Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6579
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 feb 2016 19:17


Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 01 feb 2016 19:39

Waar ik heel erg boos om kan worden....

Ik was altijd een groot fietsfanaat. Zelf gedaan, mtb, en keek ook altijd.

Doping heeft voor mij meer dan 10 jaar het fietsen als kijksport totaal bedorven. Ik keek haast niks meer. Was het helemaal beu. Elke top drie werd binnen no time gepakt en langszaam maar zeker werd duidelijk dat letterlijk iedereen pakte.

Tot..... Afgelopen jaar. Een maat van mij had het verzoek aan mij om samen de vuelta te gaan volgen. 'Dat is echt zo gaaf etc'. Nou, ok, dat wil ik best weer eens proberen.

Vuelta begon, en uitaard door het succes van Dumolain was ik ineens weer bevangen door het fietsvirus.

Enkele maanden later zelfs weer een fiets gehaald. Ik kijk het ook weer, heb het vertrouwen terug, ook al denk ik nog steeds regelmatig bij een goede prestatie; hmm...... Het zal toch niet he?

Maar ok, ik geniet er weer van.

Nu dit mechanisch geval. Hoe het nu precies zit, ok, dat horen we waarschijnlijk nog wel.

Maar nu lees je alle commentaren, van oud profs, oud ploegleiders, gasten als Levevre, Boogy.... En vele anderen...

Die zijn namelijk helemaal overstuur, en flabbergasted. Dit kan echt niet, en dit is vele malen erger bla bla bla...

En daar ben ik nu echt ontzettend BOOS om!!!!!

Ze hebben met zijn allen godverdomme bijna de hele sport om zeep geholpen. Miljoenen hebben ze verdiend met VALS spelen. En vals spelen = vals spelen. Hoe je dat dan doet, het blijft net zo vals. "Een beetje" vals spelen bestaat niet.

En nu zo een meisje afslachten???? Nog voordat we van de hoed en de rand af weten??

SCHIJNHEILIGE KLOOTZAKKEN!!!

Kan dat echt niet uit staan!

Ze moeten iedereen die ooit maar iets te maken had en of gewerkt heeft met renners die doping pakten allemaal uit het peleton flikkeren. Renners en ploegleiders, verzorgers, begeleiders, iedereen!

En nooit meer toe laten.

Het is toch van de gekke dat zo een Boogert onze jeugd gaat begeleiden? Weg met zulke gasten!


Zo... Dat moest er ff uit.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 feb 2016 19:46

Oplossing: profwielrennen op tv niet te serieus nemen, en zéker niet als maat nemen voor je eigen gefiets :winkthumb:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 feb 2016 19:52

Bredalp schreef: Enkele maanden later zelfs weer een fiets gehaald. Ik kijk het ook weer, heb het vertrouwen terug, ook al denk ik nog steeds regelmatig bij een goede prestatie; hmm...... Het zal toch niet he?
Je stopt of begint toch niet met fietsen aan de hand van profs die gebruiken of vals spelen?
Als spuiten ze zichzelf half dood, wat kan mij dat schelen en vevolgens weerhouden om zelf gewoon lekker door te gaan met mijn hobby?!

Doping zal nooit en te nimmer uit enige sport verdwijnen dus wat dat betreft kun je dan beter nu definitief op de bank neerploffen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 01 feb 2016 19:55

Nee, ik was gestopt met fietsen als kijksport.

Was al veel eerder gestopt met fietsen zelf. Had niks met doping te maken.


Had gewoon geen zin meer om te kijken naar wie de beste pillen op had. Het ging ook altijd over doping. Elke tour politie invallen en dergelijke.

Heeft voor mij het plezier ontnomen en heb jaren lang, zelfs de tour, niet meer gekeken.

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 01 feb 2016 21:37

Het zit diep of niet @Bredalp ;-). Volgens mij is het grote verschil dat het i.t.t. andere sporten onder een vergroot glas ligt. Kijk maar naar de shitstorm die er (niet) is in de atletiek. Gewoon zelf lekker blijven doorfietsen :-)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 feb 2016 22:36

Wielrennen is ook heel publiek, prof's kun je voor de strat gewoon om een krabbel vragen.
Atletiek is een gesloten wereld, atleten zie je niet in het wild, ze lopen hun rondje, gooien een speerjte etc en dat was het wel.
Nee dan die wielrenners, zie je overal, zijn net als jij, pakken een terrasje, fietsen op een fiets waar je een replica van kunt kopen, zelfs hun bedrijfskleding kun je kopen.
Fietsen is voor veel mensen dichtbij en daar maken de aasgieren graag gebruik van, en als je dan met een eletro fiets rondrijd, tja dan ruiken ze de dood . . . .

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 01 feb 2016 22:56

Ik ga me er nog steeds niet al te druk over maken. Zo lang al die moraalridders die nu Boogerd, en anderen uit zijn tijdperk, verketteren nog vol bewondering praten over Mercx, Zoetemelk en even moeten stoppen bij het momument voor Simpson... Iedereen die hier zo af loopt te geven op dopingzondaars zou dat monument toch met een sloophamer te lijf moeten willen gaan?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 01 feb 2016 23:16

Zo is dat. Eigenlijk zijn vooral de dopingspeurders irritant. Die vinden veel te veel, en zo is er voor ons kijkers geen lol meer aan!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 02 feb 2016 00:14

53x11 schreef:Zo is dat. Eigenlijk zijn vooral de dopingspeurders irritant. Die vinden veel te veel, en zo is er voor ons kijkers geen lol meer aan!
Waar ik al langer voor pleit en dat nu dus ook op dit juweel van een forum maar eens doe: kappen met dat achteraf schorsen en schrappen van resultaten. Alleen op basis van directe testen uit de koers of bij out of competition het resultaat ontnemen en een schorsing opleggen, maar uit eerbied voor het publiek geen geschiedenis herschrijven.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 02 feb 2016 06:58

Het soort doping verandert steeds en manieren om doping aan te tonen lopen altijd achter op de nieuwste ontwikkelingen. Dus schattig dat jij vind dat alleen heterdaadjes tellen maar dat zou betekenen dat vrijwel alle dopingzondaars inclusief de Escobar onder doping zondaars, mafiaman Armstrong, nooit gepakt zou kunnen worden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6193
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 feb 2016 08:08

Pennino schreef:....kappen met dat achteraf schorsen en schrappen van resultaten. Alleen op basis van directe testen uit de koers of bij out of competition het resultaat ontnemen en een schorsing opleggen....
euhmm, is dat 2e deel niet ook gewoon een resultaat achteraf schrappen?

En iets als een biopaspoort (of bloedpaspoort), bijhouden. En op basis daarvan actie ondernemen zou dat dan ook ongepast zijn richting het publiek?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie