Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

janlucas
Forum-lid

janlucas 30 nov 2015 18:39

Wacht al sinds september in ongewisse. Laat jullie even mee "genieten"met de tot nu toe chat met Canyon.
upport Canyon BE: Hoe kan ik je helpen?
Ik: Klantnummer: D2359593
Ordernummer: VA1668036 Graag wil ik weten wanneer mijn fiets geleverd wordt. Afleverdatum was week 42. Enige tijd geleden een mooie brief van uw baas gehad met een nog mooiere belofte maar ik hoor of zie niets! Orde is geplaatst op 16-09, dit jaar. Met vriendelijke groet Jan Lucas Borgers
Support Canyon BE: Een ogenblikje, ik kijk het even voor u na.
De levertermijn van uw fiets wordt momenteel herberekend. U ontvangt ten laatste begin volgende week een nieuwe orderbevestiging met de definitieve levertermijn

Support Canyon NL: Hoe kan ik je helpen?
Ik: Klantnummer: D2359593
Ordernummer: VA1668036 En al wat bekent over de leverdatum, ben sinds week 42 (oorspronkelijke levertijd0 verstoken van enige update of levering Mvg
Support Canyon NL: We gaan dit voor je uitzoeken. De verwachting was inderdaad dat we die inzichtelijk hadden, maar dit is helaas niet het geval
Helaas kunnen we geen uitspraak doen over de exacte levering van je bike. We verwachten dat dit binnen een paar werkdagen duidelijk is en dat je een orderbevestiging ontvangt

Ik: Hoe zit het met dit ticket Ticket#2015112510007595] ?
Support Canyon NL: We gaan dit voor je uitzoeken
Ik: Ik hoop het want dit antwoord kreeg ik vorige week ook!
Support Canyon NL: We hebben de vraag over de leverdatum van je bike bij onze Duitse collega`s liggen. Wat we momenteel alleen kunnen doen is in het systeem kijken of deze inmiddels meer duidelijkheid geeft
Ik: Schiet niet erg op
Support Canyon NL: Momenteel staat nog steeds dezelfde datum in het systeem. Op de website zijn een aantal data vorige week veranderd, maar jou bike staat nog steeds op dezelfde datum.
Had je ondertussen ook de betaallink ontvangen?
Ik: Zoals vorige week al vermeld heb ik weer oon bestelorder ontvangen met nu levrdatum juli 2016. Nee geen betaallink eerst maar eens zeker weten dat de fiets geleverd wordt want ik hoor horroverhalen over personen die heel lang ,moeten wachten eer z e hun geld terug hebben bij geen levering.

upport Canyon NL: We vragen niet of je het bedrag al wilt betalen, maar willen onderzoeken wat er vanuit het systeem wordt verzonden. Normaal gesproken vragen we 1 a 2 weken voor verzending om een betaling, maar mocht je deze hebben ontvangen dan konden we er vanuit gaan dat je fiets klaar stond. Dat is nu dus niet het geval.

Ik: Heb nu een ideal link gekregen met een bestelbevestigingsmail met leverdatum eind juli 2016, wat moet nu doen . Ga niet betalen voor iets dat half volgend jaar geleverd wordt.
Support Canyon NL: Dat is ook zeker niet nodig. Je kunt de betaallink bewaren tot het gewenste betaalmoment
Ik: Dus als ik het goed begrijp is er sinds de vorige mails niets duidelijk geworden over de leverdatum van een fiets die op de site als levering staat 2e week december dit jaar. Nu wordt er dus vanuit gegaan dat dit volgend jaar juli is. Ik dacht dat jullie dat zouden uitzoeken!!
Support Canyon NL: We willen dit zeker voor je uitzoeken maar hebben daarvoor je ordernummer nodig
Ik: Vorige 3 chats met jullie was dat al belooft, blijkt tocht moeilijk te zijn, maar hier is weer, VA1668036 en 2000014708

upport Canyon NL: Helaas moeten we het doen met de gegevens uit het systeem, ook al willen we je vraag graag beantwoordne
Ik: Jullie kunnen toch zeker wel rechtstreeks contact opnemen met canyon?
Support Canyon NL: We willen ook voor je contact opzoeken met ons hoofdkantoor maar momenteel hebben we geen verbinding met ons systeem
Moment alstjeblieft
Ik: Ik ben nu al weken bezig duidelijkheid te krijgen dat is toch niet te gevraagd? Aub zoek het uit en mail me!!
Support Canyon NL: Dat is zeker niet teveel gevraagd Jan Lucas.
We zijn gelukkig ook 1 bedrijf dus het is niet zo dat wij zaken moeten navragen bij Canyon, wij zijn Canyon.
Het probleem is alleen dat er op dit moment onvoldoende accurate gegevens in het systeem staan.

