Het dopingtopic 2.0
zaaf: mijn tenen zijn in orde hoor, maar de waarheid heeft zijn rechten. Ik denk dat "onze" bonden ( nederland inbegrepen dus) goed werk leveren voor het bestrijden van doping.
grtz.
grtz.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Van onze Telesportredactie
Pavel Kulizhnikov heeft een legendarische rit gereden op de 500 meter. De Russische sprinter knalde als eerste door de grens van 34 seconden. Kulizhnikov zette tijdens de wereldbekerwedstrijd in Salt Lake City een tijd van 33.98 neer.
Hecht er iemand nog waarde aan deze prestatie na de berichten van afgelopen week over doping in Rusland?
Of ben ik de enige die er geen bal van geloofd dat het zonder hulp middeltjes is gegaan.
Als ik deelnemer zou zijn dan was ik toch wel even naar hem toe gestapt en Pavel recht in de ogen hebben aangekekken en gevraagd of hij schoon is.
Pavel Kulizhnikov heeft een legendarische rit gereden op de 500 meter. De Russische sprinter knalde als eerste door de grens van 34 seconden. Kulizhnikov zette tijdens de wereldbekerwedstrijd in Salt Lake City een tijd van 33.98 neer.
Hecht er iemand nog waarde aan deze prestatie na de berichten van afgelopen week over doping in Rusland?
Of ben ik de enige die er geen bal van geloofd dat het zonder hulp middeltjes is gegaan.
Als ik deelnemer zou zijn dan was ik toch wel even naar hem toe gestapt en Pavel recht in de ogen hebben aangekekken en gevraagd of hij schoon is.
Nee,. ik geloof ook geen barst van die tijd van Pavel Kulizhnikov. Ik zou als journalist ook maar een vraag hebben. Iets in de trand van, op welke dope rij je nu? Of, welke dope heb jij die de rest niet heeft? Of, ga je eigen plasje nog controleren of laat je dat een onafhankelijke instantie doen?
Ik volg de schaats media niet zo goed dus ik weet niet of die vragen ook gesteld worden. Maar ik ben bang van niet,
Ik volg de schaats media niet zo goed dus ik weet niet of die vragen ook gesteld worden. Maar ik ben bang van niet,
Live fast; die young. mijn blog
Kleibeuker is langzamer dan het wereldrecord. Zo buitengewoon vind ik het daarom niet.
En nederlandse sporters zijn hele beschaafde mensen die niet dopen? Vandaar dat we oververtegenwoordigd zijn in de olympische medaillespiegelsmao schreef:Klein detail maar Kleibeuker woont in Nederland en Pavel in Rusland.
In Herman Ram heb ik nog wel vertrouwen
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Precies, Nederland heeft ook een aardige lijst dopingzondaars.
De schaatssport idem dito, denk alleen maar even terug aan de dames van de ploeg van Oost Duitsland en van de USSR in de jaren 70 en 80. Iets met clenbuterol ofzo.
Je kunt je bijna beter afvragen waarom er in de schaatssport geen doping gebruikt zou worden. Nou?
Zelfs bij denksporten zitten ze al aan de Ritalin voor de hyperfocus.
De schaatssport idem dito, denk alleen maar even terug aan de dames van de ploeg van Oost Duitsland en van de USSR in de jaren 70 en 80. Iets met clenbuterol ofzo.
Je kunt je bijna beter afvragen waarom er in de schaatssport geen doping gebruikt zou worden. Nou?
Zelfs bij denksporten zitten ze al aan de Ritalin voor de hyperfocus.