Canyon
Fiets was gistermiddag binnen. In elkaar gezet en een kort rondje door de duinen gedaan voor het donker. Fiets is merkbaar minder sportief en zwaarder dan mijn vorige Ultimate al. Verder is de fiets erg stabiel en stuurt hij prettig. Kleuren zijn in het echt erg mooi en gelukkig niet mat. vaak worden fietsen lelijk in grote maten maarnik vind deze nog netjes in verhouding. Shimano is wel weer even wennen na Campagnolo maar de 105 groep schakelt erg goed. Wel wat gevoelloos. Geen duidelijk klik.
Voor diegene die deze garminhouder nog zoekt : https://www.canyon.com/nl/accessories/# ... 0&id=58004
Is terug te krijgen
Is terug te krijgen
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
je telefoon is er in ieder geval ondersteboven van , veel plezier!obbe schreef:Fiets was gistermiddag binnen. In elkaar gezet en een kort rondje door de duinen gedaan voor het donker. Fiets is merkbaar minder sportief en zwaarder dan mijn vorige Ultimate al. Verder is de fiets erg stabiel en stuurt hij prettig. Kleuren zijn in het echt erg mooi en gelukkig niet mat. vaak worden fietsen lelijk in grote maten maarnik vind deze nog netjes in verhouding. Shimano is wel weer even wennen na Campagnolo maar de 105 groep schakelt erg goed. Wel wat gevoelloos. Geen duidelijk klik.
plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3
-
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33
Team katusha heeft voor het nieuwe seizoen echt mijn droomfiets
Canyon aeroad in mooie kleurstelling
Zipp 404 wielen
Sram red e-tap
Quarg power meter
I'd buy that!
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... 016-202699
Canyon aeroad in mooie kleurstelling
Zipp 404 wielen
Sram red e-tap
Quarg power meter
I'd buy that!
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... 016-202699
monsieurpinot schreef:je telefoon is er in ieder geval ondersteboven van , veel plezier!obbe schreef:Fiets was gistermiddag binnen. In elkaar gezet en een kort rondje door de duinen gedaan voor het donker. Fiets is merkbaar minder sportief en zwaarder dan mijn vorige Ultimate al. Verder is de fiets erg stabiel en stuurt hij prettig. Kleuren zijn in het echt erg mooi en gelukkig niet mat. vaak worden fietsen lelijk in grote maten maarnik vind deze nog netjes in verhouding. Shimano is wel weer even wennen na Campagnolo maar de 105 groep schakelt erg goed. Wel wat gevoelloos. Geen duidelijk klik.
plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3
Haha, thanks! Hier op de iPad staan ze recht. Vaag.
-
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
jenssss schreef:Kan iemand helpen met wat deze bijgeleverde onderdelen juist zijn?
Het zijn voornamelijk standaard artikelen voor montage van de di2 in de zadel buis. Canyon heeft voor de liggende buis zelf een aantal plastic hulzen voor ontwikkeld.De 2 vullingen in het zakje zijn voor de voor de voor derailleur, welke bij de cl en de Slx standaard niet nodig zijn.
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 07 dec 2015 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote verwijderd
Reden: foto uit quote verwijderd
Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!
-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!
-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
- als je al een 11-28 cassette hebt in combinatie met de standaard 52-36 crank heb je geen nieuwe nodig en zet je deze gewoon over op de aksium. Ketting kun je dan laten zitten.
-Top, dank! Ik ben toch wel voorzichtig met de hoge velgen in de bergen vanwege rijwind (bovendien wil ik de zwarte kleur zo lang mogelijk behouden..."pompend" remmen in de afdaling zal hier niet echt aan bijdragen denk ik...)Resch2 schreef:- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!
-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
- als je al een 11-28 cassette hebt in combinatie met de standaard 52-36 crank heb je geen nieuwe nodig en zet je deze gewoon over op de aksium. Ketting kun je dan laten zitten.
-Ik heb inderdaad de 52-36/11-28 casettes. Volgens mij doel je erop dat dit in principe ook in de bergen toereikend zou moeten zijn?
Je kan inderdaad de remblokjes voor de exalith wielen ook op de alu velgen gebruiken, maar ze zijn vanaf dan in principe niet meer bruikbaar op de exalith velgen.Resch2 schreef:- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!
-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
- als je al een 11-28 cassette hebt in combinatie met de standaard 52-36 crank heb je geen nieuwe nodig en zet je deze gewoon over op de aksium. Ketting kun je dan laten zitten.
En dit omdat er kleine stukjes alu in de remblokjes komen te zitten die achteraf je exalith laag volledig naar de vaantjes helpen.
Wanneer je dus regelmatig wisselt van alu naar exalith, 'moet' je dus wel degelijk twee verschillende paar remblokken hebben!