Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 05 dec 2015 09:13

Fiets was gistermiddag binnen. In elkaar gezet en een kort rondje door de duinen gedaan voor het donker. Fiets is merkbaar minder sportief en zwaarder dan mijn vorige Ultimate al. Verder is de fiets erg stabiel en stuurt hij prettig. Kleuren zijn in het echt erg mooi en gelukkig niet mat. vaak worden fietsen lelijk in grote maten maarnik vind deze nog netjes in verhouding. Shimano is wel weer even wennen na Campagnolo maar de 105 groep schakelt erg goed. Wel wat gevoelloos. Geen duidelijk klik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 05 dec 2015 11:46

Voor diegene die deze garminhouder nog zoekt : https://www.canyon.com/nl/accessories/# ... 0&id=58004
Is terug te krijgen
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 dec 2015 12:25

obbe schreef:Fiets was gistermiddag binnen. In elkaar gezet en een kort rondje door de duinen gedaan voor het donker. Fiets is merkbaar minder sportief en zwaarder dan mijn vorige Ultimate al. Verder is de fiets erg stabiel en stuurt hij prettig. Kleuren zijn in het echt erg mooi en gelukkig niet mat. vaak worden fietsen lelijk in grote maten maarnik vind deze nog netjes in verhouding. Shimano is wel weer even wennen na Campagnolo maar de 105 groep schakelt erg goed. Wel wat gevoelloos. Geen duidelijk klik.

plaatje 1

plaatje 2

plaatje 3
je telefoon is er in ieder geval ondersteboven van :), veel plezier!

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 05 dec 2015 13:17

Kan iemand helpen met wat deze bijgeleverde onderdelen juist zijn?

Afbeelding

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 05 dec 2015 14:05

Team katusha heeft voor het nieuwe seizoen echt mijn droomfiets

Canyon aeroad in mooie kleurstelling
Zipp 404 wielen
Sram red e-tap
Quarg power meter

I'd buy that!

http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... 016-202699

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 05 dec 2015 14:12

monsieurpinot schreef:
obbe schreef:Fiets was gistermiddag binnen. In elkaar gezet en een kort rondje door de duinen gedaan voor het donker. Fiets is merkbaar minder sportief en zwaarder dan mijn vorige Ultimate al. Verder is de fiets erg stabiel en stuurt hij prettig. Kleuren zijn in het echt erg mooi en gelukkig niet mat. vaak worden fietsen lelijk in grote maten maarnik vind deze nog netjes in verhouding. Shimano is wel weer even wennen na Campagnolo maar de 105 groep schakelt erg goed. Wel wat gevoelloos. Geen duidelijk klik.

plaatje 1

plaatje 2

plaatje 3
je telefoon is er in ieder geval ondersteboven van :), veel plezier!

Haha, thanks! Hier op de iPad staan ze recht. Vaag.

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 05 dec 2015 17:06

Benieuwd of sram voor direct mount remmen zorgt of dat ze zoals op de foto nog met dura ace blijven rijden. Op de aeroad dan, de ultimate zag ik met sram red remmen voorbij komen.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 05 dec 2015 22:30

jenssss schreef:Kan iemand helpen met wat deze bijgeleverde onderdelen juist zijn?

Het zijn voornamelijk standaard artikelen voor montage van de di2 in de zadel buis. Canyon heeft voor de liggende buis zelf een aantal plastic hulzen voor ontwikkeld.De 2 vullingen in het zakje zijn voor de voor de voor derailleur, welke bij de cl en de Slx standaard niet nodig zijn.
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 07 dec 2015 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote verwijderd

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 06 dec 2015 11:39

Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!

-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 06 dec 2015 12:54

Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!

-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.
- als je al een 11-28 cassette hebt in combinatie met de standaard 52-36 crank heb je geen nieuwe nodig en zet je deze gewoon over op de aksium. Ketting kun je dan laten zitten.

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 06 dec 2015 13:14

Resch2 schreef:
Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!

-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.
- als je al een 11-28 cassette hebt in combinatie met de standaard 52-36 crank heb je geen nieuwe nodig en zet je deze gewoon over op de aksium. Ketting kun je dan laten zitten.
-Top, dank! Ik ben toch wel voorzichtig met de hoge velgen in de bergen vanwege rijwind (bovendien wil ik de zwarte kleur zo lang mogelijk behouden..."pompend" remmen in de afdaling zal hier niet echt aan bijdragen denk ik...)
-Ik heb inderdaad de 52-36/11-28 casettes. Volgens mij doel je erop dat dit in principe ook in de bergen toereikend zou moeten zijn?

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 06 dec 2015 14:31

Resch2 schreef:
Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!

-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.
- als je al een 11-28 cassette hebt in combinatie met de standaard 52-36 crank heb je geen nieuwe nodig en zet je deze gewoon over op de aksium. Ketting kun je dan laten zitten.
Je kan inderdaad de remblokjes voor de exalith wielen ook op de alu velgen gebruiken, maar ze zijn vanaf dan in principe niet meer bruikbaar op de exalith velgen.
En dit omdat er kleine stukjes alu in de remblokjes komen te zitten die achteraf je exalith laag volledig naar de vaantjes helpen.
Wanneer je dus regelmatig wisselt van alu naar exalith, 'moet' je dus wel degelijk twee verschillende paar remblokken hebben!

Plaats reactie