Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 06 feb 2015 12:18

Racefiets rijd ik met smalle 23mm gladde bandjes, MTB Schwalbe marathon dus geen noppenband, maar wel een brede band met een heel goed profiel. Woensdag met de reacefiets naar huis, paar kleine schuivertjes. Donderdag met MTB naar het werk duidelijk gladder op de weg (meerdere collega;s tussen auto en ingang op hun .... gegaan) geen enkel schuivertje. Dus voor mij bij echter gladheid deze oplossing, maar idd niet met noppenbanden, want dan win je heel weinig.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 06 feb 2015 12:48

Dus ik zat niet verkeerd met mijn gevoel. ;)

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 06 feb 2015 13:05

Ik ben wat dat betreft niet bang voor ijzel. Ik rij namelijk vanaf de eerste nachtvorst met:

http://www.schwalbe.com/nl/spike-reader/winter.html

Ik moet namelijk kinderen naar school brengen en dan wil je gewoon echt veel grip hebben. Dan maar wat knarsen op de weg^^

kbskyline
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 dec 2009 12:49

kbskyline 08 feb 2015 07:47

Naarden-vesting is met dit weer en deze donkerte ruk. 3x in de week van Weesp naar Huizen. Van Naarden naar Huizen ligt ook zo'n lekker pad. Tegels die minimaal een bandbreedte uit elkaar liggen
CUBE GTC SLT Force 22
Sensa pista
Gazelle tour l singelspeed

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 08 feb 2015 08:51

53x11 schreef:
beezer schreef:Wel erg verraderlijk weer om 30 km enkele rijs op pad te gaan, helaas. '

s Middags is het ok, maar 's ochtends gewoon te glad. Gelukkig heb ik van de werkgever een business kaart voor de trein, maar kan niet wachten om weer op mijn synapse de winter te trotseren.
Vanmorgen ben ik wel 1,5 km ver gekomen. Omdat ik met moeite overeind kon blijven (ijzel!) ben ik onverrichterzake teruggekeerd. Nu thuiswerken, over een uurtje nog een poging wagen :-)
(ik heb dus echt een pesthekel aan het OV!)
Hier in het noorden is het ov goed te doen; geen overvolle treinen en redelijk op tijd.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 09 feb 2015 08:57

deze morgen terug met de fiets naar het werk, wil ik lekker gaan douchen... handdoek gepikt! Ik ben de enige die de douche gebruikt dus is wel handig om die te laten hangen.
Vraag ik aan onze poetsman of hij hem misschien gezien heeft "nee, de douche, daar kom ik niet" Ja dat had ik ook al gemerkt... :roll:

gelukkig woont een collega-vriendin vlakbij, ik kon haar thuis nog bereiken en zij heeft mij gered!
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 09 feb 2015 08:58

Herkenbaar, zo heb ik me ook al een paar keer met een t-shirt afgedroogd...

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 09 feb 2015 09:20

Ja, afdrogen met een t-shirt heb ik ook al enkele keren gedaan op momenten dat ik onverwacht zonder handdoek zat. Gelukkig draag ik werkkleding en kan ik dus altijd wel iets van een shirt vinden in geval van nood;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 09 feb 2015 18:43

@Belgje Handdoek gepikt???? Je eigen collega's zijn dieven ????? Het moet toch niet gekker worden ....
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 09 feb 2015 18:48

beezer schreef:@Belgje Handdoek gepikt???? Je eigen collega's zijn dieven ????? Het moet toch niet gekker worden ....
nee, mijn collega's niet, we zijn maar een klein team van 10. Wij zijn een openbare dienst met publieke toiletten. De (vrouwen)douche is in de vrouwentoiletten. Je moet er wel een baby-verschoontafel voor verschuiven. Behalve ik gebruikt niemand die douche dus ik dacht dat t wel kon.
t is 'maar' een handdoek maar je moet gewoon van een ander zijn spullen blijven!
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 09 feb 2015 19:16

Hé, da's toevallig.
Toen ik afgelopen vrijdag onder de douche wou stappen zag ik dat mijn washand weg was.
Eerst dacht ik dat ik hem in de douche had laten liggen maar toen ik later in de vuilnisbak keek zag ik hem daar liggen.
Hij was gebruikt als poetsdoek, denk ik, zo zwart was hij.
Toen ik de "usual suspects" hierover aansprak lag de dader natuurlijk op het kerkhof.

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 10 feb 2015 09:37

Vanmorgen weer lekker op de race naar Almere. In eerste instantie leek het alsof ik echt een waanzinnige tegenwind had, maar toen ik de vlaggen stil zag hangen kon ik niet anders dan concluderen dat m'n conditie een tikkie achteruit is gegaan.

Die eerste paar keer zijn altijd een gevecht met de stiel totdat je op een dag op je fiets zit en je weer 1 voelt.

Plaats reactie