Cannondale
Volgens mijn FM heeft dit te maken met de oxidatie van aluminium. Hier op het forum is over dit onderwerp al veel gesproken. Zoek maar 'ns op pekel!
Mijn aluminium CAAD5 vertoont ook behoorlijke oxidatiesporen als gevolg van rijden door de pekel. Mogelijk dat ik deze fiets hou speciaal voor de winter.
Mijn aluminium CAAD5 vertoont ook behoorlijke oxidatiesporen als gevolg van rijden door de pekel. Mogelijk dat ik deze fiets hou speciaal voor de winter.
Mooie keus Muldehar,
Eindelijk de mijne vandaag opgehaald na 4 maanden wachten, poe poe!
Mijn conclusie zoals ik die al eerder had, een foto doet nooit recht aan een mooie nieuwe fiets, in het echt zien ze er veel mooier uit. Ben er erg blij mee. Nu wachten op voorjaar.
[img=http://lh4.ggpht.com/_sBu0a1KSyho/SyEYB ... G_0664.JPG]
Eindelijk de mijne vandaag opgehaald na 4 maanden wachten, poe poe!
Mijn conclusie zoals ik die al eerder had, een foto doet nooit recht aan een mooie nieuwe fiets, in het echt zien ze er veel mooier uit. Ben er erg blij mee. Nu wachten op voorjaar.
[img=http://lh4.ggpht.com/_sBu0a1KSyho/SyEYB ... G_0664.JPG]
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Aangezien BB30 Cranks het meest op Cannondale fietsen gebruikt worden stel ik mijn vraag hier:
Heeft iemand ervaring met de bb30 adaptorcups voor het gebruik van de ultra-torque cranckstel van de Campagnolo 11 serie? . Deze cups schijnen eenvoudiger te verwijderen te zijn dan de bekende "aluminium bus".
Natuurlijk verdient een Cannondale BB30 frame een hollowgram cranckstel maar voorlopig is het geld op....-:)
Heeft iemand ervaring met de bb30 adaptorcups voor het gebruik van de ultra-torque cranckstel van de Campagnolo 11 serie? . Deze cups schijnen eenvoudiger te verwijderen te zijn dan de bekende "aluminium bus".
Natuurlijk verdient een Cannondale BB30 frame een hollowgram cranckstel maar voorlopig is het geld op....-:)
Epotheker schreef:Aangezien BB30 Cranks het meest op Cannondale fietsen gebruikt worden stel ik mijn vraag hier:
Heeft iemand ervaring met de bb30 adaptorcups voor het gebruik van de ultra-torque cranckstel van de Campagnolo 11 serie? . Deze cups schijnen eenvoudiger te verwijderen te zijn dan de bekende "aluminium bus".
Natuurlijk verdient een Cannondale BB30 frame een hollowgram cranckstel maar voorlopig is het geld op....-:)
In mijn gebruiksaanwijzing van de supersix staat dat de garantie vervalt als er bussen in de BB geperst worden.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
tati schreef:Epotheker schreef:Aangezien BB30 Cranks het meest op Cannondale fietsen gebruikt worden stel ik mijn vraag hier:
Heeft iemand ervaring met de bb30 adaptorcups voor het gebruik van de ultra-torque cranckstel van de Campagnolo 11 serie? . Deze cups schijnen eenvoudiger te verwijderen te zijn dan de bekende "aluminium bus".
Natuurlijk verdient een Cannondale BB30 frame een hollowgram cranckstel maar voorlopig is het geld op....-:)
In mijn gebruiksaanwijzing van de supersix staat dat de garantie vervalt als er bussen in de BB geperst worden.
Er worden geen bussen ingeperst, zie hier http://www.campagnolo.com/jsp/en/groups ... tid_12.jsp
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als je linkt naar een montage beschrijving met een campa pers.....
Dit systeem zet het bracket wel degelijk beperkt onder druk, de FSA adapter voor BB30 wordt overigens ook gewoon ingeperst/gelijmd en ook die werkt prima met Campa (maar belast de bracketpot iets minder.
Beide zijn imho. Lapmiddelen. Je koopt een frame met een oversized bracketpot en vervolgens gooi je je winst weer weg een reduceer systeem te monteren.....
Dit systeem zet het bracket wel degelijk beperkt onder druk, de FSA adapter voor BB30 wordt overigens ook gewoon ingeperst/gelijmd en ook die werkt prima met Campa (maar belast de bracketpot iets minder.
Beide zijn imho. Lapmiddelen. Je koopt een frame met een oversized bracketpot en vervolgens gooi je je winst weer weg een reduceer systeem te monteren.....
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Op ebay kun je voor weinig ook carbon BB30 Cannondale crankstels kopen. Paar nieuwe TA bladen erop en dan sparen voor een mooie alu!
Nice Muldehar, dat is snel!
Eerst zou mijn Six eerste week van november komen, maar Cannondale scheen wat vertraging te hebben met het ontvangen v/d six frames vanuit azie waar ze gemaakt worden. Ze assembleren ze hier in Cannondale Nederland, en dan gaan ze naar heel Europa. Jouw frame zal zeker al bij Cannondale Nederland zijn voor assemblage als je hem zo snel krijgt. Mijn fiets is 20 october 2009 geassembleerd in Cannondale NL. Denk dat de 2010 (Six) fietsen nu pas een beetje op gang komen met leverbaarheid, ik zat er wel erg vroeg bij voor een 2010 model.
Anyway Muldehar, ik wou eerst voor de zwarte gaan, toen rood, toen zwart, toen weer rood.. lol.. Uiteindelijk maar gewoon gelaten zoals besteld na 1 correctie van zwart naar rood, maar ze zijn allebei even mooi in mijn ogen. De red gloss op de cannondale site (plaatjes) ziet er niet zo mooi uit, maar zag een red gloss ultegra six in de winkel toen en die was 10x zo mooi als op de site (rood veel donkerder).
Maar ben benieuwd naar jouw foto's v/d zwarte als je die wil plaatsen
Eerst zou mijn Six eerste week van november komen, maar Cannondale scheen wat vertraging te hebben met het ontvangen v/d six frames vanuit azie waar ze gemaakt worden. Ze assembleren ze hier in Cannondale Nederland, en dan gaan ze naar heel Europa. Jouw frame zal zeker al bij Cannondale Nederland zijn voor assemblage als je hem zo snel krijgt. Mijn fiets is 20 october 2009 geassembleerd in Cannondale NL. Denk dat de 2010 (Six) fietsen nu pas een beetje op gang komen met leverbaarheid, ik zat er wel erg vroeg bij voor een 2010 model.
Anyway Muldehar, ik wou eerst voor de zwarte gaan, toen rood, toen zwart, toen weer rood.. lol.. Uiteindelijk maar gewoon gelaten zoals besteld na 1 correctie van zwart naar rood, maar ze zijn allebei even mooi in mijn ogen. De red gloss op de cannondale site (plaatjes) ziet er niet zo mooi uit, maar zag een red gloss ultegra six in de winkel toen en die was 10x zo mooi als op de site (rood veel donkerder).
Maar ben benieuwd naar jouw foto's v/d zwarte als je die wil plaatsen
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Dag allen,
Hoera! Mijn eerste post
Maar nu even to the point, na er al een tijdje mee rond te lopen heb ik toch de knoop door gehakt en mijn fietsje upgegrade. Er zat een uit 2004 stammende tiagra groep op, die heb ik vervangen met de nieuwe ultegra compact groep.
aanschouw:
Hoera! Mijn eerste post
Maar nu even to the point, na er al een tijdje mee rond te lopen heb ik toch de knoop door gehakt en mijn fietsje upgegrade. Er zat een uit 2004 stammende tiagra groep op, die heb ik vervangen met de nieuwe ultegra compact groep.
aanschouw:
Giant TCR Advanced - 7.3 kg
Ziet er goed uit, originele look met dat blauw/wit!
Nice Petje, wel hele aparte kleur moet ik zeggen
Wat zijn je ervaringen na de oude tiagra naar nieuwe ultegra compact switch?
Wat zijn je ervaringen na de oude tiagra naar nieuwe ultegra compact switch?
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!