Pagina 95 van 780

Geplaatst: 10 dec 2009 13:32
door muldehar
Volgens mijn FM heeft dit te maken met de oxidatie van aluminium. Hier op het forum is over dit onderwerp al veel gesproken. Zoek maar 'ns op pekel!
Mijn aluminium CAAD5 vertoont ook behoorlijke oxidatiesporen als gevolg van rijden door de pekel. Mogelijk dat ik deze fiets hou speciaal voor de winter.

Geplaatst: 10 dec 2009 17:31
door tjb
Mooie keus Muldehar,

Eindelijk de mijne vandaag opgehaald na 4 maanden wachten, poe poe! :D

Mijn conclusie zoals ik die al eerder had, een foto doet nooit recht aan een mooie nieuwe fiets, in het echt zien ze er veel mooier uit. Ben er erg blij mee. Nu wachten op voorjaar.

[img=http://lh4.ggpht.com/_sBu0a1KSyho/SyEYB ... G_0664.JPG]

BB30

Geplaatst: 10 dec 2009 18:17
door epotheker
Aangezien BB30 Cranks het meest op Cannondale fietsen gebruikt worden stel ik mijn vraag hier:

Heeft iemand ervaring met de bb30 adaptorcups voor het gebruik van de ultra-torque cranckstel van de Campagnolo 11 serie? . Deze cups schijnen eenvoudiger te verwijderen te zijn dan de bekende "aluminium bus".

Natuurlijk verdient een Cannondale BB30 frame een hollowgram cranckstel maar voorlopig is het geld op....-:)

Geplaatst: 10 dec 2009 18:54
door tati
Epotheker schreef:Aangezien BB30 Cranks het meest op Cannondale fietsen gebruikt worden stel ik mijn vraag hier:

Heeft iemand ervaring met de bb30 adaptorcups voor het gebruik van de ultra-torque cranckstel van de Campagnolo 11 serie? . Deze cups schijnen eenvoudiger te verwijderen te zijn dan de bekende "aluminium bus".

Natuurlijk verdient een Cannondale BB30 frame een hollowgram cranckstel maar voorlopig is het geld op....-:)


In mijn gebruiksaanwijzing van de supersix staat dat de garantie vervalt als er bussen in de BB geperst worden.

Geplaatst: 10 dec 2009 19:33
door Livio Livius
tati schreef:
Epotheker schreef:Aangezien BB30 Cranks het meest op Cannondale fietsen gebruikt worden stel ik mijn vraag hier:

Heeft iemand ervaring met de bb30 adaptorcups voor het gebruik van de ultra-torque cranckstel van de Campagnolo 11 serie? . Deze cups schijnen eenvoudiger te verwijderen te zijn dan de bekende "aluminium bus".

Natuurlijk verdient een Cannondale BB30 frame een hollowgram cranckstel maar voorlopig is het geld op....-:)


In mijn gebruiksaanwijzing van de supersix staat dat de garantie vervalt als er bussen in de BB geperst worden.


Er worden geen bussen ingeperst, zie hier http://www.campagnolo.com/jsp/en/groups ... tid_12.jsp

Geplaatst: 10 dec 2009 20:43
door sharkman113
Als je linkt naar een montage beschrijving met een campa pers.....

Dit systeem zet het bracket wel degelijk beperkt onder druk, de FSA adapter voor BB30 wordt overigens ook gewoon ingeperst/gelijmd en ook die werkt prima met Campa (maar belast de bracketpot iets minder.

Beide zijn imho. Lapmiddelen. Je koopt een frame met een oversized bracketpot en vervolgens gooi je je winst weer weg een reduceer systeem te monteren.....

Geplaatst: 10 dec 2009 21:51
door alpdhuez53:15
Op ebay kun je voor weinig ook carbon BB30 Cannondale crankstels kopen. Paar nieuwe TA bladen erop en dan sparen voor een mooie alu!

Geplaatst: 10 dec 2009 22:37
door muldehar
De rode six carbon is ook mooi; raar dat je vier maanden moest wachten:rolleye:. Ik heb de zwart witte six carbon gisteren besteld en de fiets wordt in week 51 al geleverd.

Geplaatst: 10 dec 2009 22:54
door tjb
Nice Muldehar, dat is snel!

Eerst zou mijn Six eerste week van november komen, maar Cannondale scheen wat vertraging te hebben met het ontvangen v/d six frames vanuit azie waar ze gemaakt worden. Ze assembleren ze hier in Cannondale Nederland, en dan gaan ze naar heel Europa. Jouw frame zal zeker al bij Cannondale Nederland zijn voor assemblage als je hem zo snel krijgt. Mijn fiets is 20 october 2009 geassembleerd in Cannondale NL. Denk dat de 2010 (Six) fietsen nu pas een beetje op gang komen met leverbaarheid, ik zat er wel erg vroeg bij voor een 2010 model.

Anyway Muldehar, ik wou eerst voor de zwarte gaan, toen rood, toen zwart, toen weer rood.. lol.. Uiteindelijk maar gewoon gelaten zoals besteld na 1 correctie van zwart naar rood, maar ze zijn allebei even mooi in mijn ogen. De red gloss op de cannondale site (plaatjes) ziet er niet zo mooi uit, maar zag een red gloss ultegra six in de winkel toen en die was 10x zo mooi als op de site (rood veel donkerder).

Maar ben benieuwd naar jouw foto's v/d zwarte als je die wil plaatsen :D

Mijn upgegrade CAAD 5

Geplaatst: 11 dec 2009 14:54
door petje891
Dag allen,

Hoera! Mijn eerste post :)

Maar nu even to the point, na er al een tijdje mee rond te lopen heb ik toch de knoop door gehakt en mijn fietsje upgegrade. Er zat een uit 2004 stammende tiagra groep op, die heb ik vervangen met de nieuwe ultegra compact groep.

aanschouw:

Afbeelding

Geplaatst: 11 dec 2009 15:18
door lvgh
Ziet er goed uit, originele look met dat blauw/wit!

Geplaatst: 11 dec 2009 15:21
door tjb
Nice Petje, wel hele aparte kleur moet ik zeggen :D

Wat zijn je ervaringen na de oude tiagra naar nieuwe ultegra compact switch?