Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 27 mar 2016 23:17

Ja, ook ik ben wel tevreden dat hij won.Hij rijdt al een gans jaar in de kop van de wedstrijden en schuwt het werk niet, In elke koers was hij uitdrukkelijk aanwezigen maakte mee de wedstrijd. Samen met Van Avermaet toch wel de uitblinkers van het voorseizoen.

i-mac

i-mac 28 mar 2016 08:12

Jammer maar helaas, Antoine Demoitié is overleden.

Afbeelding

rodeo
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 aug 2015 20:09

rodeo 28 mar 2016 08:13

Mike the Bike schreef:Hij leeft nog.
Helaas niet meer. https://twitter.com/TeamWantyGobert/sta ... 9039704066

Het is echt idioot de laatste jaren met die motoren. Begin eens met de helft afschaffen.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 28 mar 2016 08:13

Belgische renner Demoitié (25) overleden na aanrijding met motor
http://nu.nl/wielrennen/4237685/belgisc ... motor.html
Nu toch echt overleden. :-(

i-mac

i-mac 28 mar 2016 08:22

"Zeer ervaren motorrijder"

NOS-journalist Sebastiaan Timmerman deed zondagavond op de Nederlandse Radio 1 het relaas over het ongeval tijdens Gent - Wevelgem. "Dit was gewoon een heel noodlottig ongeval. Antoine Demoitié kwam ten val met enkele andere renners. Een officiële motor die er net achter reed probeerde het groepje renners nog te ontwijken, maar daar is het misgegaan. Hij is ten val gekomen met de motor op Demoitié", aldus Timmerman.

"Ik ken de motorrijder overigens, het is een zeer ervaren man. Toen hij binnenkwam in de tent waar ik zat te werken, zag je meteen dat hij zeer verward was. Hij kwam naar me toe en vroeg of ik nieuws had over de renner van Wanty-Groupe Gobert, maar ik viel uit de lucht. Dat wedstrijdfeit is namelijk nooit meegedeeld op de wedstrijdradio."

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 28 mar 2016 09:12

Een zeer ervaren motorrijder, die er dus gewoon te dicht op reed. Een van de eerste dingen die je leert op rijles is afstand houden. Zodat je, indien nodig, kunt stoppen/uitwijken.
Vreselijk dit het leven van Demoité kost. Schandalig dat er altijd zoveel motoren om de renners heen zwermen.

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 28 mar 2016 09:38

Vreselijk,weer een smet op een mooie koers.
Kreeg gister ook af en toe het gevoel of er meer motoren als renners in beeld waren.
R.I.P Demoité.

Van onze Telesportredactie


Na het overlijden van Antoine Demoitié na een aanrijding met een motor bij Gent-Wevelgem is de discussie over het gedrag van motorrijders in wielerkoersen weer opgelaaid.



Eerder dit jaar werden Stig Broeckx en Danilo Wyss aangereden tijdens een wedstrijd. Vorig jaar dreigde wielerploeg Tinkoff uit de Ronde van Spanje te stappen, nadat Peter Sagan en Sérgio Paulinho waren aangereden.



Peter Stetina, renner van Trek- Segafredo, nam al een voorschot op de discussie door tweeten: 'Dit zal niet onder het tapijt worden geveegd zoals zo veel andere vermijdbare ongelukken.'

'UCI moet in actie komen'

Ook Alberto Contador, Michael Rogers, Dan Martin en Manuel Quinziato zwengelden de discussie aan over het rijgedrag van motorrijders in wielerkoersen. "Er is nu behoefte aan controle op de motoren in de koersen'', meende oud-Tourwinnaar Contador. "Is dit trieste nieuws het keerpunt? UCI, alstublieft, de renners hebben je nu nodig'', riep de Australiër Rogers de internationale wielrenunie op in actie te komen.

'Tijd van praten is voorbij'

Na het ongeluk van Broeckx eind februari in Kuurne-Brussel-Kuurne pleitte zijn ploeg Lotto-Soudalsamen met andere teams nog maar eens voor meer veiligheid. De tijd van praten is, na een hele reeks incidenten in verschillende koersen voorbij, liet de Belgische formatie toen weten. "Lotto-Soudal hoopt dat er op korte termijn ook concrete maatregelen genomen worden om de veiligheid van de renners te verhogen.''

'Respect'

BMC-ploegleider Jim Ochowitz sloot zich toen aan bij die woorden. "We snappen dat er gevaren zitten aan de sport, maar geen renner verwacht aangereden te worden door een overenthousiaste motorrijder in de koers. Renners verdienen veel meer respect. UCI, ik verwacht antwoorden en oplossingen."

"Ik heb er geen worden voor", reageert BMC-renner Daniel Oss. "Ik ben zó boos."
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 29 mar 2016 23:31

Nu op Canvas, het laatste uur koers van De ronde van Vlaanderen uit 1989.

Nostalgie ;-)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 29 mar 2016 23:33

ProTon schreef:Nu op Canvas, het laatste uur koers van De ronde van Vlaanderen uit 1989.

Nostalgie ;-)
top :winkthumb:
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 30 mar 2016 07:18

ProTon schreef:Nu op Canvas, het laatste uur koers van De ronde van Vlaanderen uit 1989.

Nostalgie ;-)
Vanavond (woensdag) en morgenavond (donderdag) deel 2 en 3!

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 30 mar 2016 10:14

AmstelGoldRaas schreef:
ProTon schreef:Nu op Canvas, het laatste uur koers van De ronde van Vlaanderen uit 1989.

Nostalgie ;-)
Vanavond (woensdag) en morgenavond (donderdag) deel 2 en 3!
Eerst om 22:10 op Canvas HD "Extra Time Koers" :like: (morgen om 18:40 herhaling)

Best of ronde van Vlaanderen (deel 2) begint wel laat zeg, pas om 00:00 :(

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 30 mar 2016 17:18

ProTon schreef:
AmstelGoldRaas schreef:
ProTon schreef:Nu op Canvas, het laatste uur koers van De ronde van Vlaanderen uit 1989.

Nostalgie ;-)
Vanavond (woensdag) en morgenavond (donderdag) deel 2 en 3!
Eerst om 22:10 op Canvas HD "Extra Time Koers" :like: (morgen om 18:40 herhaling)

Best of ronde van Vlaanderen (deel 2) begint wel laat zeg, pas om 00:00 :(
Top had hem ook gemist,nu in geprogrammeerd ,bedankt :winkthumb:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Plaats reactie