Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
wiggo
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 okt 2015 10:39

Gebruikersavatar wiggo 03 dec 2015 17:50

Ik kom voor een cf slx el uit op 3800€ (met ultegra di2, fulcrum zero, h36 cockpit)
Voor die prijs heb je https://www.canyon.com/nl-be/road/ultim ... 0-di2.html
wat toch nog een verschil is...

Voor aeroad is het prijsverschil idd wel veel minder...

BennD
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 jun 2015 10:26

BennD 03 dec 2015 17:56

Losse frame's zouden binnenkort beschikbaar zijn werd mij via de canyon chat gezegd. De SLX zou rond de 2200 euro gaan kosten.

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 03 dec 2015 23:38

53x11 schreef:Vanmiddag "gespijbeld" om de nieuwe MTB uit te proberen.

Je kunt van canyon zeggen wat je wil (persoonlijk ben ik eigenlijk helemaal geen fan van Duitse budget bikes), maar het is ongelofelijk hoeveel kwaliteit je voor je geld krijgt (helemaal als je wel..
Ik kijk zelf toch niet naar canyon als een Duitse budgetbike. Ik kijk wel zo naar veel andere Duitse fietsen.

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 04 dec 2015 09:24

Patrickvanv schreef:
Resch2 schreef:Rij die bandjes van mavic toch fijn op in het voorjaar of anders op een oude fiets zetten, denk niet dat je er op mp veel voor krijgt.

Mijn aeroad komt er ook aan, mavic wielen incl bandjes zijn te koop, mocht iemand de cosmic pro willen overnemen.
Ik zit met precies hetzelfde, een aeroad besteld, alles bevalt me aan die fiets behalve de wielen
Ze staan best leuk, maar de v-vorm die ze hebben zijn achterhaald
Denk er precies zo over. Hele fiets top, alleen wielen minder.

Ze zijn overigens niet goedkoop in aanschaf:
http://www.futurumshop.nl/mavic-cosmic- ... Aqtc8P8HAQ

Ikzelf ben wel gecharmeerd van de "eigenmerk" Mantel wielen (powered by Edco), en dan bedoel ik deze:
http://www.mantel.com/mantel-50mm-full-carbon-clincher

ronvdvoort
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2014 11:01

ronvdvoort 04 dec 2015 11:34

Het profiel van de mavic cosmic is misschien wat achterhaald maar ik vind het op zich heel goede wielen, het remvlak slijt bijna niet in vergelijking met mijn racing zero's en ze maken een lekker geluid, de aluminium velg is ook veel eens veel betrouwbaarder in de bergen dan bijvoorbeeld carbon velgen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 dec 2015 12:59

De slechte naam die mavic op dit forum heeft komt voor minimaal 50% door codagex.
Is er is wel eens iets mis met mavic, en ze houden wat lang vast aan probleem onderdelen, maar met goede garantie is dat nog niet zo,n punt. Ik denk dat er in verhouding meer FFWD kapot zijn gegaan dan mavic.

De discussie wat een budgetmerk is die ga je nooit vlak trekken, de meeste Duiste merken, ook de goedkopere komen altijd meer dan prima uit de bus vaak beter dan bv de amerikaanse "top"merken.

Ivanhoo
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2015 15:53

Ivanhoo 04 dec 2015 13:40

Vanochtend even een aantal foto's gemaakt.... Toch lastig met die laagstaande zon!

Canyon Ultimate CF SL 9.0

Afbeelding

Afbeelding

XL - Mavic Ksyrium Elite WTS - full Ultegra

Op m'n verlanglijstje staan nog een aantal kleine upgrades plus een setje Farsports carbon clinchers of tubular wielen voor de zondag.
Stuurhoogte en hoek van het stuur ga ik nog aanpassen om de beste afstelling te vinden.

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 04 dec 2015 13:53

Leuke fiets die ultimate :winkthumb:

De mavics zijn zeker uitstekende wielen hoewel de vrijloop van de body beter en simpeler kan, zie bv campa/fulcrum of dt swiss. Mavic liep in ieder geval voorop met zwarte alu velgen die redelijk lang zwart blijven en kreeg navolging van fulcrum/campa.
Ik heb echter wielen genoeg vandaar dat ik ze niet ga gebruiken.

Canyon is absoluut geen budget internet merk meer (showroom in Koblenz), ze bouwen gewoon frames van topkwaliteit voor een scherpe prijs, daar zouden de veel te dure amerikanen of italianen (die ook gewoon uit het verre oosten komen) nog wat van kunnen leren.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 dec 2015 14:29

Zo scherp vind ik die prijs niet meer als ik hier bedragen van €2200 voor een frame langs zie komen. Dat is wel even iets dan die €1299 (of zelfs €999 als je een licentie had) die ze een paar geleden nog vroegen voor het topmodel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 04 dec 2015 14:33

Dat viel mij ook op, de inflatie heeft in een paar jaar wel heel hard toegeslagen in koblenz.

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 04 dec 2015 14:58

amclassic-fan schreef:Zo scherp vind ik die prijs niet meer als ik hier bedragen van €2200 voor een frame langs zie komen. Dat is wel even iets dan die €1299 (of zelfs €999 als je een licentie had) die ze een paar geleden nog vroegen voor het topmodel.
Maar het blijven "high-end" frames waar de prof's ook mee rijden, probeer bij de overige pro-(sponsor)merken maar eens een nieuw frame te bemachtigen voor dat geld.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 dec 2015 17:09

@ Ivanhoo

Mooie fiets maar het stuur staat (veel) te ver voorover!

Plaats reactie