Het grote auto-topic
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Misschien kan je even argumenteren waarom iedereen overstag zal moeten gaan?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Oké, maar enkel maar omdat je 't zo vriendelijk vraagt.
Omdat de productie van ICE auto's sowieso drastisch verminderd zal worden en zelfs uiteindelijk mogelijks verdwijnt (EU wil de productie al stoppen in 2035). Voorts zullen allerlei 'pestmaatregelen' vanuit de overheden (extra taksen, LEZ's, verstrengde emissie eisen in keuringscentra, enz...) opgelegd worden. De premie voor de dieselroetfilter toegekend door de overheid in 2009, om enkele jaren later alle diesels te gaan verketteren is daar een mooi voorbeeld van. De combinatie van voornoemde gegevens zullen dus leiden tot het feit dat we overstag zullen moeten gaan. Ik heb het niet over uitzonderingen zoals bijvoorbeeld oldtimers of hobbywagens. Maar ik heb het wel over de auto die als dagdagelijks vervoersmiddel gebruikt wordt.
- thestudent
- Forum-lid HC
Verder vind ik het rijden van sommige EVs echt wel prima hoor. Dat is het probleem voor mij niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het ligt toch iets genuanceerder hoor: auto’s op (en geschikt zijn voor) zogenaamde e-fuel mogen nog wel. Alleen zuiver fossiele brandstoffen gaan er uit volgens de plannen die er nu liggen.
Dus je hebt deels gelijk Jakkel
Dus je hebt deels gelijk Jakkel
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En toch blijf ik overtuigd dat de EV maar een overgang naar iets anders zal blijken te zijn.
En het zou niet de eerste keer zijn dat de politiek haar kar keert. Daarbovenop hebben de huidige partijen in heel wat Europese landen hun beste tijd gehad.
En het zou niet de eerste keer zijn dat de politiek haar kar keert. Daarbovenop hebben de huidige partijen in heel wat Europese landen hun beste tijd gehad.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
e-fuel is nog in een volle ontwikkelingsfase. En of het voor gewone, dagdagelijkse auto's in de toekomst weggelegd is, is momenteel nog erg twijfelachtig. EV is momenteel ongelooflijk aan 't boomen. Ze worden betaalbaarder, de autonomie stijgt, laadinfrastructuur wordt volop op ingezet,... . Met andere woorden: er is geen ontkomen meer aan.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik vermoed dat als je nú begint met het ontwikkelen van gepatenteerde adapters die oudere auto’s geschikt maken voor e-fuel, je tegen 2023 een heel succesvolle onderneming hebt …
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind