Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

mensma
Forum-lid

mensma 27 dec 2007 10:27

@ Androit: ik was vroeger ook zo'n emotiemens, sinds ik de Canyon heb ben ik daar gelukkig helemaal van af. Vanaf toen had ik door dat je zonder emotie veel verder komt met technisch betere fietsen. Het is dan ook dat ik goedkoop aan dit frame kon komen, anders was ik waarschijnlijk nooit meer een Bianchi bezitter geweest, tenzij ze de concurrentie natuurlijk de loep afsteken met een geweldig frame in de komende jaren...

@ spietpiet; ben ik wel met je eens, maar het is gewoon zo gelopen. Die L-Alloy was m'n eerste racefiets (5 jaar geleden gekocht), ik heb daarvoor 5 jr op een mountainbike 'geracet'. Die L-Alloy heb ik gekocht met een 105 groep. Na een jaar wilde ik wat meer, ik heb er toen een Dura-Ace groep opgezet en langzaam aan dus opgewaardeerd.

Vervolgens wilde ik verder en ben toen doorgegaan voor de XL carbon met Record, Eurussen etc. Een hele stap vooruit dus, met als gevolg dat de L alloy automatisch een luxe pekelfiets werd. De XL carbon is inmiddels weg zoals iedereen wel weet en in plaats daarvan nu een Canyon F10 (wat een heerlijke fiets!). De L-Alloy was aan vervanging toe en toen kon ik erg goedkoop aan dit 928 frame komen; de keus was dus snel gemaakt, de onderdelen van de L-Alloy grotendeel over laten zetten voor zover dat kon en nu heb ik een luxe pekelfiets...

gurezou
Forum-lid

gurezou 27 dec 2007 13:56

hi all, how are you doing?

please forgive me i cant email in dutch; i can understand alot as i lived in south africa for a while but i have been living in australia for the last 10 years now and now im on holiday and in the search for a bike either a bianchi 928 or a canyon F10;

could someone tell me if these bikes are suitable for me being 90kilograms???

and another thing where can i buy a bianchi 928???? thanks mensma for telling me about where i can get a canyon from; now it comes down to price and if it can handle my weight;

i would like to equip either bike with dura ace.

thanking you
cheers
greg

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 27 dec 2007 14:56

First of all: welcome to the forum,

Canyon f10 will be suitable for riders up to at least 110 kg. Bianchi wil handle at least 95 kg.
Canyon will be the stiffer ride but unfortunately this will also mean a less comfortable ride.
On the other hand the finish of the Bianchi is better an its geometry will work better for most of the riders.
Both frames will do the job.
Don't know where you are from but if Diy is not your thing I would go for the brand that has the best LBS in your neighbourhood (and my two cents are that in this case Canyon is not your best choice).

motormuis
Forum-lid

motormuis 27 dec 2007 22:58

mensma schreef:Dit prachtige Italiaanse merk verdiend natuurlijk ook een eigen gedeelte op dit forum, hier de mijne en hopelijk volgen er nog velen!

Ik had het al eens aangekondigd, maar nu start ik hem ook daadwerkelijk:
Bianchisti. De site voor iedereen die "iets" met Italiaanse fietsen heeft!

Groet
Hans
Waarom moeilijk doen als het ook Italiaans kan?

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 02 jan 2008 10:25

Dit gaat 'm dan worden, opvallend is ie in ieder geval zeker !

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 jan 2008 11:43

We waren het er al over eens dat het frame niet om aan te zien is, maar met Amerikaanse FSA rommel en die lelijke Franse Mavic troep wordt het alleen nog maar erger. Opmerkingen over Italiaans+Shimano (en koehorens) laat ik aan de Campa politie (GastheerG, Daniel1975, Campa=super, bluebird1, etc.) over ;)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 02 jan 2008 11:48

Aan deze fiets vindt ik de shimano onderdelen nog de mooitste onderdelen...... (wat een bijeengeraapte bende....)

dingo
Forum-lid

dingo 02 jan 2008 12:04

Welke diameter zadelpen past er in een 1885 '06 editie en is deze BSA of ita. draad ?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jan 2008 12:12

Het draad is iig BSA, dat is bij alle moderne Bianchi's zo.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie