Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 04 jul 2016 13:40

Vandaag is het wel heel lekker fiets weer, helaas der moet gewerkt worden, wellicht straks maa een kort stukje doen :like:

Gisteren toch maar besloten om die tourtocht in utrecht te doen.. Er stond een aardige wind en alleen in het begin n op de de dijk aan de lek even wat regen gehad..

150 in de beentjes.. was wel eens grappig om een deel op helemaal afgesloten route te rijden, even heel kort met iemand op een oranje de rosa king xs meegereden, deed zijn trainings rondje denk ik..

Later nog een Engelse fietsr de weg gewezen op een stukje waar de pijltjes op de route een beetje onduidelijk was.. Grappig was dan wel weer dat ik zijn collega's bij de finish tegen kwam..

En viel me op een aantal fietsers met gewone pedalen.. Ipv klikpedalen.. En sommigedie uit alle macht bij hun groepje willen blijven en daardoor vooral bij het inhalen voor onveilig rij-gedrag zorgen.. Dan lijkt het mij verstandiger om te wachten met inhalen van een ander, tot er ruimte is en de tegenligger voorbij..

Maar vooral erg genoten van de route.. Zo zie je nog eens wat van NL..

Corny121
Forum-lid

Corny121 04 jul 2016 17:13

Even mijn nieuwe schoenen een stukje infietsen. Dus een rondje van zo'n 56 km vanuit Zoetermeer via Pijnacker en. Bergschenhoek naar het Rotterdamse waar ik nog bijna een auto kopte die niet aan voorrang deed. Terug via de Rottemeren gereden. Lekker rondje, wennen aan de schoenen, maar geloof dat we wel vriendjes worden.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Jac
Forum-lid

Jac 04 jul 2016 17:48

Mooi verhaal en een gezellig tripje TumTumTum
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 04 jul 2016 19:00

Vandaag 100 km gefietst richting Overloon. Voor mij had het wat warmer mogen zijn.
Was een lekker rondje.
Ghost Nivolet 6LC

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 04 jul 2016 19:23

Vandaag een (klein) rondje rondom het Gooimeer. Vanuit Almere richting Muiderberg, even peilen hoe de afsluiting van het viaduct van de Hakkelaarsbrug over de A1 wordt omgeleid, . . . . dus niet.! Gewoon afgesloten, rechtsaf richting Muiden en linksaf richting Naarden. Dan maar linksaf richting Naarden, enfin om nu vanuit Almere naar Nederhorst den Berg te rijden heb je dus twee keuzes met allebei een omweg van zo'n 20km, lekker dan.! Gelukkig maar alleen voor de gehele maand juli, daarna is het nieuwe viaduct weer open.?

Onderweg nog een lek in de tubelessband van het achterwiel gekregen, kon gelukkig doorrijden maar moest naderhand wel wat lucht bijpompen omdat de band toch wat aan het zwalken was.!

Enfin toch nog even 55km gereden en mooi weer gehad. :D

https://www.strava.com/activities/629643276

https://www.relive.cc/view/629643276
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 04 jul 2016 20:55

Leuk die relive.cc, kende ik nog niet. :-)
Afbeelding

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 05 jul 2016 11:29

Jaarlijke fietsdoel gehaald.
De volledige route Parijs-Roubaix over 268 kilometer.

Zondagochtend 6:45 vertrokken uit Buren. Rustig naar Compiegne gereden om vervolgens te starten rond 14:00u.
Na zo'n 100km glooiend Noord Frans landschap; de eerste kasseienstrook Jean Stablinski.

En mán, wat valt dat tegen.
Álles trilt. Alles. Klappen op je bovenarmen, pijn in je kuiten, branderige handpalmen.. Al vloekend het eerste strookje af. Nog 26 van die rotdingen te gaan.

Volgende dag: L'enfer du Nord!
Strook 25 tot 1, goed voor zo'n 55km aan geschud over de resterende 150km. Zo gezegd zo gedaan...
In de miezerregen welteverstaan. Over spiegelgladde stenen dender ik naar beneden. Fatsoenlijk fietsen is er niet meer bij.
's Middags eigenlijk prima weertje en fiets alle bekende stroken af.
Het Bos, de Pont Gibus en bij het Carrefour de l'arbre lekker door t gootje. Fantastisch om deze in het echt te rijden.
Veel uitgestorven dorpjes, uitgestrekte landschappen en stenen, heel veel stenen.

Kortom, prima weekend in Noord Frankrijk gehad. Trofeeën in de vorm van een uit de grond getrokken kassei en een dikke pols zijn binnen. Dank aan GastheerG voor alle info en vooral mijn vader met volgauto.

Pave Saulzoir
Afbeelding

Pont Gibus
Afbeelding

En een selfie bij aankomst
Afbeelding

En een souvenir voor thuis. Bedankt Monsieur Koevoet.
Deze kassei wás onderdeel van Pavé Pont Gibus, maar eruit gewipt met een koevoet.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jwkeij op 05 jul 2016 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 05 jul 2016 11:39

Gaaf! Mooie prestatie!
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jul 2016 14:20

Super. Leuk dat je dit zo samen doet. Laat ook zien aan andere dat een beetje creativiteit tot prachgige fietsavonturen leidt. Daarnaast hoed af om dit buiten een event te doen. Zelf wel eens de laatste 120 in m'n uppie gedaan en de verlaten stroken kunnen dan de moed goed in de schkentjes laten zakken.
Knappe prestatie en leuk verslag.

Zelf ga ik half september voor een mini editie om nieuwkomers kennis te laten maken. Vroeger deed ik dat via dit forum maar er is hier altijd weinig animo dus doe ik dat via facebook.
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 05 jul 2016 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 jul 2016 14:25

leuk om te lezen en knappe prestatie!

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 05 jul 2016 15:32

Mooie prestatie en verslagje jwkeij! Bij het zien van die foto's kriebelt het wel om nog eens die kant op te gaan.

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 05 jul 2016 16:07

@GastheerG: Buitenom een georganiseerde tocht was juist het plan. Die massale drukte op die stroken... Brr.. als-je-blieft niet. Samen met m'n vader, want nu kan het allemaal nog. ;) Niks ernstigs, hoor, maar het feit dat wij hier samen van kunnen genieten koester ik.
Het zelf uitstippelen en het desolate landschap heeft daar juist z'n charme.

@.jeroen: Gewoon doen, het is fan-tas-tisch! Zwaar, heel zwaar, maar meer dan de moeite waard. Al dan niet in toertocht-vorm.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Plaats reactie