Ervaring met staal
Omdat ik ook wel eens wil weten wat het is om op staal te fietsen ben ik bezig met het opknappen van een oude stalen racefiets.
Een Gazelle Champion Mondial. Echt een mooi frame, alleen was de staat waarin ik de fiets kocht erbarmelijk. De stuurpen en zadelpen zaten muurvast. Zadelpen heb ik met pijn en moeite eruit gekregen, maar voor de stuurpen was dit niet te doen, dus heb ik die doorgezaagd en de vork eruit gehaald. Er zat wel een mooie Campa crank bij, met van die mooie Campa bladboutjes, de zadelpen is ook niet mooi dus die heb ik weggegooid.
De lak en decals waren ook lelijk, dus ik heb 'm helemaal geschuurd en via eBay een setje nieuwe decals gekocht. M'n plan is om 'm helemaal weer in oude kleur te spuiten.
M'n plan is om de fiets met Ultegra 6500 op te bouwen, qua periode totaal niet correct (frame komt uit midden jaren '80) maar ik vind het wel een mooie en fijne groep en ik kon er vooral goedkoop aan komen.
Alleen zoek ik dus nog een mooie voorvork, heeft iemand iets liggen met vorkbuislengte 20 cm?
Een Gazelle Champion Mondial. Echt een mooi frame, alleen was de staat waarin ik de fiets kocht erbarmelijk. De stuurpen en zadelpen zaten muurvast. Zadelpen heb ik met pijn en moeite eruit gekregen, maar voor de stuurpen was dit niet te doen, dus heb ik die doorgezaagd en de vork eruit gehaald. Er zat wel een mooie Campa crank bij, met van die mooie Campa bladboutjes, de zadelpen is ook niet mooi dus die heb ik weggegooid.
De lak en decals waren ook lelijk, dus ik heb 'm helemaal geschuurd en via eBay een setje nieuwe decals gekocht. M'n plan is om 'm helemaal weer in oude kleur te spuiten.
M'n plan is om de fiets met Ultegra 6500 op te bouwen, qua periode totaal niet correct (frame komt uit midden jaren '80) maar ik vind het wel een mooie en fijne groep en ik kon er vooral goedkoop aan komen.
Alleen zoek ik dus nog een mooie voorvork, heeft iemand iets liggen met vorkbuislengte 20 cm?
Voorheen Tommeke14
-
- Forum-lid
Hopelijk heb je die vork nog niet weggegooid. Je kan die stuurpen eruitzagen met een los zaagblad en wat geduld.tommeke15 schreef:.
Die heb ik idd nog liggen! Van binnenuit zagen?theodorocampagnolo schreef:Hopelijk heb je die vork nog niet weggegooid. Je kan die stuurpen eruitzagen met een los zaagblad en wat geduld.tommeke15 schreef:.
Voorheen Tommeke14
-
- Forum-lid
Met een los zaagblad van binnenuit over de lengte doorzagen op twee plekken. Dan kan je 'm van onderen lostikken. Beetje opletten dat je de binnenbalhoofdbuis niet doormidden zaag
Ik heb nog een chroom Faggin met schroefdraad liggen (nog op te knappen), maar helaas vorkbuis 17 cm, heb je ws. niets aan ?tommeke15 schreef:Alleen zoek ik dus nog een mooie voorvork, heeft iemand iets liggen met vorkbuislengte 20 cm?
Moet het met schroefdraad zijn ?
-
- Forum-lid
wido schreef:tommeke15 schreef: maar helaas vorkbuis 17 cm, heb je ws. niets aan ?
Moet het met schroefdraad zijn ?
Dus? Moet 20 cm zijn. Wrijven helpt niet......
Thnx voor het meedenken allemaal. Zal eens proberen of bruut geweld (rammen) helpt.
Het moet inderdaad 20 cm zijn, met schroefdraad!
Hier al wel een foto van het inmiddels overgespoten frame, met de kapotte voorvork, de kleur komt wel mooi overeen toch?
Nu is het wachten op de decals (komen uit Australië), stuurpen, stuur en andere zaken.
Het moet inderdaad 20 cm zijn, met schroefdraad!
Hier al wel een foto van het inmiddels overgespoten frame, met de kapotte voorvork, de kleur komt wel mooi overeen toch?
Nu is het wachten op de decals (komen uit Australië), stuurpen, stuur en andere zaken.
Voorheen Tommeke14
Als graag een zwarte ketting wil dan moet je WD-40 nemen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik hou WD40 ver van al mijn fietsen en zeker de ketting, tenzij in absolute noodgevallen (vastzittende onderdelen).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®