Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 12 jan 2012 20:00

Jongens! Het gaat niet om jullie. Het gaat om moi!

Afbeelding
... más allá ...

eelcoz

eelcoz 12 jan 2012 20:08

De zonnekoning is 65 jaar geworden. Driewerf hoera!

Overigens is sex met Mart altijd een triootje: jij, hij en z'n ego....

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jan 2012 20:23

daniel1975 schreef:Als ik de teksten die hier over Mart worden getikt tegen een medeforumlid zou uiten is de wereld te klein.....
+1

Overigens is het niet belangrijk wat wie dan ook van Smeets vindt. Het is veel belangrijker als hij überhaupt iets van jouw (mij, ons) vindt.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 12 jan 2012 22:10

eelcoz schreef:De zonnekoning is 65 jaar geworden. Driewerf hoera!

Overigens is sex met Mart altijd een triootje: jij, hij en z'n ego....
Je spreekt uit ervaring? hehehehehe
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

superfrog
Forum-lid

Gebruikersavatar superfrog 12 jan 2012 22:30

Mediatraining
door Jonathan van het Reve
'Goedenavond dames en heren. Het is warm, het is donker, we zitten in de tuin van een schitterend kasteel en we drinken rode wijn. Du vin rouge. We gaan het hebben over hardrijden op de fiets. Over winnen, over verliezen, over pijn, over geluk. En dat alles in de boezem van de Tour. De Tour de France, het fenomeen dat ieder jaar gedurende drie weken dit gekke land in zijn greep heeft. Want de Tour is het leven in het klein - maar dan grootser... En mijn vraag aan mijn gast van vanavond is: mag ik dat zo zeggen?'

'Ja hoor.'

'Jazeker, zegt hij, dat mag. En hij kan het weten. Maar wat hij zich waarschijnlijk niet beseft, en de meeste kijkers wellicht ook niet, is dat ik, ooit, in een diep, ver, grijs, verleden eens tegen Eddy Merckx heb gezegd: "wielrennen is het leven". En wat zei hij toen? Wat zei "de Kannibaal"? Dat hij het met mij eens was. Want wielrennen heeft alles. En nu ben jij mijn gast en zeg ik dit tegen jou. - Dat mag toch?'

'Van mij wel.'

'En als ik nu, vanavond, in het land van Sartre en Barbara, onder de rook van dit paleiselijke prachtgebouw naar jou kijk en ik zeg het nogmaals: "de Tour is het leven in het klein, maar dan grootser" - dan weet jij wat ik bedoel.'

'Ja.'

'Want...?'

'Want Eddy Merckx vond het ook?'

'Inderdaad. En waarom? Jij weet dat als geen ander, jou gutst het Franse asfalt door de aderen, jij lag in de wieg met een binnenband om je nek, jij dronk de duurste Chateaubriand uit een bidon - mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen - dus jij kunt dat mooi aan de kijkers uitleggen: waarom is de Tour het leven in het klein?'

'Moet ík dat uitleggen?'

'Ja.'

'Maar jij verzint het toch?'

'Jawel, maar jij beseft je als geen ander hoe...'

'Zeg, moet je luisteren. Ik heb mijn hele leven gekoerst. Ik heb mijn botten gebroken en mijn sporen verdiend. Ik heb de Tour gereden. Daarom zit ik hier: om daar iets over te vertellen. Prima. Maar dan moet ik in de praktijk eigenlijk alleen maar jóuw geneuzel illustreren. Merk je dat? Dat heeft iets wonderlijks, nietwaar?'

'Ik ga nu iets heel geks zeggen.'

'Dat geloof ik graag.'

'Ik ga een naam noemen.'

'...'

'Als ik zeg: "Kim Kirschen" - begrijp jij dan wat ik bedoel?'

'Ik vermoed dat je "Kim Kirchen" bedoelt.'

'Precies. En wie is dat?'

