Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 10 dec 2015 15:16

Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 16 dec 2015 23:13

Vierdelige reeks over doping: Spul op canvas over dopingzondaars.
Met de verhalen van Johnson, DePonti, Rasmussen,...

De reeds uitgezonden afleveringen kan je hier bekijken:
http://www.canvas.be/video/spul

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 19 dec 2015 22:12

Goed nieuws wat blijkbaar voor de meeste media niet interessant gevonden wordt:

Cunego, Ballan en co vrijgesproken in dopingzaak rond Lampre-ploeg
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2526910

Karl66
Forum-lid

Karl66 19 dec 2015 22:37

Volgens mij is dat gewoon overal in het nieuws geweest. Maar dit betreft de strafrechtzaak en heeft niks met de doping veroordeling door het Coni te maken.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 23 dec 2015 09:59

Gisteren de derde aflevering van Spul gezien, met onder andere het verhaal van Philippe Gaumont.
Afleveringen nog steeds te zien:
http://www.canvas.be/video/spul

jorisb
Forum-lid

jorisb 06 jan 2016 14:56

Ik vind de straf dubieus, het is gewoon meten met 2 maten, de ene renner wordt wel geschorst, de andere niet. Steven de Jong heeft toch ook bekend doping te hebben gebruikt, maar die is opgestapt bij Sky en daarna lekker bij Saxo begonnen, zonder schorsing. Bjarne Riis is ook niet geschorst na zijn bekentenissen, en nu zou Boogerd wel geschorst moeten worden??

Ik snap er niets meer van...

Daarnaast denk ik dat je juist door dit soort achteraf straffen helemaal geen bekentenissen meer krijgt en je juist het verzwijgen in de hand werkt.

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 06 jan 2016 15:17

Je kunt maar beter je bek houden want je wordt keihard als zondebok gebruikt. Verder wordt het zoveel mogelijk in de doofpot gestopt, maar o wee als je openlijk toegeeft. Armstrong is uiteraard het grootste voorbeeld hiervan, eerst 100 000 dollar aannemen om te zwijgen en daarna jaren later alles afpakken als hij openlijk toegeeft doping te hebben gebruikt. Ik heb echt medelijden met Michael, dopinggebruik is natuurlijk niet goed, maar zoals hij aan de schandpaal wordt gehangen omdat hij als één van de weinigen openlijk er voor uit komt...

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 06 jan 2016 15:26

copperzzz schreef:Ik heb echt medelijden met Michael, dopinggebruik is natuurlijk niet goed, maar zoals hij aan de schandpaal wordt gehangen omdat hij als één van de weinigen openlijk er voor uit komt...
Nou ja daar is wel heel wat aan vooraf gegaan. In de periode voorafgaand aan zijn bekentenis werden de geruchten steeds sterker. Als die geruchtenstroom er niet was geweest dan denk ik niet dat meneer Boogerd op dat moment zijn dopinggebruik bekent had.

Ik ben het met jullie eens dat het er veel weg van heeft dat de straffen die opgelegd worden niet in relatie tot elkaar lijken te staan.

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 06 jan 2016 15:57

Daar heb je inderdaad wel gelijk in, ik blijf verder wel bij mijn standpunt. ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 jan 2016 16:36

Man man man, wat maken die bobo's zich weer ongeloofwaardig. Steven de jong is al genoemd, zo zijn er nog velen.
Nu word je gestraft voor de bekentenis. En meneer Dekker houdt gewoon stijf zijn kaken op elkaar en glipt overal tussendoor. Het recht is weer zo krom als een hoepel. Heeft Boogie nu nog niet genoeg stront over zich heen gehad? Ongeacht of hij nu onder publieke druk heeft bekend of niet; hij had ook de Dekker methodiek kunnen toepassen en dan was het nu allemaal al lang voorbij gewaaid.

Armstrong mag je hier niet mee vergelijken; die was naast gebruiker ook zo'n beetje de topspeler in het pyramidespel en een groot manipulateur. Boogie was gewoon een van de velen die in die tijd zwaar heeft gepakt.
Less is bore

basko
Forum-lid

basko 06 jan 2016 16:41

Hier zou een soort voorwaardelijke straf toch het beste zijn lijkt me? Juist een man als hij kan met zijn rol tegenwoordig ook perfect een uithangbord zijn voor schone sport toch? En als hij dan toch de fout in gaat zou het terecht zijn dat hij heel hard valt....

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jan 2016 16:52

hmm,.... ondanks de hoeveelheid stront die Boogerd inmiddels over zich heen heeft gehad, vind ik de straf wel terecht. Hij zat fout in het doping tijdperk; hij deed mee en loog glashard voor de camera. Hij was niet een van de renners die zich terug trok uit de sport maar hij deed doodleuk mee. Spuiten, slikken en liegen. Een straf vind ik dan ook gepast.

EN JA!!! Het is totaal belachelijk dat Dekker en nog een paar namen de dans ontspringen. Die mogen net goed een straf krijgen. Ook gewoon 2 jaar hun beroep niet mogen uitoefenen en publiekelijk als pispaaltje worden behandeld.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie