Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
matthijsln
- Forum-lid
matthijsln
07 dec 2015 11:30
Ik zou er niet op vertrouwen.
Support Canyon BE: Hoe kan ik je helpen?
Ik: CUSTOMER NUMBER xxx
ORDER NUMBER xxx
Order reference number: xxx.
Canyon Garmin Mount
Item no. A1058004
EUR34.95
Besteldatum: 26 september
Laatste PROV. SHIPPING DATE 11/09/ - 11/13/2015
Wordt deze bestelling ooit nog verstuurd?
Support Canyon BE: ik kijk het even na een ogenblikje
de garmin mounts zijn momenteel niet op stock
van zodra het artikel weer voorradig is, zal uw pakketje opgestuurd worden
een termijn kan ik er helaas niet op plakken
Ik: Dat is erg jammer. Had wel minstens gehoopt op een termijn. Maar goed er zit niks anders op dan te wachten.
Bedankt voord einfo
Hoe moeilijk is het om wat plastic mounts bij een fabriek te bestellen en een levertijd af te spreken? Als je een Canyon met H11 stuur wilt en die mount graag wil zou ik me nog eens bedenken...
-
jonglins
- Forum-lid
jonglins
07 dec 2015 17:30
Vraagje over het i-locksysteem.
Ik ga mijn stuurpen vervangen. Is het de bedoeling dat ik de i-lock dan ook losdraai?
En moet dat voor of na het losdraaien van de bouten van de stuurpen of maakt dat niet uit?
Op internet las ik ergens dat je die i-lock helemaal niet hoeft te gebruiken bij het wisselen van een stuurpen, maar ik meen dat in een manual van canyon stond van wel, maar kan dat nu nergens meer terugvinden.
-
rene-canyon
- Forum-lid
rene-canyon
07 dec 2015 17:36
Ik zou 'm wel losdraaien.De 2 ringen zetten zich vast aan de onderzijde van de stuurpen en de bovenzijde van de balhoofd.
-
Kempen01
- Forum-lid
Kempen01
07 dec 2015 20:28
apollo schreef:Resch2 schreef:Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!
-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.
- als je al een 11-28 cassette hebt in combinatie met de standaard 52-36 crank heb je geen nieuwe nodig en zet je deze gewoon over op de aksium. Ketting kun je dan laten zitten.
Je kan inderdaad de remblokjes voor de exalith wielen ook op de alu velgen gebruiken, maar ze zijn vanaf dan in principe niet meer bruikbaar op de exalith velgen.
En dit omdat er kleine stukjes alu in de remblokjes komen te zitten die achteraf je exalith laag volledig naar de vaantjes helpen.
Wanneer je dus regelmatig wisselt van alu naar exalith, 'moet' je dus wel degelijk twee verschillende paar remblokken hebben!
Dank!!
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
07 dec 2015 20:52
rene-canyon schreef:Ik zou 'm wel losdraaien.De 2 ringen zetten zich vast aan de onderzijde van de stuurpen en de bovenzijde van de balhoofd.
+1 zie de handleiding. Stuurpen kun je gewoon losmaken door dekseltje te verwijderen en stuurpen los te draaien. vervolgens i lock losser zetten om bij nieuwe stuurpen weer te kunnen laten klemmen
-
Resch2
- Forum-lid
Resch2
07 dec 2015 21:14
Vandaag is m'n aeroad aangekomen, eind september besteld en na een 4 weken extra wachten geleverd. Valt dus erg mee! Alles netjes in orde en toch volgens mijn eigen wensen verstuurd; andere zadelpen en cassette.
Morgen ombouwen naar sram red en dan hopen op een droge dag om te testen of alles goed zit.
-
Resch2
- Forum-lid
Resch2
07 dec 2015 21:15
weet iemand toevallig of je de liners weer over de binnenkabels moet schuiven alvorens nieuwe te monteren, ga er wel vanuit, maar check het toch effe.
-
jonglins
- Forum-lid
jonglins
07 dec 2015 21:45
@monsieurpinot en @rene-canyon dank!
Snap nu pas hoe die i-lock precies werkt. Heel logisch eigenlijk.
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
08 dec 2015 08:38
Resch2 schreef:weet iemand toevallig of je de liners weer over de binnenkabels moet schuiven alvorens nieuwe te monteren, ga er wel vanuit, maar check het toch effe.
Als er geen liner in je frame zit lijkt me dit de beste methode.
1.Liner over de oude binnenkabel.
2.Oude binnenkabel eruit (zorg dat je liner blijft zitten)
3.Nieuwe binnenkabel door de liner
4.Liner verwijderen
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
jenssss
- Forum-lid
jenssss
08 dec 2015 12:33
Ter info: framesets zijn weer leverbaar.
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
08 dec 2015 12:45
jeetje, hebben de ultimates 2016 niet een tijdje voor 1999 op de site gestaan?
-
labean
- Forum-lid
labean
08 dec 2015 13:55
Resch2 schreef:Vandaag is m'n aeroad aangekomen, eind september besteld en na een 4 weken extra wachten geleverd. Valt dus erg mee! Alles netjes in orde en toch volgens mijn eigen wensen verstuurd; andere zadelpen en cassette.
Morgen ombouwen naar sram red en dan hopen op een droge dag om te testen of alles goed zit.
Pictures please