Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

MT043
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 apr 2014 22:49

MT043 19 aug 2014 20:24

Wat een reacties allemaal na mijn vraag over velgen, super leuk en er worden prachtige fietsen getoond. Ik wil wel velgen met zwarte spaken, dit vind ik toch beter uitzien. Als ik mijn budget bekijk lijken me prijs kwaliteit gezien de campagnolo zonda wielen de beste optie.

Iemand nog tips voor het opleuken van het uiterlijk van mijn fiets?

Ik hou van retro frames met moderne onderdelen, daarom denk ik dat die zonda wielen al veel goed zullen maken wat betreft prestaties en looks.

Ik mis nu namelijk nog iets....

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6574
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 aug 2014 21:19

MT043 schreef:Ik hou van retro frames met moderne onderdelen, daarom denk ik dat die zonda wielen al veel goed zullen maken wat betreft prestaties en looks.
Zonda's in een klassiek stalen frame. Als de fiets klaar is maak ik een paar fatsoenlijke foto's
Afbeelding

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 19 aug 2014 21:38

Stickers zou ik even van de wielen halen, zijn nogal druk.
Zo had ik een paar simpele Aksiums "ontstickerd" in mijn Serotta, die op dit moment trouwens weer als frame in de schuur hangt.

Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2091
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 aug 2014 22:01

MT043 schreef:Wat een reacties allemaal na mijn vraag over velgen, super leuk en er worden prachtige fietsen getoond. Ik wil wel velgen met zwarte spaken, dit vind ik toch beter uitzien. Als ik mijn budget bekijk lijken me prijs kwaliteit gezien de campagnolo zonda wielen de beste optie.

Iemand nog tips voor het opleuken van het uiterlijk van mijn fiets?

Ik hou van retro frames met moderne onderdelen, daarom denk ik dat die zonda wielen al veel goed zullen maken wat betreft prestaties en looks.

Ik mis nu namelijk nog iets....

MT043, ik ga er even vanuit dat je nick iets zegt over je woonplaats ;).
Als je mooie wieltjes wil hebben met een semi-klassiek uiterlijk zou je even bij Evers kunnen langsgaan en vragen of ze de wielen nog hebben/kunnen bouwen die ik een tijd terug bij hun kocht. Deze wielen heb ik o.a. in Rusland gebruikt in m'n Koga.
Wat ik zo zou veranderen in jouw fiets is de stuurpen, zo'n moderne Ahead set ziet niet echt uit. Als je een lange stuurpen nodig hebt en in Maastricht woont heb ik denk ik nog wel iets liggen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 aug 2014 22:07

"ultra_ivo", bedoel je dat hij van ahead naar quil moet? Dat gaat namelijk niet zonder nieuwe vork. Als hij een slankere stuurpen wil (want daar heb je ansich namelijk wel een punt) dan is een Syntace F99 ahead pen de beste optie.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16741
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 aug 2014 22:30

De RIH was in het andere topic, hier gaat over de Colnago Master ;) .

Er komen ook weer zoveel mooie stalen fietsen voorbij de laatste dagen dat het moeilijk bij te houden is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2511
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 aug 2014 22:36

oh wat zou ik graag de Cinelli Supercorsa hebben in kleur Azzurro Laser :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 19 aug 2014 22:42

Mooi, maar haalt het wat mij betreft niet bij de Cinelli Laser Strada. Misschien wel het mooiste frame ooit gemaakt (aldus ondergetekende... ;) )

Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2091
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 aug 2014 23:35

timo2.0 schreef:"ultra_ivo", bedoel je dat hij van ahead naar quil moet? Dat gaat namelijk niet zonder nieuwe vork. Als hij een slankere stuurpen wil (want daar heb je ansich namelijk wel een punt) dan is een Syntace F99 ahead pen de beste optie.
Op basis van de foto zou ik zeggen dat hij een ahead-adapter in een klassieke vork heeft gestoken en daarop een ahead set gemonteerd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16741
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 aug 2014 23:45

De Supercorsa staat ook hoog op mijn lijstje maar dan in verde jaguar.

Op 1 staat bij mij een gelugde Anderson in Reynolds 953 maar ik weet niet of die wel en dit topic thuis hoort.

Voor de rest is het een Supercorsa, een Somec Rex:
Afbeelding
Aanzienlijk goedkoper dan een Supercorsa maar wel Spirit for Lugs

Of de nieuwe Viner Record waar ik pas van gehoord heb: http://www.richardsachs.com/site/2014/0 ... e-ricardo/ Iets minder bling maar ook SfL en een mooie platte vorkkroon.

Maar eerst maar eens een wat realistischer project aanpakken. Ik ben nu op zoek naar een begin/midden jaren negentig topframe voor niet te veel geld want het begint een beetje te kriebelen om weer staal te gaan rijden. Ik heb wel een Rossin Performance EL frame hangen maar die is me te klein...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 20 aug 2014 00:39

Mijn droomframe. Al lang op zoek naar een 53/54 exemplaar. Laatst 1 op MP. Net iets te lang getreuzeld met reageren.

Afbeelding

En met deze op de 2e plek

Afbeelding

Dit is de fiets waarmee het voor mij allemaal begon de liefde voor de fiets. Peter Winnen op Alp d`huez. Die fiets vond ik als jong ventje zo mooi!

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2511
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 aug 2014 10:16

Iemand die weet, waar je de lengte van de balhoofdbuis kan terugvinden voor de Cinelli Supercorsa.
Op de site van Cinelli vind ik de geometrie wel, maar nergens de balhoofdbuislengte voor de respectievelijke maten?

Plaats reactie