Dat proefrijden in je gewone kleding met schoenen(zoals dat vaak gebeurt) heeft anders ook bar weinig meerwaarde.....Dennis Bakker schreef:Resch2 schreef:Mee eens 53-11.
Heb zelf lang gezocht naar een winkel waar ik een fiets mocht testen (in mijn maat) want ik wilde 100% zeker zijn dat m'n nieuwe fiets beter voelt dan m'n oude. Dat was nergens mogelijk. Eigenlijk van de zotte dat wanneer je duizenden euro's aan een fiets uitgeeft dat je die niet mag proefrijden. Zo koop je toch ook geen auto? Bij canyon heb je in koblenz al de mogelijkheid om effe te fietsen en de fiets kan binnen 30 dagen terug. Dat noem ik nog eens een testrit!
Raar dat het testrijden nergens mogelijk is.. Naast m'n studie werkzaam in een fietsenwinkel, en bij ons mag je ALTIJD een proefrit maken.. Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk! Het is geen pakje boter die je onder je kont schuift
Canyon
Het is bij een auto soms al moeilijk om het exacte type te testen die jij wilt.Dennis Bakker schreef:
Raar dat het testrijden nergens mogelijk is.. Naast m'n studie werkzaam in een fietsenwinkel, en bij ons mag je ALTIJD een proefrit maken.. Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk! Het is geen pakje boter die je onder je kont schuift
Hoe doe je dat dan met fietsen?
Je kunt toch niet ieder model in iedere maat hebben staan?
Of bestellen jullie dan speciaal een fiets voor een proefrit?
Bij canyon staan in ieder geval alle modellen in alle maten, wellicht niet in iedere afmontage. Pedalen en schoenen kun je makkelijk zelf meenemen en die willen ze er best effe opdraaien. Ik wilde de stuurpen zo laag mogelijk en dat werd ook keurig gedaan. Natuurlijk zegt een kort testje dat niet alles, maar je voelt wel of de fiets strak genoeg is met aanzetten en na aflevering heb je nog 30 dagen bedenktijd. Die service krijg je nergens. Ik snap ook dat er mensen zijn die naar een fietsenmaker rijden om het zadel hoger of lager te laten zetten, als je dat niet zelf kan kun je inderdaad beter bij een fietsenwinkel in de buurt terecht.
- Dennis Bakker
- Forum-lid
Allereerst doen we een Bikefitting van Shimano. Zo om de beste fiets qua wensen e.d. te adviseren.jenssss schreef:Het is bij een auto soms al moeilijk om het exacte type te testen die jij wilt.Dennis Bakker schreef:
Hoe doe je dat dan met fietsen?
Je kunt toch niet ieder model in iedere maat hebben staan?
Of bestellen jullie dan speciaal een fiets voor een proefrit?
We hebben van elk model in onze winkel twee maten opgebouwd staan. Mocht de juiste maat er toch niet bij staan, laten we de klant op hetzelfde model rijden maar dan met andere afmontage.
Vb: Klant wil een Cannondale Caad 10. We hebben een Ultegra versie in 56 & 58. Daarnaast hebben we een 52 & 54 in de 105 versie. Zo hebben we voor elke lengte wat! Qua geometrie zijn ze identiek.
Grote winkel danDennis Bakker schreef:
Allereerst doen we een Bikefitting van Shimano. Zo om de beste fiets qua wensen e.d. te adviseren.
We hebben van elk model in onze winkel twee maten opgebouwd staan. Mocht de juiste maat er toch niet bij staan, laten we de klant op hetzelfde model rijden maar dan met andere afmontage.
Vb: Klant wil een Cannondale Caad 10. We hebben een Ultegra versie in 56 & 58. Daarnaast hebben we een 52 & 54 in de 105 versie. Zo hebben we voor elke lengte wat! Qua geometrie zijn ze identiek.
De meeste fietswinkel hier in de buurt hebben van elk model één fiets, hoogstens twee fietsen.
Plus die maat is zowat altijd een 56 en soms een 54 heb ik willen merken. En ik heb natuurlijk een 52 nodig
Anyway, misschien om de discussie af te sluiten.
