Wielerseizoen 2024
- thestudent
- Forum-lid HC
Ligt een beetje aan. 3.2-3.4 zoiets.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ja, da's waar dat wordt moeilijk... hij staat anders wel nog scherp.
Maar er zijn toch heel wat gelijkenissen tussen VdP zijn palmares en dat van Boonen.
Nog 4 keer e3 zie ik hem wel eerder nog winnen dan nog 3x Wevelgem.
Groene trui dat zie ik hem dan weer niet doen.
Maaaar hij kan ook Luik winnen, zelfs nu al. Als Pogi een niet te beste dag heeft of iets tegenkomt dan kan het zomaar. Er liggen er heel wat in de lappenmand, een uitgelezen kans dus.
Afgaand op een artikel in de Volkskrant van gisteren rijd vdPoel inderdaad op z`n normale fiets met een extra stuurlintje en wat dikkere banden. Kan me herinneren dat er 10 jaar geleden allerlei toevoegingen nodig waren (althans volgens de heersende trend toen) om de wedstrijd überhaupt uit te kunnen rijden. Denk dat het vooral technische vaardigheid is die dit voor hem mogelijk maakt, en zo hard mogelijk over die stenen knallen.
-
- Forum-lid
Het snelheidsrecord gevestigd in 1963 met 45, 129 kilometer per uur gemiddeld wordt pas in 2017 uit de boeken gereden. Vandaag was de gemiddelde snelheid 47,8 km/u. Zouden de mannen van nu op de fietsen van toen ook 45 gemiddeld fietsen?
Zonder het afstoppen van o.a. Philipsen zou het vandaag toch lastiger zijn geweest.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Denk je? Volgens mij was VDP al superieur op 79km van de meet. Alleen reed Philipsen toen lek en hield Mathieu de benen stil. Daarna al die lekke banden van de rest en even recupereren voor Mathieu.
Niemand heeft toen een coupe kunnen doen en daarna reed hij gewoon in het zadel weg van iedereen.
Deze van der Poel in huidige vorm had niemand in dit peloton kunnen stoppen! Hij was echt te sterk.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Vorig jaar trok hij de sprint aan voor Philipsen, waarbij hij soms zelf sneller leek. Als hij voor eigen kans zou fietsen, zie ik hem het wel doen.