al jarenlang een broek van craft, die over een korte fietsbroek heen kan. Deze broek heeft een soort plastic aanvoelende voorkant waar de wind niet doorheen kan. Ademt voor geen meter, maar dat is ook niet echt nodig bij de temperaturen waarbij ik het ding uit de kast haal. Broek was niet eens zo duur, maar ik heb geen idee of iets dergelijks nog bestaat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Deze week zal de geschiedenis niet in gaan als de meest plezierige fietsweek....
Gisteren was echt bizar met de ijzel. Ik laat het graag aan mij voorbij gaan om naar het werk te karren 2x 32km/dag). Vanaf volgende week weer nieuwe kansen wat mij betreft.
Gisteren was echt bizar met de ijzel. Ik laat het graag aan mij voorbij gaan om naar het werk te karren 2x 32km/dag). Vanaf volgende week weer nieuwe kansen wat mij betreft.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Daar komt een expert naar kijken. Er wordt dan naar de dagwaarde gekeken. Als je fiets al wat ouder is zul je minder terug krijge ndan bij een nieuwe fiets.
Ben zelf gevallen over een hond, fiets kapot, elleboog + handwortelbeen gebroken, frozen shoulder en de nodige schaafplekken. Tegenpartij heeft schuld bekend en de fietsenmaker heeft een schaderapport opgesteld. De verzekeraar heeft een expert gestuurd.
Nu, zo'n 5 maanden later, is zo'n beetje alle schade vergoed behalve de fysiobehandelingen die ik nu nog moet krijgen en een ziekenhuisbezoek (controle handwortelbeen) gepland voor volgende week.
Ben zelf gevallen over een hond, fiets kapot, elleboog + handwortelbeen gebroken, frozen shoulder en de nodige schaafplekken. Tegenpartij heeft schuld bekend en de fietsenmaker heeft een schaderapport opgesteld. De verzekeraar heeft een expert gestuurd.
Nu, zo'n 5 maanden later, is zo'n beetje alle schade vergoed behalve de fysiobehandelingen die ik nu nog moet krijgen en een ziekenhuisbezoek (controle handwortelbeen) gepland voor volgende week.
Weet natuurlijk nog niet of en hoeveel er vergoed wordt. Ik wacht dat nog wel even af. Het zal zeker niet zonder een eigen bijdrage kunnen, maar dat is gezien de leeftijd en staat van de racefiets ook wel reëel.Belgje schreef:uit nieuwsgierigheid: wordt die dan betaald door de verzekering van de aanrijdster?marcelb schreef: Zal helaas op zoek moeten naar een nieuwe fiets.
Real men wear blûk!!! Marcel
- ophetkantje
- Forum-lid
Vanmorgen vanwege de sneeuw toch maar een keer de MTB gepakt in plaats van de racefiets. Bleek onderweg wel de verstandigste keuze.
Ach, ik zeg ook maar wat
En waarom is dat dan verstandig?ophetkantje schreef:Vanmorgen vanwege de sneeuw toch maar een keer de MTB gepakt in plaats van de racefiets. Bleek onderweg wel de verstandigste keuze.
Met een racefiets heb je banden met vol profiel en dus meer contact met de weg.
Met een MTB rij je op noppen (mijn aanname) en daardoor minder contact met de weg.
Of heb ik het nu verkeerd?
- robbebopper
- Forum-lid HC
Hè
Meen je dat nou, die vraag?
Meen je dat nou, die vraag?
Ja, ik meen het echt.
Ik kan het helemaal verkeerd hebben maar dat is echt wat ik denk.
Ik rij in elk weer gewoon op mijn racer en de keren dat ik gevallen ben in de winter zou ik ook gevallen zijn met een MTB.
Dat ging om opgevroren natte wegen, daar is niets tegen bestand. (misschien spikes)
Maar met sneeuw, hagel enz, ga ik gewoon de weg op.
Ik kan het helemaal verkeerd hebben maar dat is echt wat ik denk.
Ik rij in elk weer gewoon op mijn racer en de keren dat ik gevallen ben in de winter zou ik ook gevallen zijn met een MTB.
Dat ging om opgevroren natte wegen, daar is niets tegen bestand. (misschien spikes)
Maar met sneeuw, hagel enz, ga ik gewoon de weg op.