'Jezus Christus, man! Dat weet je zelf toch ook wel? Als je iets wilt zeggen, dan moet je dat gewoon doen. En dan wil ik er best op reageren, maar je moet het eerst zelf zeggen. Dus vertel maar even wat Kim Kirchen ermee te maken heeft.'

'Kijk: dit is interessant. Jij begint over Kim Kirschen, en je beseft je direct...'

'Nee, nee, nee! Jíj begint over hem, hij heet Kirchen, zonder "s" dus, en "beseffen" is geen wederkerig werkwoord. Ik besef, jij beseft, wij beseffen! Ja?'

'Emotie. Woede. Is dit ook de Tour?'

'...'

'Kijk: je staat op. Ik zie dat je het meent. Dames en heren, kijkt u eens wat er nog een veerkracht in dat oude, taaie sporterslijf zit. Schitterend. Maar wacht - mijn vingertje gaat omhoog: ik ga je onderbreken. Jean Nelissen, "de Neel", die heeft mij ooit geleerd dat op zo'n moment - au! Godverdomme zeg, wat doe jij nou? Hee! Waar ga je heen?'

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jan 2012 18:51

Schiet mij ineens te binnen dat hij de laatste keer dat we samen op de bult reden eerder aftaaide..... :-)
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 13 jan 2012 21:27

jpp schreef:Jongens! Het gaat niet om jullie. Het gaat om moi!

Afbeelding
Lol :D

tennisser
Forum-lid

tennisser 14 jan 2012 13:51

superfrog schreef:Mediatraining
door Jonathan van het Reve

Code: Selecteer alles

'Goedenavond dames en heren. Het is warm, het is donker, we zitten in de tuin van een schitterend kasteel en we drinken rode wijn. Du vin rouge. We gaan het hebben over hardrijden op de fiets. Over winnen, over verliezen, over pijn, over geluk. En dat alles in de boezem van de Tour. De Tour de France, het fenomeen dat ieder jaar gedurende drie weken dit gekke land in zijn greep heeft. Want de Tour is het leven in het klein - maar dan grootser... En mijn vraag aan mijn gast van vanavond is: mag ik dat zo zeggen?'

'Ja hoor.'

'Jazeker, zegt hij, dat mag. En hij kan het weten. Maar wat hij zich waarschijnlijk niet beseft, en de meeste kijkers wellicht ook niet, is dat ik, ooit, in een diep, ver, grijs, verleden eens tegen Eddy Merckx heb gezegd: "wielrennen is het leven". En wat zei hij toen? Wat zei "de Kannibaal"? Dat hij het met mij eens was. Want wielrennen heeft alles. En nu ben jij mijn gast en zeg ik dit tegen jou. - Dat mag toch?'

'Van mij wel.'

'En als ik nu, vanavond, in het land van Sartre en Barbara, onder de rook van dit paleiselijke prachtgebouw naar jou kijk en ik zeg het nogmaals: "de Tour is het leven in het klein, maar dan grootser" - dan weet jij wat ik bedoel.'

'Ja.'

'Want...?'

'Want Eddy Merckx vond het ook?'

'Inderdaad. En waarom? Jij weet dat als geen ander, jou gutst het Franse asfalt door de aderen, jij lag in de wieg met een binnenband om je nek, jij dronk de duurste Chateaubriand uit een bidon - mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen - dus jij kunt dat mooi aan de kijkers uitleggen: waarom is de Tour het leven in het klein?'

'Moet ík dat uitleggen?'

'Ja.'

'Maar jij verzint het toch?'

'Jawel, maar jij beseft je als geen ander hoe...'

'Zeg, moet je luisteren. Ik heb mijn hele leven gekoerst. Ik heb mijn botten gebroken en mijn sporen verdiend. Ik heb de Tour gereden. Daarom zit ik hier: om daar iets over te vertellen. Prima. Maar dan moet ik in de praktijk eigenlijk alleen maar jóuw geneuzel illustreren. Merk je dat? Dat heeft iets wonderlijks, nietwaar?'

