Pagina 945 van 1091

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 22 aug 2013 17:10
door scottpch
Zoveel mensen, zoveel smaken. Dat veelkleurige bij Colnago vind ik dus echt 10 keer niks, het geeft me een goedkoop kermisgevoel. 8-)
Ik vond ze in de jaren 80 het mooiste en meest begerenswaardig, net als de Gios Torino, tegenwoordig met al die kleurenschema's pffff.
Geef mij maar een strakke fiets, 1 kleur met contrasterende decals en niet te druk kwa tekst. Gelukkig, smaken verschillen, als je er zelf maar happy mee bent!. ;)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 22 aug 2013 18:16
door boswielrenner
Er zijn ook strakke C59 of M10's qua kleurstelling. Ik heb al een Tarmac S-works Sl4 en dan is een C59 een compleet andere fiets. :-)
Wat me wat weerhoudt om een Cervelo te nemen is dat ik toch te vaak problemen lees tussen BBright en Campa ultra Torque cranksets. Aangezien ik geen Rotor crankset wil i.c.m. mijn Record spullen en ik het Record crankset erg mooi vind, is een 100% Campa compatible frame (Colnago) een veilige keuze. Daarnaast heb ik iets met Colnago en wil ik een mooi hoogglans gespoten frame.
Ben wel heel benieuwd naar Cervelo 2014 line up want state of the art frames en technische innovatie vind ik ook erg interessant. Dat mis ik wel een beetje bij Colnago want technisch gezien loopt Colnago zeker niet voorop.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 22 aug 2013 19:12
door loos
Ik heb bij @marcfafo een C-bear bracket PF30 gemonteerd. Hij had behoorlijke problemen bij een Kuota met PF30 i.c.m. Campa lagers.
Sindsdien zijn de problemen voorbij.

Zelf heb ik een R3, die af en toe ook wel kraakte met Campa Record crankstel en Campa pressfit cups.
Ik heb nu een Rotor 3D+ met Rotor bracket en het is ook over, maar dat wil je dus niet.
Overigens is het bracket wel gemaakt voor een 30 mm as.
Zonde om dat niet te benutten, Bart.

Overigens was ik erg onder de indruk van de C-bear lagers. Een vriend van mij heeft dat nu op mijn advies in zijn R3 en loopt mooier dan de Rotor lagers.

V.w.b. de Colnago C59 heb ik de indruk dat het model een beetje op zijn eind loopt; zo is er nu een limited tegen een lage prijs beschikbaar.
We gaan het zien op de Eurobike.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 22 aug 2013 19:19
door nijkie
@boswielrenner welke maat fiets heb je?
En je eigen lengte?
P.s mooie strakke fiets.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 22 aug 2013 19:38
door boswielrenner
Ik denk ook dat de C59 volgend jaar wel op details aan vervanging toe is. Niet de bouwwijze en de rijeigenschappen die dat oplevert, want die is uniek naar het schijnt, maar een toekomstige C59 mag toch wel wat lichter, wat stijver bij de head tube zijn en volledig de kabels binnendoor hebben. Neemt niet wat dat de huidige C59 in de juiste kleurstelling een enorme aantrekkingskracht op mij heeft.

Het is wel balen dat Campa niet een BB30 of Record crankset heeft met een 30mm as in het programma heeft.

@Nijkie: Mijn Tarmac is maat 58.

@loos: Welke kleurstelling heeft de limited en wat is goedkoper? Ik zie bij bepaalde aanbieders de C59 frames voor rond de €3200,- voorbij komen. Een hoop geld, maar fors goedkoper dan retailprijzen van sommige dealers.

C-bear maakt goede onderdelen. C-bear wordt door mijn Specialized dealer ook aangeraden als je een Tarmac met Campa wilt rijden. Dit werkt probleemloos.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 22 aug 2013 19:58
door scottpch
Ik heb C-bear lagers op m'n Scott Spark gehad, probleemloos en enorm soepel draaien.
Colnago loopt al jaren achter de feiten aan, zeker kwa gewicht en stijfheid. Alleen met de prijs lopen ze voorop. :(

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 22 aug 2013 20:33
door MarcFaFo
Nu na vele kraakvrije en plezierige km's kan ik @loos alleen nog maar dankbaar zijn voor zijn hulp. De C-Bear cups in mijn geval zijn probleemloos!
Qua frame trekt cervelo mij aan vanwege innovatie en colnago qua emotie.
Wel belangrijk dat wanneer je een fiets koopt deze vanaf het begin af aan probleemloos moet zijn. Anders haalt het, zoals ik het ervaar, redelijk wat lol van je aankoop weg.
De Rosa of Basso maakt trouwens ook mooie fietsen.....maar dat zijn x,y,z, ook.
Veel plezier, wijsheid en succes met je zoektocht

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 22 aug 2013 21:27
door loos
Ik heb de limited bij Hopmans zien staan, voor dezelfde prijs. Met Shimano 105 en verder cheapo afgemonteerd. Het ging om sloping maten op voorraad, en niet meer na te bestellen.
Maar wel interessant, natuurlijk. Frame kopen, onderdelen verkopen, en weer opbouwen.
De kleur was zwart met witte accenten:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Ik heb trouwens ook maat 58. Cervelo R3, Record, Zipp 404, 3T cockpit. Als je een keer wilt proefrijden, welkom.
Je begrijpt wat daar tegenover staat :mrgreen:

