Pagina 936 van 1091

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 14 mar 2013 20:04
door beren040
http://www.cyclingnews.com/news/cervelo ... -rca-frame" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 14 mar 2013 22:02
door spook
Dit frame bespaart weer een paar watt. Nog een paar jaar en dan krijg je een paar watt extra bij je frame....

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 14 mar 2013 23:57
door Dizono
litespeed schreef:Mooie fiets:
Jammer van dat lelijke crankstel. Trekt op niks zo.
Daar ben ik dan weer wel van gecharmeerd, die over-the-top (asymetrische) vormgeving van met name de Ultegra, Dura-Ace en sommige SRAM-groepen vind ik pas echt lelijk.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 15 mar 2013 09:22
door stef
simic schreef:Jongens, ik heb een vraagje. Ik heb nu een r3 uit 2010. Ik wil een nieuwe kopen, ik ben wel tevreden over het frame, maar wil misschien wat anders. Hoe groot is het verschil tussen de r3 en de s5?

Ben je wel zeker dat je een nieuw frame gaat kopen, de 2010 R3 modellen zijn namelijk nog al gevoelig voor 'paintcracks' rond het bracket. Vroeg of laat krijg je barsten rond de bracket en kun je uw levenslange garantie aanwenden om een nieuw frame te krijgen. Ik spreek uit ervaring, ik heb zo drie 2010 modellen(R3) tot vervelends toe terug naar de dealer gestuurd. Vanaf 2011 met de komst van BBRight zijn deze problemen opgelost. Succes

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 15 mar 2013 10:28
door litespeed
Dizono schreef:
litespeed schreef:Mooie fiets:
Jammer van dat lelijke crankstel. Trekt op niks zo.
Daar ben ik dan weer wel van gecharmeerd, die over-the-top (asymetrische) vormgeving van met name de Ultegra, Dura-Ace en sommige SRAM-groepen vind ik pas echt lelijk.
Asymmetrische vormgeving? Wat is dat in deze context?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 16 mar 2013 08:02
door simic
stef schreef:
simic schreef:Jongens, ik heb een vraagje. Ik heb nu een r3 uit 2010. Ik wil een nieuwe kopen, ik ben wel tevreden over het frame, maar wil misschien wat anders. Hoe groot is het verschil tussen de r3 en de s5?

Ben je wel zeker dat je een nieuw frame gaat kopen, de 2010 R3 modellen zijn namelijk nog al gevoelig voor 'paintcracks' rond het bracket. Vroeg of laat krijg je barsten rond de bracket en kun je uw levenslange garantie aanwenden om een nieuw frame te krijgen. Ik spreek uit ervaring, ik heb zo drie 2010 modellen(R3) tot vervelends toe terug naar de dealer gestuurd. Vanaf 2011 met de komst van BBRight zijn deze problemen opgelost. Succes
Ja, dat is mijn huidige fiets en daar heb ik nog geen problemen mee tot nu toe. Ik wil een nieuwe fiets kopen en moet de huidige r3 als traningsfiets/slechtweer fiets dienen.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 16 mar 2013 15:27
door Dizono
litespeed schreef:
Dizono schreef:
litespeed schreef:Mooie fiets:
Jammer van dat lelijke crankstel. Trekt op niks zo.
Daar ben ik dan weer wel van gecharmeerd, die over-the-top (asymetrische) vormgeving van met name de Ultegra, Dura-Ace en sommige SRAM-groepen vind ik pas echt lelijk.
Asymmetrische vormgeving? Wat is dat in deze context?
Assymetrisch is misschien niet helemaal het juiste woord, maar ik vind dit soort vormgeving vrij lelijk:
Afbeelding

Geef mij maar de meer traditionele styling

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 16 mar 2013 15:38
door Triple A
volledig mee eens. ik vind het rotorcrankstel juist wel mooi. Nog mooier zou zijn zonder decals. De kettingbladen op de RCA komen mij echter nieuw voor (geen q-rings), kent iemand dit type

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 16 mar 2013 15:53
door litespeed
Dat Rotor crankstel is een hype. Op een handige manier in de markt gezet en 'iedereen' moet dat ding hebben, terwijl het meestal nooit een visuele verbetering geeft tov de bij de gemonteerde groep horende crank.

SRAM is van Apex t/m Red (voor 2013) heel traditioneel vormgegeven qua crankstel, dus ik snap niet dat je die ook noemt.

Ik vind die DA overigens ook lelijk.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 16 mar 2013 17:09
door ruleur
Waar het hier echt om gaat:
Afbeelding
Maat 61

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 16 mar 2013 17:15
door rene
Tis een mooie fiets waarschijnlijk, maar net als zoveel fietsen in groooootttee maten kan ik er persoonlijk niet warm of koud van worden.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 16 mar 2013 22:42
door Dizono
litespeed schreef:Dat Rotor crankstel is een hype. Op een handige manier in de markt gezet en 'iedereen' moet dat ding hebben, terwijl het meestal nooit een visuele verbetering geeft tov de bij de gemonteerde groep horende crank.

SRAM is van Apex t/m Red (voor 2013) heel traditioneel vormgegeven qua crankstel, dus ik snap niet dat je die ook noemt.

Ik vind die DA overigens ook lelijk.
Ik heb het even teruggezocht, doelde vooral op de 2013 Red inderdaad. Al vind ik zelfs de voorganger al net iets te gezocht. Maar goed, het zal ook wel iets met mijn voorliefde voor oudere fietsen te maken hebben. :D