'Ik ga nu iets heel geks zeggen.'

'Dat geloof ik graag.'

'Ik ga een naam noemen.'

'...'

'Als ik zeg: "Kim Kirschen" - begrijp jij dan wat ik bedoel?'

'Ik vermoed dat je "Kim Kirchen" bedoelt.'

'Precies. En wie is dat?'

'Jezus Christus, man! Dat weet je zelf toch ook wel? Als je iets wilt zeggen, dan moet je dat gewoon doen. En dan wil ik er best op reageren, maar je moet het eerst zelf zeggen. Dus vertel maar even wat Kim Kirchen ermee te maken heeft.'

'Kijk: dit is interessant. Jij begint over Kim Kirschen, en je beseft je direct...'

'Nee, nee, nee! Jíj begint over hem, hij heet Kirchen, zonder "s" dus, en "beseffen" is geen wederkerig werkwoord. Ik besef, jij beseft, wij beseffen! Ja?'

'Emotie. Woede. Is dit ook de Tour?'

'...'

'Kijk: je staat op. Ik zie dat je het meent. Dames en heren, kijkt u eens wat er nog een veerkracht in dat oude, taaie sporterslijf zit. Schitterend. Maar wacht - mijn vingertje gaat omhoog: ik ga je onderbreken. Jean Nelissen, "de Neel", die heeft mij ooit geleerd dat op zo'n moment - au! Godverdomme zeg, wat doe jij nou? Hee! Waar ga je heen?'
:lol: :lol: :lol: Mooi!

WdvB
Forum-lid

WdvB 09 feb 2012 10:49

Smeets was weer helemaal on TOP bij de persconferentie in Leeuwarden. Zowel in het 8 uur journaal als later in een interview met Wieling. Zoals hij dat in de spreekbuis brengt kan alleen Mart, hier was ie gewoon echt goed. Noem mij iemand die zo overtuigend kan improviseren als onze ouwe geliefde zuurpruim Smeets :). Snap werkelijk niet dat mensen een hekel aan hem hebben. Volgens mensen die hem goed kennen, schijnt ie zelfs een goed persoon te zijn.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 09 feb 2012 10:55

Geen Friezen op hun staart getrapt dat Mart onderscheid maakte tussen Friezen en Nederlanders (niet Hollanders!)? Verder was hij weer onuitstaanbaar irritant met de eeuwige mevrouw Van Zetten uit Tiel en het overdreven gepluim naar die ijsmeesters over 'verantwoordelijkheid nemen' en 'geen enkele druk voelen'. Alsof het allemaal heel bijzonder is wat daar gebeurt en het voor ONS gewone stervelingen onmogelijk te begrijpen of te doen is.

WdvB
Forum-lid

WdvB 09 feb 2012 11:00

lvgh schreef:Geen Friezen op hun staart getrapt dat Mart onderscheid maakte tussen Friezen en Nederlanders (niet Hollanders!)? Verder was hij weer onuitstaanbaar irritant met de eeuwige mevrouw Van Zetten uit Tiel en het overdreven gepluim naar die ijsmeesters over 'verantwoordelijkheid nemen' en 'geen enkele druk voelen'. Alsof het allemaal heel bijzonder is wat daar gebeurt en het voor ONS gewone stervelingen onmogelijk te begrijpen of te doen is.
denk je niet dat de achterliggende toon van smeets eerder ageerde tegen de overdreven mediagekte, dan dat ie ageerde tegen gewone normale stervelingen. De elfstedenkoorts was vooral een mediakoorts, ook al zou natuurlijk iedereen graag zien dat ie doorging (mits voldoende ijs natuurlijk).

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 09 feb 2012 11:20

Ik vond niet dat hij ageerde tegen gewone stervelingen, maar zoals altijd alles weer overdreven bracht. Wat dat betreft past hij -waarschijnlijk inderdaad geheel tegen zijn zin- goed in het plaatje van de rest van de media.

Plaats reactie