Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 31 jan 2016 19:18

robbebopper schreef:Het is wel minder ongezond dan "normale" doping.
Daarom ook gewoon niet moeilijk over doen.
Het vooral saaie wielrennen op de weg is eigenlijk alleen maar interessant om te volgen als de faktor list en bedrog er in blijft voortwoekeren.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13502
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 jan 2016 19:53

Ik denk dat ze al veel eerder een geval hebben gehad met de herenprofs en dit in de doofpot hebben gestopt.
Dat zou teveel schade zijn. Nu hier even de spierballen laten zien, het verhaal is iig nogal vaag.
Ik geloof gewoon niet dat dit de eerste is.

Ben benieuwd wat eruit komt!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 31 jan 2016 21:23

ik ben ook van mening dat de zogenaamde 'mechanische doping' hier wel thuis zou kunnen horen. Heet hier niet voor niets 'dopingtopic 2.0' ;) (m.i. inderdaad plaats voor alle list en bedrog). Misschien moeten we een moderatorstemming doen haha 8-)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6193
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 jan 2016 21:33

Dit is toch geen doping... het is een fiets die niet deugd. Een f1 auto die niet aan de regels voldoet, wordt afgekeurd, maar dan spreek je toch niet over (mechanische) doping van de coureur?
Het is vals spel, en er hoort een straf bij.., maar doping heeft betrekking op de dopinglijst van wada, op supplementen en methode mbt het menselijk lijf.
Een motortje is net zoiets als een tt fiets die niet aan uci eisen voldoet, fiets afkeuren en passende straf erop.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 31 jan 2016 22:17

En een exo skeleton?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5158
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 31 jan 2016 22:20

rob74 schreef:mm,... Ik vind mechanische doping ook gewoon doping. Het valt in het hokje "stiekem vals spelen".

Over Cancelara en zijn vermoedelijk motortje in 'de Ronde' zijn in dit topic ook pagina's over vol geschreven. Waarom dan niet hierover schrijven als het om een cyclocross ging?
ik zou "verondersteld motortje" gebruiken ipv "vermoedelijk motortje"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16748
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 jan 2016 22:21

Maar dat hoort dan weer in het grote taaltopic... ;)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 jan 2016 22:27

wasbeer2006 schreef:Ik denk dat ze al veel eerder een geval hebben gehad met de herenprofs en dit in de doofpot hebben gestopt.
Dat zou teveel schade zijn. Nu hier even de spierballen laten zien, het verhaal is iig nogal vaag.
Ik geloof gewoon niet dat dit de eerste is.

Ben benieuwd wat eruit komt!
Ik dacht exact hetzelfde!! Deze dame wordt geslachtofferd als voorbeeld.
Het gaat er bij mij niet in dat dit de 1e is.
Ik wil het Cancellara verhaal niet geloven, maar als ooit blijkt dat het wel zo was sta ik ook niet raar te kijken.
Oh wacht, das tegnwoordig bij elke sportprestatie het geval...... ;-)
Less is bore

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 31 jan 2016 23:01

daniel1975 schreef:
wasbeer2006 schreef:Ik denk dat ze al veel eerder een geval hebben gehad met de herenprofs en dit in de doofpot hebben gestopt.
Dat zou teveel schade zijn. Nu hier even de spierballen laten zien, het verhaal is iig nogal vaag.
Ik geloof gewoon niet dat dit de eerste is.

Ben benieuwd wat eruit komt!
Ik dacht exact hetzelfde!! Deze dame wordt geslachtofferd als voorbeeld.
Het gaat er bij mij niet in dat dit de 1e is.
Ik wil het Cancellara verhaal niet geloven, maar als ooit blijkt dat het wel zo was sta ik ook niet raar te kijken.
Oh wacht, das tegnwoordig bij elke sportprestatie het geval...... ;-)
Topsport van tegenwoordig is niet meer dan iets wat vroeger het circus was.
Daar werd de kijker ook bedonderd maar maakte zich daar niet druk om.
Dat doe ik ook al heel lang niet meer bij sportprestaties.

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 01 feb 2016 16:35

Strikt genomen is het volgens mij nog geen 'doping', alhoewel de definitie van doping redelijk breed is. Binnen de sport is het volgens mij pas dat zodra het WADA het opneemt of er iets van vindt (tijd voor een WADA 2.0 ;-)). Tot die tijd is het niet meer dan een niet-reglementaire fiets, die niet aan de UCI eisen voldoet, niet anders dan een sub 6.8 kg frame.

Zou het toeval zijn dat ze de eerste in het veldrijden en ook nog eens U23 vinden ? Mooi proef process voor WADA / UCI.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 01 feb 2016 17:51

monsieurpinot schreef:ik ben ook van mening dat de zogenaamde 'mechanische doping' hier wel thuis zou kunnen horen. Heet hier niet voor niets 'dopingtopic 2.0' ;) (m.i. inderdaad plaats voor alle list en bedrog). Misschien moeten we een moderatorstemming doen haha 8-)
Hahaha, precies ! Een fiets is een wezenlijk onderdeel van het wielrennen, dus dit is een duidelijk geval van fiets doping :winkthumb:

Overigens is de dame in kwestie flink gepiepeld, los van het feit of ze er van wist of niet.

Net zoals je je bagage niet alleen op de luchthaven dient achter te laten..., breng je dus voortaan ook je fiets zelf naar de wisselplek :shock:

Gebruikersavatar
Reyf
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2016 19:25

Gebruikersavatar Reyf 01 feb 2016 18:48

Ik zie ook weinig verschil: in beide gevallen is het gebruiken van middelen waarover een eerlijke renner niet beschikt.

Plaats reactie