Heb je de iDeal link etc. al van ons ontvangen en je betaling uitgevoerd?
We zijn er volop mee bezig.
Ik: Ik wil eerst weten wanneer de fiets geleverd wordt zoals ik al eerder heb gemaild wil ik niet in de elende teregkomen om geld terug te ontvangen als de levering bv volgend jaar juli is zoals op het nieuwe order form staat.
Support Canyon NL: Daar heb je helemaal gelijk in. Daar zijn we ook volop mee bezig om te zorgen dat je een juiste orderbevestiging hebt.
Nog even geduld. We hebben alles wat we nodig hebben en komen zo snel mogelijk bij je terug

Ik: Krijg nu weer een bestelbevestiging met juli 2016, jullie houden niet op
Support Canyon NL: We houden niet op? Zoals aangegeven zijn we bezig na een grote IT storing.
Dat is niet ideaal maar kan overal bij iedereen gebeuren. We doen ons best en gaan ervoor zorgen dat je snel een schitterende bike zult krijgen.
We snappen je frustratie maar vragen om nog wat extra geduld.
Bedankt alvast.
Ik: IT storing van 2 maanden?

apollo
Forum-lid

apollo 30 nov 2015 19:10

Elf dagen geleden mijn nieuwe ultimate cf slx (model 2016) gaan bestellen en vandaag te horen gekregen dat hij al zou geassembleerd zijn in Koblenz.
Ik zou binnen enkele dagen een mail mogen ontvangen dat ik 'm mag gaan afhalen :-)
Kon wel nog één tot twee weken duren. Ben benieuwd.

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 30 nov 2015 19:35

@janlucas: sjah, van mij zou je niet eens meer een fiets krijgen als ik leverancier was... Annuleer je order en ga ergens anders je geld uitgeven?

JoostG
Forum-lid

JoostG 30 nov 2015 19:46

RuudRuud schreef:@janlucas: sjah, van mij zou je niet eens meer een fiets krijgen als ik leverancier was... Annuleer je order en ga ergens anders je geld uitgeven?
Want? Volgens mij maakt Canyon hier fouten en niet janlucas...

Eigenlijk lijkt het wel op jiskefet. Een beetje gniffelen moest ik wel, al begrijp ik heel goed dat dit giga frustraties oplevert voor degenen die wachten op een fiets.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 30 nov 2015 19:47

janlucas schreef: Ik: Krijg nu weer een bestelbevestiging met juli 2016, jullie houden niet op
Support Canyon NL: We houden niet op? Zoals aangegeven zijn we bezig na een grote IT storing.
Dat is niet ideaal maar kan overal bij iedereen gebeuren. We doen ons best en gaan ervoor zorgen dat je snel een schitterende bike zult krijgen.
We snappen je frustratie maar vragen om nog wat extra geduld.
Bedankt alvast.
Ik: IT storing van 2 maanden?
Waren ze niet overgegaan na SAP :winkthumb:

Wat overigens niks zegt over SAP zelf.....
YFood !!!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 30 nov 2015 20:36

RuudRuud schreef:@janlucas: sjah, van mij zou je niet eens meer een fiets krijgen als ik leverancier was... Annuleer je order en ga ergens anders je geld uitgeven?
rare opmerking. Canyon is hier toch gewoon keihard aan het falen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 30 nov 2015 21:01

@janlucas: zo te horen heb je eerder je fiets als je een nieuwe bestelling plaatst. Dan kun je de oude bestelling altijd nog cancelen.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 nov 2015 21:23

Dan heb jij waarschijnlijk toch een ander verhaal gelezen dan ik.
In deze is Canyon toch hopeloos de weg kwijt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 30 nov 2015 21:27

Tenzij het sarcastisch bedoeld is van RuudRuud (lijkt me niet) is hij net als Canyon een beetje de weg kwijt, denk ik.

edit: iemand was me voor.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 01 dec 2015 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

heijkants
Forum-lid

Gebruikersavatar heijkants 30 nov 2015 22:30

rodeo schreef:Het bestellen en leveren loop niet lekker maar de service in Nederland is wat mij betreft prima in orde.

Begin vorige week had ik een mail gestuurd omdat het achterwiel van mijn Endurace niet meer zo recht was als het ooit geweest was. Zeer snel een reactie met een indicatie van de oorzaak van het probleem en een schatting van de verwachtte kosten voor reparatie.

Donderdag het wiel weggebracht en ondanks dat het voor maandag ingepland zou worden was het vrijdag al klaar. Helaas mijn mail te laat gecontroleerd dus maandag pas op kunnen halen.

Het wiel is weer helemaal recht en de spaken staan op normale spanning. Als bonus was de reparatie gratis.

Mijn complimenten voor de medewerker die me snel en vriendelijk te woord stond.

Dit is overigens de onopvallende buitenkant van het service punt. Ik was er twee keer voorbij gereden ondanks de Canyon auto's voor de deur: [foto]
Ik ben er ook paar keer voorbij gereden voordat ik mijn fiets af kon geven voor een service beurt.
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 30 nov 2015 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote verwijderd om 't geheel wat leesbaar te houden

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 01 dec 2015 11:30

Na alle negatieve berichten durfde ik bijna niet te bestellen, maar uiteindelijk trok de black friday korting me dus over de streep. En de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik helemaal niets van de leveringsproblemen gemerkt heb, integendeel: Vrijdagmiddag besteld, meteen een orderbevestiging, maandagmorgen gelijk om 9u nagevraagd of de opgegeven levertijd een beetje realistisch was. Toen kreeg ik meteen een track en trace toegestuurd. En vanmorgen stond dit

Afbeelding
Bij de buren :mrgreen:

Nu de verleiding proberen te weerstaan en echt thuiswerken, vanavond netjes in elkaar zetten, en dan snel buiten spelen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rodeo
Forum-lid

rodeo 01 dec 2015 11:46

53x11 schreef:Nu de verleiding proberen te weerstaan en echt thuiswerken, vanavond netjes in elkaar zetten, en dan snel buiten spelen.
Maakt Canyon ook waterfietsen dan?

Mooi dat je zo snel je fiets hebt. Was bij mij het ook het geval in maart dit jaar. Zondag besteld, dinsdag fietsen.

Veel plezier!

Plaats reactie