Kopen op internet bij Canyon: voordelen & nadelen.
Kopen bij lokale fietswinkel: voordelen & nadelen.
Het is maar waar je zelf het meeste belang aan hecht zeker?
- Dennis Bakker
- Forum-lid
Haha de grootte qua winkel valt mee.. Twee modellen opgebouwd, waarvan eentje in het magazijn!
Wat je wellicht zou kunnen overwegen:
Advies in een winkel vragen op alle gebieden. Deze informatie op internet gebruiken en bestellen.
Voor- en nadelen kan je eigenlijk zelf wel een beetje invullen.
Wat je wellicht zou kunnen overwegen:
Advies in een winkel vragen op alle gebieden. Deze informatie op internet gebruiken en bestellen.
Voor- en nadelen kan je eigenlijk zelf wel een beetje invullen.
Is gewoon in de webshop te vindenjenssss schreef:Zelfs de profs geraken niet aan die vervloekte Garmin mount
https://twitter.com/egsilin/status/675957930827644929
Vorige keer stond er bij dat deze "uitverkocht" waren, nu niet dus. Of wel ?
Sworks Venge
Ze staan inderdaad online, maar kunnen niet geleverd worden voor begin maart 2016.brekson schreef:Is gewoon in de webshop te vindenjenssss schreef:Zelfs de profs geraken niet aan die vervloekte Garmin mount
https://twitter.com/egsilin/status/675957930827644929
Vorige keer stond er bij dat deze "uitverkocht" waren, nu niet dus. Of wel ?
Ze zijn dus helemaal niet in stock.
Heb er zelf trouwens één in backorder staan.
Ik snap ze bij canyon niet meer.
Vorige week wisten ze te zeggen dat mijn gran canyon cf vanaf volgende week geleverd zal worden (zeiden ze meer dan een maand geleden ook al komt er deze week aan...) en de ultimate cf slx pas eind januari. Staat daarnet de buurman daarnet aan de deur te bellen, ze hebben een doos voor je gebracht...
Ik blij de mtb zal er zijn! doe ik de doos open, vol verbazing mijn nieuwe ultmate cf slx 8.0 di2 Wel niet met het gevraagde 40cm stuur. Had ook gekozen voor de duurdere seatpost en zonder setback , ook niet meegeleverd. Was zonder ups tracker verzonden trouwens.
Morgenavond alles in elkaar zetten en dan kan ik een foto'tje maken.
Vorige week wisten ze te zeggen dat mijn gran canyon cf vanaf volgende week geleverd zal worden (zeiden ze meer dan een maand geleden ook al komt er deze week aan...) en de ultimate cf slx pas eind januari. Staat daarnet de buurman daarnet aan de deur te bellen, ze hebben een doos voor je gebracht...
Ik blij de mtb zal er zijn! doe ik de doos open, vol verbazing mijn nieuwe ultmate cf slx 8.0 di2 Wel niet met het gevraagde 40cm stuur. Had ook gekozen voor de duurdere seatpost en zonder setback , ook niet meegeleverd. Was zonder ups tracker verzonden trouwens.
Morgenavond alles in elkaar zetten en dan kan ik een foto'tje maken.
Kan iemand mij vertellen wat verder nog meer het verschil is tussen een Canyon uit de outlet shop of een ''gewone'' is? (bevale de prijs)
Want als ik kijk in de outlet shop en de normale manier van bestellen is de maat en kleur die ik zoek in alle 2 de gevallen leverbaar.
Want als ik kijk in de outlet shop en de normale manier van bestellen is de maat en kleur die ik zoek in alle 2 de gevallen leverbaar.
2015 vs. 2016 model? Om welke fiets gaat het?SandeR. schreef:Kan iemand mij vertellen wat verder nog meer het verschil is tussen een Canyon uit de outlet shop of een ''gewone'' is? (bevale de prijs)
Overigens, als ze bijna hetzelfde zijn, dan zou ik het wel weten. De outlet is én goedkoper én fietsen worden wel snel geleverd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?