Een goede smaak kan ik je niet ontzeggen.
Misschien samen eens naar van Herwerden gaan en dan met quantumkoritng twee Z5sli's meenemen? ;)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 23 aug 2013 08:05
door boswielrenner
Parlee Z5sli is erg mooi. Zeker als je er je eigen paint schema op los kunt laten. Ik zou het wel weten. :-)
Ik heb trouwens alleen een frameset nodig want onderdelen zijn zgan en kunnen zo overgezet worden van de Storck.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 23 aug 2013 11:18
door stef
scottpch schreef:Ik heb C-bear lagers op m'n Scott Spark gehad, probleemloos en enorm soepel draaien.
Colnago loopt al jaren achter de feiten aan, zeker kwa gewicht en stijfheid. Alleen met de prijs lopen ze voorop. :(

Wat bedoelt u met dat Colnago achterop loopt? Ik heb 4 Cervélo's R3 gehad en van mij hoor je geen slecht woord over stijfheid, comfort en garantie. Persoonlijk vindt ik de geometrie van een fiets op zijn minst even belangrijk als zijn gewicht of design. Toen Cervélo zijn geometrie heeft aangepast naar een langere balhoofdbuis en een hogere stack voor dezelfde framemaat reed ik plots met frame die te groot oogde. Als je dan een kleinere framemaat neemt zit je onmiddellijk met een bedenkelijke spacertoren. Het balhoofd van een 56 is 173 mm terwijl een 54 een balhoofd heeft van 148mm. Je begrijpt waarschijnlijk ook wel dat dit niet voor iedereen een goede zaak is. De R3 2010 had een 160mm balhoofdbuis en een 56cm stack, ik begrijp tot op vandaag de bedoeling niet van de geometrieaanpassingen? Mensen die in een sportieve houding op de fiets willen zitten opteren dan voor een -17° stuurpen om diep genoeg te kunnen zitten, wat is dan de bedoeling van een hogere balhoofdbuis? Het huwelijk BBRight en Campa is ook niet echt een verbetering maar het is inderdaad mooier.In dat geval vond ik de buitenboordcups van de Cérvelo R3 2010 of van een Colnago een betere oplossing. Momenteel rij ik met een Colnago EPQ 2012 en ik moet u zeggen dat me dat bijzonder bevalt. Ik wil niet gezegd hebben dat hij beter is dan de Cervélo! Maar ik moet wel zeggen dat de geometrie perfect klopt voor mij en als je goed op de fiets zit rijdt de fiets vanzelf goed...
Dat de Colnago nog met buitenboord BB cups werkt neem ik er graag bij. De interne versnellingkabels werken ook perfect en de rijeigenschappen moeten zeker niet onderdoen voor de R3. Het gewicht, ja inderdaad het scheelt 170gr in totaal gewicht.
Ik begrijp dus niet goed wat je bedoeld met 'achterop lopen'...?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 23 aug 2013 12:21
door scottpch
Zeg maar je tegen mij, u klinkt zo oud!
Belangrijkste is idd de geometrie en het gevoel dat je bij de fiets hebt(emozione zoals de italiaan dat noemt). De laatste paar jaar is Colnago een beetje bijgetrokken wat de achterstand en kleurenschema's betreft, echter kwa slapheid en gewicht door het vasthouden van de tube to tube constructie ipv een monoqoque frame te maken zoals de meeste doen, daardoor zijn het nog steeds geen hoogvliegers.
Tegenwoordig zijn ook de kleurenschema's wat rustiger(2 kleuren ipv regenboogpaletten) echter kwa prijs lopen ze wel voorop, net als de meeste Italianen omdat ze veelal teren op historie en emozione, maar niet door hun vooruitstrevendheid.
Wij zullen als toerist dat gebrek aan stijfheid en gewicht niet zo merken, alleen wanneer ik zoveel geld uitgeef voor een frame of fiets, dan moet het voor mij wel op die punten kloppen. ;)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 23 aug 2013 12:58
door boswielrenner
Hoi Scottpch,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ben het niet geheel met je eens. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik er tegenaan kijk.
De C59 is een apart model binnen de Colnago reeks. Apart in de zin van constructie en dat het nog handgemaakt en handgespoten wordt in de kelder van Colnago himself. De lugs constructie van de C59 rijdt erg goed, onvergelijkbaar met andere merken en het rijdt heel comfortabel, maar is inderdaad in het balhoofdminder stijf dan de Duitse en Amerikaanse merken. In het bracket scoort de C59 overigens wel goed. Een heel stijf balhoofs hoeft niet een beter rijdende fiets op te leveren. Te stijf is ook niet altijd een fijn rijdende fiets. Kortom; de C59 moet je qua prijs eigenlijk ook wat los zien van de overige modellen.
De M10 moet je eigenlijk vergelijken met de concurrenten die ook tube to tube en monocoq constructies hanteren voor hun frames. De M10 is dan een hele goede fiets, maar zeker niet de leader of the pack qua gewicht, innovatie en comfort. In dit opzicht loopt Colnago wel wat achterop bij bijvoorbeeld Cervelo, Canyon, Cube, Scott, Specialized, Cannondale enz. Qua prijs is een m10 niet veel duurder dan de concurrentie.
Uiteraard betaal je bij Colnago ook voor de naam en de emotie. Het is en blijft natuurlijk een instituut.
Wat mij aanspreekt bij Colnago is dat ze kleur durven te gebruiken en het model van de m10 en C59. Voor mij de mooiste Italiaanse fiets. Canyon, Cervelo en nog anderen maken hele lichte frames, maar het is wel allemaal zo zwart. Lak is zwaar, maar als het spuitwerk goed is gedaan, wel erg mooi naar mijn mening.
Ik zoek dus een mooi hoogglans gespoten frame en de C59 is voor mij zeker een droomfiets.